גרטנר: שוק ניהול התוכנה המרכזי יצמח ב-18% בשנה עד 2014

מהערכות שפרסמה החברה עולה, כי ההכנסות משוק זה יסתכמו ב-2010 ב-1.5 מיליארד דולרים - עליה של 14% לעומת 2009 ● גרטנר חוזה, כי עד 2015 יסופקו 10% מהטמעות ה-MDM בתצורה של תוכנה כשירות בענן הציבורי

הכנסות שוק ניהול התוכנה המרכזי (MDM) יסתכמו ב-2010 ב-1.5 מיליארד דולרים – כך עולה מהערכות שפרסמה גרטנר (Gartner). מדובר בעליה של 14% לעומת 2009. עוד עולה מהתחזיות, כי בין השנים 2009 ל-2014 יצמחו שווקי תוכנות ה-MDM בקצב שנתי של 18%, מ-1.3 מיליארד דולרים ל-2.9 מיליארד.

מוצרי שוק ה-MDM משמשים ארגונים בין היתר על מנת לתמוך ביוזמות IT ויוזמות עסקיות המביאות לשיפור בהכנסות, שירותים, גמישות, יכולות ניהול סיכונים ואינטגרציה משופר וצמצום עלויות. שוק זה גדל במהירות ומוסיף להציג צמיחה דו-ספרתית, גם במצב של מיתון עולמי חמור. תחומי ניהול המידע המרכזי המתפתחים, כמו: ספקים, משאבי אנוש, נכסים ומיקום ממשיכים להציג צמיחה גבוהה אף יותר.

עוד עולה מההערכות שפרסמה גרטנר, כי עד 2015 יסופקו 10% מהטמעות ה-MDM בתצורה של תוכנה כשירות (SaaS) בענן הציבורי. מוצרי ה-MDM מוטמעים כיום בתוך הארגונים, אולם על פי גרטנר, ספקיות בתחום יהיו מעוניינות למנף את הערך המוסף שבמיחשוב ענן ובכך להעלות את יכולות השיווק של ה-MDM ולספק את המוצרים בתצורת SaaS. הן ירצו בנוסף לפתח פתרונות MDM שעונות היטב להגדרות הבסיס של מיחשוב ענן, כלומר: יכולת התאמה לגודל, גמישות ותשתית משותפת. גרטנר צופה, כי ברגע שהארגונים עצמם ירכשו יותר ניסיון בעבודה עם הענן הציבורי והפרטי, יחלו מאמצי הטכנולוגיות המהירים לחפש את הדרך שבה יוכלו לקבל את אותם יתרונות ממגוון רחב יותר של מוצרי תוכנה, כולל חבילות MDM.

"ה-MDM הוא פעילות עסקית מבוססת טכנולוגיה, שבה חוברים יחדיו ארגוני IT וחברות על מנת להבטיח דיוק, אחידות, שירותיות, עקביות סמנטית ומהימנות של נכסי המידע המשותפים והרשמיים של הארגון", אמר ג'ון רדקליף, סגן נשיא למחקר בגרטנר. לדבריו, "מרבית הארגונים מחברים כיום בין יישומים עסקיים ויישומי נתונים על גבי מערכות ארגוניות, אזוריות ומקומיות. בו בזמן, הלקוחות דורשים תגובה מהירה ומורכבת יותר מהארגונים. ה-MDM מאפשר למנמ"רים יצירה של נקודת מבט אחידה על המידע הקיים – דבר שיוביל לגמישות ארגונית רבה יותר ולאינטגרציה פשוטה יותר, ולבסוף – יגביר את הרווחיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים