מפתח סרגלי כלים עבור סטארט-אפ ישראלי תובע אותו ביותר משני מיליון שקלים

התובע, גיא לוי, הבעלים של חברת סייברגיא, פיתח סרגלי כלים המותאמים לבעלי אתרים עבור חברת קונדויט מנס ציונה ● בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אביב אילון, נטען, כי "מישהו בקונדויט מחק מספר רב של סרגלים שהיו משויכים לו - פעולה שגורמת, למעשה, למחיקת כל ההכנסות השוטפות והעתידיות מהעמלות שהוא אמור לקבל מהחברה" ● טרם הוגש כתב הגנה

גיא לוי, הבעלים של חברת סייברגיא, הגיש ביום ה' לבית משפט השלום בפתח תקווה תביעה בסך 2.14 מיליון שקלים נגד חברת ההזנק הישראלית קונדויט מנס ציונה.

קונדויט מפתחת פלטפורמה המספקת לבעלי אתרים יכולת ליצור סרגלי כלים המותאמים עבורם אישית, לצד האפשרות לשלוח עדכונים לגולשים באותם אתרים. בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אביב אילון ממשרד אילון ושות' עורכי דין, נטען, כי לוי פיתח את הסרגלים, והרוויח בגלל הסכם מול קונדויט לגבי שימוש צד ג' בסרגלים המפותחים.

"הסרגלים צברו עם השנים מוניטין רב ויצרו הכנסות מרובות לקונדויט", נטען בכתב התביעה. "בינואר 2006, מנהלי קונדויט הודיעו ללוי שהם רואים בו שותף משמעותי להתפתחות החברה ומעוניינים ליצור עמו שיתוף פעולה הדוק יותר. מנהלי קונדויט הבהירו ללוי, כי שיתוף פעולה זה יניב הכנסות לא מבוטלות לכל הצדדים למשך שנים רבות". כך, נטען, סוכם בין השניים, כי לוי יהפוך לשותף אסטרטגי של קונדויט במסגרת תוכנית שותפים שתיתפר במיוחד בשבילו, על בסיס מודל עסקי של VAR (ר"ת שותף בעל ערך מוסף), וכי לוי יקבל עמלה של 20% מההכנסות של קונדויט הנובעות מסרגלים שהוא פיתח.

עוד נכתב בתביעה, כי "החל מפברואר 2006, במשך ארבע שנים, לוי קידם, שיווק ופיתח את הפלטפורמה של קונדויט כשותף אסטרטגי לכל דבר ועניין. הוא השקיע את כל כולו כדי לייצר כמה שיותר הכנסות לקונדויט, שמהן תיגזר עמלתו, בסך מאות דולרים ביום. לוי אף השקיע זמן רב ועבודה מאומצת כדי לשפר את הפלטפורמה של קונדויט ברמה השיווקית והטכנולוגית, והעביר לה מאות הצעות, המלצות, שיפורים, דיווחים על תקלות בפלטפורמה ובסרגלים ועוד".

התובע טוען, כי במועד חתימת ההסכם האסטרטגי מול השותפה הגדולה והרווחית ביותר של קונדויט, גוגל (Google), היוותה כמות משתמשי הקצה בסרגלים המשויכים לחשבון שלו כשליש מכלל המשתמשים הפעילים של קונדויט. "במהלך אותן ארבע שנים, השקיע לוי אלפי שעות עבודה כדי לבנות, לשווק ולקדם את הפלטפורמה – השקעה שהניבה מספר עצום של 4,000 סרגלים ו-541 אלף משתמשים. כמה מהסרגלים הפכו לבעלי מוניטין וביקוש רב והשימוש בהם גבר עם השנים", נכתב בכתב התביעה. "אלה קיבלו מלוי תשומת לב מיוחדת, לאור פוטנציאל ההכנסות הנובע מהם. לוי דאג ללוות באופן צמוד את יוצרי הסרגלים ווידא, כי סרגלים אלה ישווקו באופן נכון וקידומם יטופח".

במהלך התקופה האחרונה, טוען התובע, "חש לוי, כי מי מטעם מנהלי קונדויט פועל באופן לא ראוי, בניגוד להסכם בין הצדדים. כשניסה להתקומם אל מול התנהלות חד צדדית זו, התברר לו, כי אם ינקוט בהליכים משפטיים נגד קונדויט, הרי שמישהו בחברה יגרום לו לנזק חמור יותר".

מבדיקה שערך לוי בתחילת 2010, נטען, "התברר, כי מישהו בקונדויט מחק מספר רב של סרגלים שהיו משויכים לו – פעולה שגורמת, למעשה, למחיקת כל ההכנסות השוטפות והעתידיות מהעמלות שהוא אמור לקבל מהחברה. לפני מחיקת הסרגלים מחשבונו של לוי, סך המשתמשים בסרגלים המשויכים לחשבונו עמד על 386,248 משתמשים. העמלה של לוי מסרגלים אלה עמדה על סך של 563 דולרים ליום. לאחר מחיקת הסרגלים, נותרו רק 16,089 משתמשים, והעמלה עמדה 13.6 דולרים ליום בלבד. אותם סרגלים שנמחקו מחשבונו של לוי ממשיכים לייצר הכנסה גבוהה עבור קונדויט".

על פי התביעה, כשלוי בירר את הנושא, הוא נענה, כי "קיימת הגבלת זמן לתשלום העמלות". "אילו לוי היה יודע זאת", כתב עו"ד אילון בתביעה, "ברור שלא היה מסכים להיכנס עם קונדויט לשיתוף פעולה, ולא היה משקיע ארבע שנים מחייו ומאות אלפי שקלים בקידום האינטרסים שלה. חישוב מהיר המתבסס על הכנסותיו בעבר מעלה שנגרם לו נזק של מיליוני שקלים. כששלח מכתב לקונדויט בנושא, הגיבה זו בהודעה לפיה היא מפסיקה את ההסכם עמו באופן מוחלט ומחקה את כל שאר הסרגלים שנותרו בחשבון".

"קונדויט הפרה באורח יסודי את המוסכם עמה, בחוסר תום לב, בדרך בלתי מקובלת ושאינה ראויה", נטען בתביעה לקבלת פיצויים מהשימוש העכשווי והעתידי בסרגלים של לוי.

טרם הוגש כתב הגנה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מירון

    אם זה כך עדיף כבר לתבוע לפי היחס של הסרגלים שהיו ברשותו כשחתמו עם גוגל, שליש, אם החברה שווה 300 מליון דולר, אז אוליי ייצא לו 100 מליון, זה כבר סוג של סטרט-אפ :-)

אירועים קרובים