משתמש ב-iPhone תובע את אפל בנוגע להפרת פרטיות ביישומים

בתביעה נטען, כי אפל מעבירה באמצעות יישומים מידע על המשתמשים בטלפון החכם למפרסמים, בניגוד להצהרותיה ● נראה שהתביעה הוגשה בעקבות דיווח בוול-סטריט ג'ורנל שחשף, כי הדפדפן פנדורה והמשחק Paper Tos נמצאים בין העוקבים אחר משתמשים ● התובע מבקש להכיר בתביעתו כייצוגית, בשמם של כל משתמשי ה-iPhone שהורידו יישומים מאז דצמבר 2008

משתמש iPhone הגיש לפני ימים אחדים תביעה נגד אפל (Apple), הנוגעת למודעות המופיעות בתוך היישומים שהחברה מוכרת בחנות היישומים שלה. התובע, ג'ונתן ליילו מלוס-אנג'לס, מבקש להכיר בתביעתו כתביעה ייצוגית, הכוללת את כל משתמשי ה-iPhone שהורידו יישומים מאז דצמבר 2008.

נראה שהתביעה הוגשה בעקבות שפורסם בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) לפני כשבוע וחשף, כי יישומי הסלולר עוקבים אחר משתמשים אנונימיים כמו מודעות רגילות באינטרנט, במטרה לשפר את הרלוונטיות של המודעות עבור המשתמשים.

על פי הדיווח, אחת התוכנות שמרגלות אחרי המשתמשים היא הדפדפן פנדורה (Pandora), ששולח נתונים על גילו של המשתמש, מינו, מיקומו וזיהוי הטלפון שלו לכמה רשתות פרסום. המשחק Paper Tos שולח, על פי העיתון, את מספרי הטלפון של המשתמשים ללפחות חמש חברות פרסום.

בתביעה טוען ליילו, כי אפל מאפשרת להתקין במכשירים הפועלים עם מערכת ההפעלה iOS רכיב מזהה ש-"אינו ניתן לחסימה על ידי המשתמשים". זאת, בניגוד להצהרתה שלפיה היא "בודקת את כל היישומים בחנות היישומים שלה ואינה מאפשרת להם לשדר נתונים על המשתמשים בלי אישורם". המפתחים שפיתחו את היישומים שהוזכרו לעיל נתבעים גם הם, יחד עם אפל.

עוד טוען התובע, כי "העברה של מידע אישי היא הפרה של חוקי הונאה ופרטיות פדרליים, ויישומים מסוימים אף אוספים ומוכרים מידע נוסף לרשתות פרסום, כמו: מיקום המשתמש, גילו, מינו, הכנסתו, דתו, נטייתו המינית ודעותיו הפוליטיות".

דיווח דומה שפורסם בלוס-אנג'לס טיימס (Los Angeles Times) ביולי האחרון גרם לפתיחת חקירה של הקונגרס האמריקני בקשר למדיניות של אפל הנוגעת למודעות סלולריות, לאחר שנכתב בו, כי החברה מרגלת אחרי משתמשים כדי לאתר את מיקומם המדויק.

אפל מאפשרת למשתמשים לבחור שלא לשתף את המפרסמים בנתוני המיקום שלהם בעזרת iAD שלה. החברה אף הצהירה על מדיניות פרטיות שקובעת אילו נתונים יכולים לעבור ליישומים ולאיזו מטרה. מכל מקום, דומה שאפל מאפשרת לגוגל (Google) ולמפרסמים אחרים לפעול מעבר למדיניות המוצהרת שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים