בעקבות קריסת הרשת: הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד סלקום בסך של יותר מ-1.1 מיליארד שקלים

בני זוג הגישו לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז בקשה לתביעה ייצוגית נגד סלקום, על סך של 350 שקלים לכל אחד ממנויי החברה ● לטענתם, "חשיבותו של הטלפון הסלולרי אינה נופלת מזו של כלי הרכב או כרטיס האשראי, ובלעדיו נפגעת בצורה קשה שגרת חייו של כל אדם"

עדיין לא ברור האם ובכמה תפצה סלקום את לקוחותיה עקב קריסת הרשת אתמול (ד'), אולם יש זוג שכבר מבקשים את הפיצויים דרך בית המשפט: ישי וטובה ברסלויער, הנמנים על לקוחות החברה, הגישו הבוקר בקשה לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז לתביעה ייצוגית נגד סלקום בסך של 1,181,600,000 שקלים. השניים, שמיוצגים על ידי משרדו של עו"ד יוסי פוקס, מבססים את בקשתם על סכום הנזק שנגרם להם וליתר לקוחות החברה – בסכום של 350 שקלים לכל מנוי – ועל מספר המנויים שלה, שעומד על 3,376,000.

בני הזוג ברסלויער טוענים בבקשה, כי "מכשיר הטלפון הנייד הפך בשנים האחרונות להרבה יותר ממכשיר טלפון. הצרכן הממוצע עושה שימוש בטלפון הנייד כאמצעי תקשורת עיקרי בינו לבין בני משפחתו, חבריו, מקום עבודתו ועסקיו – הן בשיחות טלפון ישירות, הן בדואר אלקטרוני והן באמצעות מסרונים". לדבריהם, "חשיבותו אינה נופלת מכלי הרכב שבו הוא נוסע או מכרטיס האשראי שאיתו הוא עושה את קניותיו". "לפיכך", הוסיפו, "השימוש בטלפון הנייד הפך לדבר בסיסי ביותר, אשר בלעדיו נפגעת בצורה קשה שגרת חייו של כל אדם. מסיבה זו, הוא מוכן לשלם על השימוש היום יומי בטלפון הנייד סכומי כסף משמעותיים".

הם כתבו, כי קריסת מערכת הטלפונים הניידים של סלקום בוצעה ללא כל התראה מוקדמת, "ויותר משלושה מיליון לקוחות החברה מצאו עצמם מנותקים משגרת חייהם במשך יום שלם, עד השעה 21:00 בקירוב. הנזק המשותף לכלל המנויים הינו עגמת נפש, המוגדרת בחוק ובפסיקה כ-'נזק לא ממוני'". השניים הוסיפו, כי "עגמת הנפש אמנם משתנה בין לקוח אחד לשני, אולם ניתן להעריך שישנה עגמת נפש בסיסית לכל אדם שלא יכול להשתמש בשירותי התקשורת של החברה, ועגמת הנפש הזו מוערכת בסכום של כ-350 שקלים ליום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים