הוט: ההכנסות עלו ב-3%; ההפסד הנקי הפך לרווח של 53 מיליון שקלים

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2010 עמדו על 816 מיליון שקלים ● הגידול בהכנסות החברה נובע בעיקר ממגזר התקשורת הפנים ארצית הנייחת - אינטרנט וטלפוניה כאחד ● הרווח התפעולי של החברה זינק ב-138%, והרווח הגולמי - ב-49% ● מספר מנויי הטלוויזיה של הוט ירד במהל הרבעון בכ-3,000, לעומת עליות במספר לקוחות האינטרנט והטלפון הקווי שלה

רבעון טוב להוט (HOT): מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה הבוקר (ה') עולה, כי ההכנסות שלה עלו ב-3.4% ל-816 מיליון שקלים בהשוואה ל-789 מיליון, וכי בעוד שברבעון השלישי של 2009 רשמה החברה הפסד נקי של 14 מיליון שקלים, ברבעון הנוכחי היא הציגה רווח נקי של 53 מיליון. ה-EBITDA של הוט עלתה ברבעון השלישי של 2010 בכ-19% ל-318 מיליון שקלים (כ-39% מההכנסות), לעומת כ-268 מיליון שקלים (כ- 34 מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הגידול בהכנסות החברה נובע בעיקר ממגזר התקשורת הנייחת – אינטרנט וטלפוניה כאחד. אלה הסתכמו בכ-260 מיליון שקלים לעומת כ-238 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממגזר הטלוויזיה בכבלים עמדו על 556 מיליון שקלים לעומת כ-551 מיליון. ההכנסות קוזזו באופן חלקי כתוצאה מירידה במספר המנויים האנלוגיים. כמו כן, רשמה הוט גידול במספר המנויים הבוחרים בחבילה הכוללת (Triple Play), והמשך עליה בהכנסה הממוצעת למנוי בתחום האינטרנט, בעיקר כתוצאה משדרוג רוחב הפס.

עוד עולה מהתוצאות, כי הרווח הגולמי של הוט עלה ברבעון ב-49%, ועמד על כ-237 מיליון שקלים אל מול כ-159 מיליון. גידול זה נבע מעליה בהכנסות החברה בדו"ח המאוחד, בסך של כ-27 מיליון שקלים, ומירידה של 8.62% בהוצאות גולמיות ל-580 מיליון שקלים לעומת 630 מיליון. הרווח הגולמי השולי הסתכם ב-29.04% בהשוואה ל-20.15%. הרווח התפעולי של הוט הסתכם בכ-112 מיליון שקלים – זינוק של 138% לעומת כ-47 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

בסוף הרבעון היו להוט 889 אלף מנוי טלוויזיה – ירידה של כ-3,000 מנויים לעומת הרבעון הקודם. רוב המנויים שנגרעו מהחברה במהלך הרבעון היו לקוחות אנלוגיים, בעלי ARPU ורווחיות נמוכים. יחד עם זאת, הוט גייסה ברבעון המדווח 3,600 מנויים דיגיטליים נטו, בעלי ARPU גבוה. נתח השוק של החברה נשמר על כ-61%, כמו בשנה שעברה. מספר המנויים של החברה בתחום האינטרנט עמד בסוף הרבעון השלישי של 2010 על 741 אלף – עליה של כ-8,000 מנויים לעומת הרבעון הקודם. בד בבד, נמשכה מגמת השדרוג למהירויות הגבוהות. בתחום הטלפוניה בקווית גייסה החברה בשלושת החודשים האחרונים 10,000 מנויים, ומספר לקוחותיה בתחום עומד על 594 אלף.

בתחילת החודש פרסמה חברת מדרוג דירוג אשראי ראשון להוט. היא העניקה דירוג A1 לסדרת אג"ח א' של החברה, בסך של עד מיליארד שקלים. בין המרכיבים הפיננסיים שצוינו על ידי מדרוג באופן חיובי היו שיפור מתמשך בתוצאות ותזרים מזומנים גבוה ויציב.

הרצל עוזר, מנכ"ל הוט, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "הביצועים העסקיים החזקים שלנו והמשך השיפור בתוצאות משקפים היטב את העמקת הפעילות במגוון התחומים שבהם פועלת החברה. אנחנו ממשיכים להשקיע ולחזק תחומים שהגדרנו כאסטרטגיים, בהם: שיפור רמת השירות, פיתוח ושדרוג התשתיות, העמקת השימושים באינטרנט המהיר (UFI), קידום חבילת הטריפל והובלה משמעותית בתחום התוכן. גם המספר הכולל של מנויי החברה גדל בהתמדה, תוך שימת דגש והתמקדות בלקוחות הטריפל".

ישראל לדרברג, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה, אמר, כי "רשמנו ברבעון שיא חדש, של כ-322 מיליון שקלים, בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת – שיפור של 18% ביחס לרבעון הקודם ושל 40% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עודף התזרים הפנוי לאחר השקעות ברבעון השלישי, בסך של כ-187 מיליון שקלים, שימש לפירעון אשראי בנקאי, והביא לירידה ביחס החוב ל-EBITDA של החברה מ-2.8 בשנת 2009 ל-2.1".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל איזנבנד

    על איזה שיפור ברמת שרות אתה מדבר? אתם מורידים ערוצים בלי לעניד עפעפ - ראה ערוץ ESPN

אירועים קרובים