בבית הלבן מתכוונים להקים רשת ויקי למומחים

הכלי המקוון יאפשר לבכירי הממשל ומתווי המדיניות לקבל משוב על החלטותיהם ממומחים חיצוניים ומהציבור הרחב, באמצעות שאלות ותשובות ● אנשי הממשל יוכלו לנסח את השאלות שהם מפנים לציבור בעזרת אשף מקוון, על מנת להבטיח שהן תהיינה בהירות וספציפיות ככל האפשר ● לאחר מכן, הן תופצנה בעדכוני RSS לרשתות מקוונות של אנשי מקצוע

הבית הלבן נמצא בימים אלה בשלבים האחרונים של גיבוש הפרטים ביחס לכלי מקוון שיסייע לבכירי הממשל לקבל החלטות מושכלות על סמך משוב ציבורי.

הכלי החדש, שמכונה ExperNet, בנוי במתכונת של רשת ויקי (Wiki) מקוונת שבה יכולים בכירי הממשל לשאול שאלות בנושאים שעליהם הם שוקדים ולקבל תשובות ממומחים ומכלל הציבור. פיתוח המתווה הכללי של הכלי כבר הושלם, וכעת מבקשים בממשל לקבל משוב מהציבור לפני היישום הסופי – כך על פי הודעה שפרסמו בבלוג אניש צ'ופרה, מנהל הטכנולוגיה הראשי של הבית הלבן, ושלי מצנבאום, מנהל משותף לביצועים וניהול כוח אדם במשרד האמריקני לניהול ותקציבים.

בהודעה הבהירו השניים, כי אנשי הממשל יקבלו בברכה משוב לא רק ממומחים, כפי שמשתמע אולי משמה של הרשת, אלא מכל אדם שמבקש לסייע בקבלת ההחלטות. "אנחנו מאמינים שלכל אדם יש ידע, ניסיון והתלהבות שיוכלו לשפר את התהליך המשותף של קבלת ההחלטות", כתבו. "אנחנו מבקשים להבטיח שכל מי שמגלה עניין ויכול לתרום מידע רלוונטי ומועיל יוכל לקחת חלק בדיון".

אנשי הממשל יוכלו לנסח את השאלות שהם מפנים לציבור בעזרת אשף מקוון, על מנת להבטיח שהן תהיינה בהירות וספציפיות ככל האפשר. לאחר מכן, תופצנה השאלות בעדכוני RSS לרשתות מקוונות של אנשי מקצוע, על מנת לקבל את המגוון הרחב ביותר של תשובות מהציבור הרחב. הכלי אף יכלול פורום שבו יוכלו בכירי הממשל לדון ברעיונות שהתקבלו באמצעות ExperNet.

בשלב הנוכחי מבקשים בבית הלבן לקבל משוב ביחס לתכנון הכלי ויישומו על מנת להבטיח פעולה יעילה וחסכונית וקבלה של משוב מרבי מהציבור. בממשל הקצו תקציב מיוחד לפיתוח הפלטפורמה ומקווים להשתמש בכלי מקוונים קיימים לצורך הקמתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים