סיני ברקת: "אינטל ישראל אינה שחקן נישה אלא קובעת את הדורות הבאים של מוצרי החברה העיקריים"

"מה שיוצא מישראל מוביל את חזית הטכנולוגיה - וזה חשוב הן לאינטל והן למדינה", אמר לאנשים ומחשבים סיני ברקת, מנהל השיווק והמכירות של אינטל בישראל, יוון וקפריסין ● החברה תשיק היום (ד') את המעבדים מסדרת סנדי ברידג' ● לדבריו, "הסדרה החדשה אינה התפתחות אבולוציונית של המעבדים הקודמים אלא רבולוציה"

"דור אחרי דור של מעבדים, אנחנו רואים שמה שיוצא מישראל מוביל את חזית הטכנולוגיה ומה שאנחנו עושים פה זה לא משהו נישתי, אלא תוצרים שנמצאים בליבת העסקים של אינטל (Intel)", כך אמר סיני ברקת, מנכ"ל השיווק והמכירות של החברה בישראל, יוון וקפריסין. לדבריו, "זה חשוב מאוד גם למדינת ישראל וגם לאינטל בישראל. הפיתוח בארץ תורם להובלה של החברה, ואני משוכנע שבהנהלת אינטל מעריכים את זה".

ברקת אמר את הדברים לאנשים ומחשבים לרגל ההכרזה העולמית הצפויה היום (ד') על סדרת מעבדיה-2nd Generation Intel Core, המכונים סנדי ברידג' (Sandy Bridge). המדובר בדור הבא של השבבים המכילים על פרוסת סיליקון אחת גם מעבד מרכזי מרובה ליבות וגם מעבדים גרפיים בטכנולוגיית ייצור 32 ננו-מטר. המעבד החדש מכיל כמעט מיליארד טרנזיסטורים (995 מיליון, ליתר דיוק).

"הסדרה החדשה אינה התפתחות אבולוציונית של המעבדים הקודמים אלא רבולוציה", אמר ברקת. "כל תכונה במעבד חזקה בעשרות אחוזים או אף יותר מהתכונה המקבילה במעבדים הקודמים, לרבות CORE I7 החדשים ביותר הנמצאים בשוק. הטכנולוגיה החדשה משתלבת בשינוי האסטרטגי שאינטל הולכת אליו שעיקרו התפשטות מתחום ה-PC לתחומים נוספים, כגון: מחשבי לוח, טלפונים חכמים וחיישנים מסוגים שונים ומגוונים".

"ההישג הטכנולוגי שבמערכת סנדי ברידג', שפותחה בעיקר בחיפה, היא שזו הפעם הראשונה שכל המכלולים הנדרשים ליצירת פלטפורמת מיחשוב נמצאים על שבב בודד – החל מה-CPU דרך המעבד הגרפי ועד לבקר הזיכרון. כל אלה תופסים נפח קטן מאוד", הוסיף.

לדברי ברקת, "בזכות העובדה שהמעבד המרכזי והמעבד הגרפי נמצאים על אותה יחידת סיליקון, כשזיכרון המטמון משותף לשניהם – ניתן להקצות דינמית תדרים לא רק בין הליבות, שגם זה חידוש בסנדי ברידג' שלא התאפשר בדורות הקודמים, אלא גם לבצע הקצאה דינמית בין המעבד והיחידה הגרפית ולאפשר ליישומים הדורשים יותר מסוג מעבד אחד ופחות מהשני – ליהנות ממשאבים נוספים. גם העובדה שזיכרון המטמון משותף מאפשרת מעבר מהיר יותר של הנתונים".

"השילוב של המעבד הרגיל והמעבד הגרפי תאפשר למשל שידור אלחוטי של סרטים מהמחשב למכשירי טלוויזיה או מקרנים באמצעות קופסת Net Gear, המתחברת לטלוויזיה ומקבלת שידור אלחוטי מהמחשב", ציין.

ברקת מנה תכונה אפשרית נוספת: "אפשרות להקרין סרטים תלת ממדיים באמצעות המחשב, בזכות רכיב Advanced Vector Extensions, המאפשר ביצועים טובים יותר של נקודה צפה. דבר זה חשוב במיוחד במשחקים וביצירת סרטים. אם יצירת תמונה במערכות של היום לוקחת דקות אחדות, במחשבים המבוססים על סנדי ברידג' אפשר לעשות זאת בשניות". הוא הוסיף, כי "זמן הפעולה המהיר יאפשר שימוש במחשב ביתי לניתוחי וידיאו, למשל – זיהוי פנים לצורך מניעת טרור וזיהוי שריפות על ידי חיישנים כשהן עוד קטנות. מדובר ביישומים שבעבר נדרשו להם יחידות עיבוד ייעודיות DSp. כעת ניתן להשתמש במערכות פתוחות, משום שהמעבדים יהיו מסוגלים לנתח את תמונות הווידיאו הללו בזמן אמת".

"ככל שאנחנו ממשיכים במהפכה, אנחנו נכנסים לתחומים חדשים בארגונים שלא היינו בהם קודם", סיכם ברקת, כמו מערכי דיסקים". "EMC, למשל, הכריזה שכל התכנון החדש שלה מבוסס על אינטל. גם בתחום מעבדי הרשת – חברות כמו ZTE והוואווי, שהשתמשו עד באחרונה בארכיטקטורות DSP ייעודיות, עברו לארכיטקטורות סטנדרטיות של אינטל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים