אנדרו וואלאס, גרטנר: "מנמ"רים חושבים שענן פרטי מאובטח יותר מזה הציבורי – וטועים"

"מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע מתאכזבים ממני כשאני אומר שאין הרבה אפשרויות לאבטחה בענן", אמר וואלאס, אנליסט בכיר לאבטחה בחברת המחקר ● לדבריו, "הם שומעים יותר מדי דיבורים על הענן, ומניחים שהוא בשל, אך זו לא האמת - השוק הזה מאוד לא בשל"

"אף על פי שרבים מהארגונים פונים לעבר מיחשוב ענן פרטי, מתוך מטרה שבאופן זה – מרכז המיחשוב שלהם יהיה מאובטח, הם טועים. מיחשוב ענן ציבורי מאובטח יותר", כך אמר אנדרו וואלאס, אנליסט בכיר לתחום האבטחה בגרטנר (Gartner).

וואלאס דיבר בכנס של חברת המחקר שהתקיים אתמול (ג') בסידני אוסטרליה. לדבריו, "כאשר דנים בענן הציבורי, רוב הארגונים מביעים דאגה בהיבטי אבטחת המידע וההלימה לרגולציות. למרות זאת, כאשר הם דנים בענן הפרטי, אין להם טרדות כלשהן בנושא אבטחת המידע. זו בעיה חמורה, כיוון שאנשים רואים את הענן הפרטי כהמשך, כהתפתחות טבעית של מרכז המיחשוב – כזה שאין לו כל השפעה על היבטי האבטחה". הוא הוסיף, כי "המנמ"רים שוגים לחשוב כאילו שבמיחשוב ענן פרטי אין שינוי כלשהו שמצריך היערכות מצידם. הם לא קולטים את המשמעויות שנובעות מתהליך הווירטואליזציה שהם ערכו במרכזי המיחשוב שלהם, בטרם ההליכה לענן הפרטי. לעומת זאת, את ענן המיחשוב הציבורי הם תופסים כמסוכן מעט יותר".

"מניסיוני", אמר וואלאס, "במקרים רבים, ארגונים עשויים להיות מאובטחים ברמה גבוהה בהרבה דווקא במיחשוב הענן הציבורי, ולא בזה הפרטי. הסיבה לכך היא שלספקיות האינטרנט הבינלאומיות ולספקיות הענן הציבורי יש ניסיון רב ויכולת אבטחה ברמה גבוהה יותר".

"מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע מתאכזבים ממני כשאני אומר שאין הרבה אפשרויות לאבטחה בענן", סיכם וואלאס. "הם שומעים יותר מדי דיבורים על הענן, ואז הם מניחים שהוא בשל. אך זו לא האמת. שוק מיחשוב הענן הוא מאד לא בשל. הוא רק בעל פוטנציאל עתידי במגוון ההיצע שלו. כעת זהו רק שוק חדש ונוצץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים