ה-FBI מזהיר מפני איומים מקוונים בטלפון הסלולרי

עברייני הרשת עלולים לתקוף את הקונים לקראת חגי סוף השנה בהודעות SMS ובהודעות שמושארות בתא קולי - על פי המרכז של ה-FBI לתלונות על עבירות באינטרנט ● ב-FBI ממליצים להתגונן מפני המתקפות האפשריות בסלולר בדרכים דומות לאלה הננקטות במחשבים אישיים: לא להוריד יישומים או קבצים ממקורות שאינם מהימנים ולא ללחוץ על קישורים שנכללים בהודעות מפוקפקות

ה-FBI מתריע: זהירות, מתקפות קיברנטיות אירניות

המרכז של ה-FBI לתלונות על עבירות באינטרנט מזהיר מפני מתקפות סלולריות של עברייני רשת בניסיון לגנוב פרטים אישיים רגישים, דוגמת מספרים של חשבונות בנק, קודים סודיים או פרטים של כרטיסי אשראי.

המתקפות החדשות משלבות בין שיטות מסורתיות של פישינג (אי-מיילים עם קישור שבו מתבקשים הנמענים להזין פרטים אישיים רגישים) לבין מסרונים או הודעות שמושארות בתא קולי. בחלק מהמקרים מקבלים הקורבנות הודעה על בעיה בחשבון הבנק שלהם, ומתבקשים לחייג מספר מסוים או לגלוש לאתר אינטרנט ספציפי.

התוקפים מפעילים מערכת אוטומטית שמחייגת לכל המנויים הסלולריים באזור מסוים או קידומת מסוימת, או שולחת אליהם הודעות SMS. במקרים אחרים נסמכים התוקפים על רשימות של מספרי טלפון שנגנבו מבנקים או מחברות אשראי. קורבנות שפועלים כפי שהם מתבקשים בהודעה יגלו, כי פרטיהם האישיים נגנבו.

אנשי ה-FBI מזהירים, כי בחלק מהמקרים נתונים הקורבנות בסיכון אפילו אם לא הזינו את הפרטים המבוקשים באתר הפישינג: די בעצם הכניסה לאתר העוין כדי שקוד זדוני יורד לטלפון הסלולרי ויעניק לתוקפים גישה לכל המידע שבמכשיר.

כדי להתגונן מפני המתקפות, הם ממליצים להימנע מלהגיב להודעות שמתקבלות ב-SMS או בתא קולי מגורמים לא מוכרים או ממספרים לא מזוהים. כן מומלץ לנקוט באמצעי הזהירות המוכרים מעולם המחשבים האישיים גם בטלפון הסלולרי: לא להוריד יישומים או קבצים ממקורות שאינם מהימנים ולא ללחוץ על קישורים שנכללים בהודעות מפוקפקות.

תשלום על רכישות יש לבצע רק באמצעות שירותי תשלום לגיטימיים או כרטיסי אשראי, מבלי למסור פרטים של חשבונות בנק ומבלי להשתמש בכרטיסי חיוב. הדרך המומלצת לשלם על רכישות, על פי ה-FBI, היא בכרטיסי אשראי – משום שתמיד ניתן לפנות לחברת האשראי ולבקש שלא לכבד חיובים שלא אושרו, בעוד שבאמצעי תשלום אחרים התהליך מורכב יותר.

FBI

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים