אפל שחררה את מערכת ההפעלה iOS 4.2

מערכת ההפעלה כוללת יותר ממאה חידושים, בהם מנגנון לשידור אלחוטי של סרטוני וידיאו לטלוויזיה דרך מכשירי Apple TV ● מנגנון נוסף מאפשר הדפסה ישירה מהטלפון הסלולרי בתקשורת אלחוטית

אפל (Apple) שחררה אתמול (ב') את iOS 4.2 – גרסה חדשה של מערכת ההפעלה למחשבי iPad ,iPhone ונגני iPod Touch, עם יכולות חדשות לשידור תכנים לשלל מכשירים ביתיים. בסך הכול מציגה המערכת יותר ממאה חידושים, ובכלל זה יכולת לעבור במחשבי iPad בין יישומים מרובים ותיבה אחודה לדואר נכנס שמשלבת בין חשבונות שונים.

החידושים הבולטים ממחישים את האסטרטגיה של אפל להפוך את מוצריה למרכז הבית, באמצעות רשתות האלחוט והסלולר. כך, החברה הציגה את מנגנון AirPrint להדפסה ישירה מהטלפון הסלולרי בתקשורת אלחוטית, באמצעות מדפסות מצד שלישי שתומכות בטכנולוגיה, או באמצעות התקן מיוחד שמחברים למכשירי Airport Express (נקודות Wi-Fi של אפל). הראשונה להציע מדפסות שתומכות בטכנולוגיית AirPrint תהיה חברת HP, שתציע מוצרים מהסדרות Photosmart ,LaserJet Pro ו-Officejet.

עוד הציגה אפל את מנגנון AirPlay לשידור סרטוני וידיאו, מוזיקה ותמונות למכשירי טלוויזיה שמחוברים למכשיר Apple TV, המשמש גם לשידור תכנים ממחשבי Mac או PC בעזרת iTunes. מנגנון AirPlay מאפשר לשדר תכנים ישירות גם לרסיברים ורמקולים מצד שלישי אשר תומכים בטכנולוגיה. על החברות שמציעות מוצרים תומכים נמנות Denon ,Bowers & Wilkins ,Marantz ו-JBL.

את ההתקדמות המשמעותית ביותר תעניק מערכת ההפעלה החדשה למחשבי iPad, שכיום מוצעים עם גרסה 3.2.2 של מערכת ההפעלה  iOS (שאינה תומכת בריבוי משימות). באמצעות המערכת, ייהנו המשתמשים במחשבי iPad גם מיישום Game Center של אפל למשחקים מקוונים בין משתמשים ולאיתור משחקים חדשים. תפקודים אלה מוצעים כבר במכשירי iPhone ונגני iPod Touch עם מערכת ההפעלה iOS 4.0.

חידוש חשוב נוסף לכלל המשתמשים יסייע לאתר מכשירים שאבדו או נגנבו: יישום MobileMe, שהוצע עד כה במתכונת של מנוי בתשלום, מוצע מעתה בחינם ב-App Store. מכשירים שאבדו או נגנבו יוצגו על גבי מפה, ובנוסף – ניתן יהיה לחסום מרחוק מכשירים שנגנבו או למחוק מהם נתונים על מנת לשמור על הפרטיות.

לגרסה 4.2 של מערכת ההפעלה iOS יכולים לשדרג בעלים של מחשבי iPad, מכשירי iPhone 3G ומעלה ונגני iPod Touch מסוף שנת 2009 והלאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים