יבמ תטמיע תפיסת עיר חכמה בריו דה ז'נרו בפרויקט עתיר מיליוני דולרים

במסגרת מימוש התפיסה, הענק הכחול יבנה מרכז ניהול ותפעול עירוני בעיר ● המרכז ישלב ויקשר בין מידע המגיע מגופים ממשלתיים ועירוניים שונים בעיר ובמדינה ● מרכז השו"ב מבוסס מידע בזמן אמת שייבנה בריו דה ז'נרו הוא חלק מההיערכות של העיר לאירוח משחקי גביע העולם בכדורגל ב-2014 והאולימפיאדה ב-2016

הענק הכחול ממשיך במימוש תפיסת העיר החכמה שלו: בהודעה שפרסמה יבמ (IBM) מסרה החברה, כי חתמה על הסכם למימוש התפיסה עם הנהלת עיריית ריו דה ז'נרו בברזיל. מרכז השו"ב מבוסס מידע בזמן אמת שייבנה בריו דה ז'נרו הוא חלק מההיערכות של העיר לאירוח משחקי גביע העולם בכדורגל ב-2014 והאולימפיאדה ב-2016. היקפו של הפרויקט לא נמסר, אולם מארק קלברלי, מנהל תחום ציבורי ביבמ, אמר שהוא "עתיר מיליוני דולרים".

בריו דה ז'נרו בברזיל מקימים מערכות ניהול עירוניות בדגש על אכיפת חוק, ניהול תנועה, והתמודדות עם שיטפונות. במסגרת מימוש התפיסה, הענק הכחול יבנה מרכז ניהול ותפעול עירוני בעיר. המרכז ישלב ויקשר בין מידע המגיע מגופים ממשלתיים ועירוניים שונים בעיר ובמדינה, והשילוב שלו יביא ליכולת תגובה טובה ומהירה יותר מול שלל תקלות ואירועים שונים, דוגמת הצפות, מפולות או רעשי אדמה.

בנוסף, אנשי המחקר ומדעני יבמ יפתחו מערכת חיזוי מזג אוויר ברזולוציה גבוהה ומערכות מידול הידרולוגית לעיר, היכולות לחזות מצבים של גשם כבד עד ל-48 שעות מראש. החוקרים ייעזרו ביכולות מעבדת המו"פ של יבמ שנפתחה בברזיל באחרונה, בשיתוף שאר המעבדות בעולם.

מטרת מרכז המידע היא לשלב את מגוון מקורות המידע ולספק אותם ברמת נראות גבוהה, עם יכולות ניטור, בקרה וניתוח. המערכת תוכננה לטפל בראש ובראשונה בהצפות, אבל מסוגלת לסייע גם במקרים של אסונות טבע אחרים. היא תוכל לסייע בקבלת החלטות של קברניטי העיר, על בסיס מערכות מידע בזמן אמת של החברה.

פרויקטים דומים של עיר חכמה הוטמעו בניו-יורק ובמחוז גוטנג בדרום אפריקה. ייחודו של המרכז בריו דה ז'נרו הוא ביכולתו לשמש כמרכז שו"ב לאירועים רבי נפגעים ואסונות: החל משלב החיזוי, ההערכה, ההיערכות ועד ליצירת תגובה מהירה לאירועים, לרבות המשובים במהלך הפעילויות השונות, לצורך הפקת לקחים והעתקת דפוסי פעילות באירועים דומים בעתיד. המערכת מבוססת תשתיות ומערכות IT של יבמ, ולצידה – אלה של סיסקו (Cisco), חברת הטלקום Cyrela ,Malwee ,Oi וסמסונג (Samsung).

המערכת ההידרולוגית תעלה לאוויר בעוד חצי שנה ותהיה מבוססת על מודל מיחשוב מתמטי אחוד של העיר ריו דה ז'נרו, המשלב נתונים שונים, כגון: משקעי נהרות, מחקרים טופוגרפיים, היסטוריה של משקעי גשמים בשנים עברו ונתוני מכ"ם. המערכת תוכל לחזות את כמויות הגשם שירדו, ועל בסיס אלה לחשב את סיכויי ההיתכנות להצפות, כמו גם את השפעת ההצפות על העיר בהיבטים שונים, לרבות הצפות כבישים. באפריל השנה נהרגו בעיר יותר ממאה איש בהצפות.

יבמ מעורבת במאות פרויקטים רבים ושונים לערים חכמות, וביניהן הו-צ'י-מין סיטי בווייטנאם, שם מוטמע פרויקט-על שיזהה בעיות ויגדיר סדרי עדיפויות להשקעות. בסינגפור הענק הכחול פועל לאבטחת איכות המזון ושרשרת האספקה שלו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    הקשר הישראלי: המערכת לניהול אירועי חירום שתיושם בריו פותחה במעבדת התוכנה של יבמ ברחובות.

אירועים קרובים