ארצות הברית: ברוב של 3:2 אישרה ה-FCC את כללי תעבורת האינטרנט החדשים

הכללים החדשים מונעים מספקיות אינטרנט לחסום תעבורה מסוגים מסוימים ברשת שלהן ● עם זאת, ערכאות משפטיות עשויות לבטל את הכללים שהתקבלו, ובמפלגה הרפובליקנית מאיימים לבטל אותם בקונגרס האמריקני

רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FCC) אישרה אתמול (ג'), ברוב של 3:2, את הכללים שאוסרים על ספקיות אינטרנט דוגמת Comcast לחסום תעבורה מסוגים מסוימים ברשת שלהן. עם זאת, ערכאות משפטיות עשויות לבטל את הכללים שהתקבלו, ובמפלגה הרפובליקנית מאיימים לבטל אותם בקונגרס האמריקני.

העובדה שההחלטה עברה ברוב של 3:2, ולא ברוב גדול יותר, ממחישה את המחלוקת בין המתנגדים להסדרת האינטרנט על ידי הרשויות לבין אלה שסבורים שיש למנוע מספקיות להפלות סוגים מסוימים של תכנים, או חברות מתחרות.

ההחלטה שהתקבלה מאפשרת לספקיות אינטרנט דוגמת Comcast ,AT&T ו-וריזון (Verizon) "לנהל" במידה "סבירה" את התעבורה ברשת שלהן ולגבות מצרכנים תשלום בהתאם להיקף השימוש.

חברות סלולר דוגמת ספרינט-נקסטל (Sprint Nextel) וטי-מובייל (T-Mobile) של דויטשה טלקום (Deutsche Telecom) מקבלות חופש פעולה רב יותר לנהל את הרשת, אך נאסר עליהן לחסום את הגישה לאתרי אינטרנט או ליישומים מתחרים של קול ו-וידיאו. עוד חייבה הרשות את ספקיות האינטרנט לפרסם לציבור את מדיניות הניהול של הרשת שלהן.

הכללים החדשים אמורים להיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה, אך יושב ראש ה-FCC, ג'וליוס גנשובסקי, העריך שעשויים עוד לחול בהם כמה שינויים. "מבחינות רבות, הכללים שומרים על החופש והפתיחות של האינטרנט, שמאפיינים אותה במשך שנים רבות", אמר גנשובסקי לכתבים שהגיעו לדיון הפתוח ב-FCC.

מומחים משפטיים העריכו, כי עקב אתגרים שונים, עשוי יישום הכללים להידחות עוד במשך שנים. "פסק דין סופי עשוי להתקבל רק בעוד שלוש עד חמש שנים", אמר מייקל בוטיין, פרופסור למשפטים ומנהל המרכז למשפט המדיה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ניו-יורק.

מייקל מק'קורמק, אנליסט של Nomura Equity Research, ציין שהסבירות שהכללים ירוככו או יבוטלו על ידי בית המשפט או הקונגרס עדיין גבוהה.

בעד הכללים החדשים הצביעו יושב הראש, גנשובסקי, והנציגים מטעם המפלגה הדמוקרטית, מייקל קופס ומיניון קלייבורן. הנציגים מטעם המפלגה הרפובליקנית, רוברט מק'דואל ומרדית אטוול, הצביעו נגדם. "רגולציה מונעת חדשנות", הזהיר מק'דואל. "במקום להשקיע בטכנולוגיות המחר, מושקע הון יקר בתשלומי שכר טרחה לעורכי דין". הוא ועמיתתו, אטוול, העריכו שהכללים יידחו על ידי בית המשפט.

קופס מצידו הביע צער על שהרשות לא קיבלה כללים מחמירים עוד יותר, וטען שטכנולוגיות תקשורת קודמות נפלו קורבן לכוחות דומיננטיים בשוק. הוא רמז בכך למונופול שהיה בעבר ל-AT&T בשוק הטלפוניה בארצות הברית, לפני שהחברה פוצלה בעקבות תביעה של הגבלים עסקיים.

FCC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים