קארל היינץ שטרייביך, Software AG: "ניהול היישומים שייך לעבר; ניהול התהליכים הוא העתיד"

בדור המיחשוב הראשון, מטרת המנמ"רים הייתה לחסוך בעלויות התפעול. בדור השני, הם פעלו כבר לייעול וליצירת גמישות עסקית. המנמ"רים של היום, הדור השלישי, עושים הכול כדי להצטיין בניהול התהליכים העסקיים בארגון - כי שם טמון היתרון התחרותי", אומר שטרייביך בראיון לאנשים ומחשבים

21/11/2010 14:15

"ניהול היישומים שייך לעבר. היישומים הם ה-legacy של הארגונים, בעוד שניהול התהליכים הוא העתיד", קובע קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדבריו, "אנו המובילים ב-Business Process Excellency בעולם עם פלטפורמת ARIS הפתוחה, שקיבלנו עם IDS Scheer. המטרה שלנו היא להפוך את Software AG למובילת התהליכים העסקיים, כמו שאורקל (Oracle) וסאפ (SAP) הן מובילות גלובליות של היישומים העסקיים. בעתיד, במקום לקודד ליישומים – יקודדו לתהליכים. זה העתיד של התעשייה שלנו".

הסבר בבקשה את המושג החדש BPE.
"הארגונים הגדולים כיום ניצבים בפני שתי משימות עיקריות. הראשונה היא לחדש (To Modernize) את יישומי הליבה הקריטיים שלהם, בעיקר כדי שיפעלו כהלכה ברשת האינטרנט. את זה אנו עושים היטב עם כלי האינטגרציה של WebMethods. במקביל, הארגונים רוצים גם לנהל ולשפר את התהליכים העסקיים שלהם, כי הם מבינים שבהם טמונה ההצלחה העסקית שלהם.

בדור המיחשוב הראשון, מטרת המנמ"רים הייתה לחסוך בעלויות התפעול. בדור השני, הם פעלו כבר לייעול וליצירת גמישות עסקית. המנמ"רים של היום, הדור השלישי, עושים הכול כדי להצטיין בניהול התהליכים העסקיים בארגון – כי שם טמון היתרון התחרותי".

המטה העולמי של Software AG

בעיר דארמשטאד שליד פרנקפורט – בירתה הפיננסית של גרמניה, נמצא המטה הגלובלי של Software AG, שתעבור השנה לראשונה את רף מיליארד היורו במחזור מכירות שנתי – מה שמציב אותה במקום הרביעי מבין חברות התוכנה באירופה. כך, תדורג Software AG לאחר סאפ, המובילה בגדול – פי עשרה מהבאה אחריה, חברת התוכנה לניהול עסקים קטנים ובינוניים, SAGE, מאנגליה, ואחרי דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) – חברת ה-PLM הצרפתית.

בשבע השנים האחרונות מוביל את Software AG המנכ קארל היינץ שטרייביך, המנכ"ל, לצמיחה דו-ספרתית קבועה. לאחר שתי רכישות גדולות שביצע שטרייביך בשלוש השנים האחרונות, התמקד המנכ"ל בהרחבת פתרונותיה. כך, נוספו לפתרונות בסיסי נתונים לביצועי-על של עיבודי תנועות (Adabas, החלוצה בתחום). היום מובילה Software AG עם שרת ה-B2B הראשון ופלטפורמת האינטגרציה מבוססת SOA (מרכישת WebMethods) פלטפורמת ARIS לאנליזת תהליכים עסקיים (מרכישת IDS Scheer).

היסטוריה מפוארת. שטרייביך

איך אתה מציג את סיפור הצלחתה של Software AG כיום?
"אנו חברה בינלאומית גדולה בעלת היסטוריה מפוארת של 40 שנות הצטיינות בבסיסי הנתונים Adabas ו-Natural, שסייעו לנו השנה לעבור מחזור של מיליארד יורו ולהעסיק מעל ל-6,000 עובדים, הפועלים ב-70 מדינות בעולם.

יש לנו כעשרת אלפים לקוחות ארגוניים ואנו המובילים העולמיים בתחומים החמים ביותר של אינטגרציית מערכות וניהול תהליכים עסקיים. איננו רק חברה שמוכרת מוצרי תוכנה – אלא שותפה אסטרטגית מלאה של ארגונים, כאשר אנו גם מייעצים בתכנון והטמעת הפתרונות שלנו. כך, יש לנו 3,500 יועצים מומחים ו-60% מהכנסותינו נובעים משירותים. הכנסותינו רושמות צמיחה דו-ספרתית בשנה, ועמדנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו ב-26 הרבעונים האחרונים".

לא צופה מיזוג עם סאפ, "שתי החברות שואפות תמיד להיות עצמאיות". שטרייביך

האם חשבתם אי פעם להתמזג עם סאפ וליצור ענקית עולמית חזקה עוד יותר מהיום? האם מיזוג שכזה יהיה כדאי עבורכם?
"ישנן, כמובן, דעות שונות על הכדאיות של מיזוג כמו שאתה מתאר. כיוון שאני מכיר באופן אישי את הנפשות הפועלות, אצלנו כמו אצל שכנינו, אני יודע ששתי החברות שואפות תמיד להיות עצמאיות ולגדול בכוחות עצמן. אין לנו כוונה להיות שותף זוטר וזה לא מתאים להנהלה שלנו. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם סאפ – למשל בעזרת פלטפורמת ARIS בניהול התהליכים העסקיים. כך, סאפ בתחום ניהול היישומים ואנו בתחום ניהול התהליכים. הם גדולים במחזורם פי עשרה מאיתנו ואילו הערך הבורסאי שלנו עלה פי עשרה ביחס אליהם בשבע השנים האחרונות".

בינה תהליכית תחליף את הבינה העסקית. שטרייביך

אתם עומדים בהתמדה ביעדים העסקיים שלכם מדי רבעון בשבע שנות כהונתך כמנכ"ל. לאחר שלושת מנועי הצמיחה הנוכחיים שלכם – בסיסי נתונים, שילוב מערכות וניהול תהליכים, מה יהיה מנוע הצמיחה העתידי שלכם?
"מנוע הצמיחה העתידי שלנו יהיה פתרונות להצטיינות בניהול תהליכים עסקיים (BPE) למגזרים השונים במשק. יש לנו כבר פתרונות התפורים למגזרים אחדים. אמנם תהליך עסקי הוא תהליך עסקי – כמו קבלת הזמנה, אך בכל זאת, לכל מגזר יש הייחודיות שלו בניהול ההזמנות, הלקוחות והמוצרים. את הייחודיות נתפור לתוך הפתרון הייעודי לכל מגזר ומגזר. זו התוכנית שלנו לחמש השנים הבאות ומכאן יבואו ההכנסות – גם מרישיונות וגם מעסקי הייעוץ.

אם עד היום העסקים חיפשו יתרון תחרותי על ידי שימוש והטמעת פתרונות BI, מעתה הם יחפשו פתרונות PI – כלומר בינה תהליכית, ולא בינה עסקית. בינה עסקית מבוססת על נתוני עבר שנאספו וכך הארגונים יכולים לדעת מה היו מדדי ביצועיהם בעבר. בינה תהליכית, לעומת זאת, מבוססת כולה על נתוני זמן אמת – הזמן היחיד לקבלת החלטות נכונות שישפיעו על התוצאות העסקיות. אנו מציעים פתרונות למגזרי הפיננסים, הממשל, האנרגיה, התעשייה, השירותים ועוד".

"השוק האירופי יכול ללמוד מהגישה הישראלית". שטרייביך

לאחר שלוש רכישות של חברות ישראליות – ג'אקדה, סברהטק ו-SPL, בהשקעה כוללת של כ-400 מיליון שקלים – אתם ממשיכים לחפש חברות בארץ?
"כמובן שכחברה ציבורית איני יכול לגלות לך באיזה חברות אנו מעוניינים, אך אני מבטיח לך שאנו מאוד מתעניינים בשוק הישראלי וגם בחברות התוכנה שבו. השוק בישראל הוא שוק מתקדם ביותר, המבוסס על חדשנות ויצירתיות כמו שאנו אוהבים. אתם עושים זאת בחברה פתוחה ודינמית. אנו, באירופה, יכולים ללמוד מכם – למשל במיזמי אשכולות התוכנה שלנו בגרמניה, אנגליה וצרפת – כיצד לעודד את תעשיית התוכנה האירופית. השוק האירופי הוא הגדול בעולם בצריכת תוכנה, אך זעיר בהשוואה למכירות התוכנה של ארה"ב, למשל. רק כדי לסבר את האוזן, השוק האירופי כולו מוכר פחות מחצי מהמחזור השנתי של מיקרוסופט (Microsoft)".

נהנה לבקר בישראל ולפגוש את העובדים והלקוחות. שטרייביך

אתה מרוצה מביצועי הסניף שלכם בישראל?
"מרוצה מאוד. אני נהנה לבקר בישראל ולפגוש את העובדים והלקוחות. המנמ"רים והארגונים שלכם מאוד מתקדמים ביישומי ה-IT בכל קנה מידה עולמי. הסניף של Software AG, בניהולו של ערן אלרואי, מתנהל ביציבות של צמיחה דו-ספרתית מתמדת כמו Software AG בעולם. זו הזמנות נהדרת להודות ללקוחות שלנו בישראל על שהם בוחרים לעשות איתנו עסקים. אנו נהנים לעקוב אחר רוח הניצחון והפרגמטיות של לקוחותינו בישראל".

מתעניין מאוד בשוק הישראלי. שטרייביך

כשהבאתי לך את רב-המכר "The Start-Up Nation" שחיברו דן סניור ושאול זינגר, נראה שיש לך משהו לומר בנושא.
"כן.  אני חסיד גדול של ישראל והעם היהודי, וכבר אמרתי לך זה בעבר. אנו בגרמניה, כמדינה תעשייתית מדעית מובילה בעולם, נעזרנו מאוד בידידנו היהודים ועכשיו עלינו לעזור מצידנו – ואני מחפש כל הזדמנות לכך. למשל, ב-6 בדצמבר אשתתף בכנס יחסי מסחר ותעשייה של ישראל וגרמניה בחסות המשרדים הממשלתיים בשתי המדינות (שר התמ"ת, פואד בן אליעזר, ומקבילו הגרמני, פ.ה.). הכנס יערך תחת הכותרת 'יום החדשנות'. בפאנל המרכזי ישתתפו מיכאל פדרמן, ישראל מקוב ושלמה ינאי – מבכירי המשק שלכם, ומהצד שלנו, יגיעו ג'ים האגמן שנבה – המנכ"ל המשותף של סאפ העולמית ואני.

לאחר הראיון התברר שבכנס בברלין ירצה לא אחר מאשר שאול זינגר – מחבר הספר ששטרייביך קיבל והבטיח לקרוא.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים