פייסבוק דחתה הצעת רכש של מיקרוסופט

מנהל בכיר במיקרוסופט אישר, כי החברה הגישה את ההצעה בפגישה שערך סטיב באלמר עם מרק צוקרברג ● מיקרוסופט סירבה לאשר, כי הסכום שהציע המנכ"ל שלה לפייסבוק ב-2007 עמד על 15 מיליארד דולרים ● הענקית מרדמונד השקיעה ברשת החברתית לפי סכום זה סך של 240 מיליון

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט (Microsoft) לפייסבוק (Facebook), שמשמש כיום נשק חשוב במערכה שמנהלת הענקית מרדמונד נגד גוגל (Google), החל בהצעת רכש שהגישה מיקרוסופט לרשת החברתית, שמאז הפכה לגדולה בעולם – אישר מנהל בכיר בחברה.

פריץ לנמן, מנהל לאסטרטגיה ארגונית ורכישות במיקרוסופט, אישר בסוף השבוע שמנכ"ל החברה, סטיב באלמר, הגיש לפייסבוק הצעת רכש כשנועד עם מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, במשרדי פייסבוק – דיווח אתר TechCrunch.

"אכן, ניסינו לרכוש את פייסבוק", אישר לנמן בראיון פומבי בוועידת Le Web שנערכה בפריז. "באותם ימים היה דמיון רב בינה לבין מיקרוסופט". עם זאת, על פי הידיעה ב-TechCrunch, לנמן לא אישר שמיקרוסופט הייתה מוכנה לשלם סכום של 15 מיליארד דולרים תמורת פייסבוק, כפי שנטען בספרו של דיוויד קירקפטריק The Facebook Effect.

במענה לשאלה בדבר הסכום שהוצע השיב דובר מיקרוסופט "אין תגובה" והוסיף, כי "המילים שנאמרו מדברות בעד עצמן". בספרו כתב קירקפטריק, כי באלמר הציע את הסכום של 15 מיליארד דולרים בפגישה עם צוקרברג שנערכה במשרדי פייסבוק בפאלו אלטו, קליפורניה. מאחר שצוקרברג סירב למכור את החברה, פעלה מיקרוסופט בדרך אחרת והשקיעה בפייסבוק סכום של 240 מיליון דולרים – השקעה שפורסמה באוקטובר 2007 ובוצעה לפי שווי של 15 מיליארד דולרים.

מאז 2007 שיתפו מיקרוסופט ופייסבוק פעולה במערכה נגד גוגל. ביולי 2008 חתמה הענקית מרדמונד על עסקה עם פייסבוק שלפיה תספק מיקרוסופט שירותי חיפוש באינטרנט למשתמשי הרשת החברתית. מאז הרחיבה מיקרוסופט את היקף החיפוש, והוא כולל גם מידע שמופיע בפייסבוק ובטוויטר (Twitter). השנה היא השיקה את שירות Docs for Facebook, שמאפשר למשתמשי הרשת החברתית ליצור מסמכי אופיס (Office) ולשתפם עם אחרים – מתוך שאיפה להציע להם חלופה חופשית לשירות גוגל דוקס (Google Docs).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים