המכירות באינטרנט זינקו ביום ב' ב-19%

היקף הקניות באינטרנט ביום ב' האחרון, שזכה לכינוי Cyber Monday, שבר שיאים חדשים ● סכום ההזמנה הממוצע עלה ב-8.3%, ועמד על 194.89 דולרים ● בסך הכול צופים, כי העליה במכירות במגזר הקמעונאי תסתכם השנה ב-11%

עליבאבא מתרחבת בתחום הסחר האלקטרוני בדרום-מזרח אסיה

היקף המכירות באינטרנט לקראת חגי סוף השנה מוסיף לשבור שיאים ולעלות על כל הציפיות, במיוחד נוכח המיתון הכלכלי, שעדיין לא חלף. ביחידת Coremetrics של יבמ (IBM) מדווחים על זינוק של 19% בהיקף המכירות ברשת ביום ב' האחרון, שזכה לכינוי Cyber Monday, ועל עליה של 8.3% בסכום ההזמנה הממוצע – שהגיע ל-194.89 דולרים.

העליות היו גבוהות אפילו מהתחזיות האופטימיות ביותר, והן עשויות לשקף גם את הצפוי בהמשכה של עונת הקניות. מצד שני, ייתכן שהמבצעים היו כה אטרקטיביים עד שהצרכנים הוציאו יותר מכפי שהתכוונו בפתיחתה של עונת הקניות, וישמרו מעתה על ארנקים סגורים.

על פי הנתונים של Coremetrics נרשם ביום ב' האחרון היקף המכירות הגדול ביותר ליום בודד מאז תחילת השנה. זאת במידה רבה בשל מנהגם של הצרכנים להיכנס לאתרי הקניות ברגע שהם מגיעים לעבודה ביום ב' שלאחר סוף השבוע הארוך של חג ההודיה.

הגאות במכירות באינטרנט מאששת את התחזית של חברת המחקר ComScore, שצופה, כי ההוצאות באתרי הקניות באינטרנט יסתכמו בחודשים נובמבר ודצמבר בסכום כולל של 32.4 מיליארד דולרים. נתון זה משקף עליה של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – גדולה אף מזו שנרשמה בחנויות הפיזיות, שבהן הגיע הגידול בהשוואה לשנה שעברה לשיעור חד ספרתי בלבד.

"למרות שיעורי האבטלה הגבוהים והחששות באשר למצב הכלכלי, מגלים הצרכנים בעונת הקניות הנוכחית נכונות רבה יותר לפתוח את הארנקים בהשוואה לעונת הקניות הקודמת", אמר ג'יאן פולגוני, יושב ראש ComScore, בפתיחתה של עונת הקניות. "הנתונים הראשוניים משקפים גם את ההשקעה הגדולה של הקמעונאים בפרסום ובקידום מכירות".

השנה ניכרה גם עליה בשימוש בטלפונים חכמים לצורך קניות, ואתרים רבים השתדלו להתאים את התכנים לטלפון הסלולרי. מסקר שערכה יחידת Gomez של קומפיוור (Compuware) עולה, כי 58% מהצרכנים מצפים שהאתרים הסלולריים יהיו טובים יותר מהאתרים המקבילים שבהם הם מבקרים במחשב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים