בריטניה: חובב אסטרונומיה גילה ארבעה כוכבי לכת בעזרת המחשב

המגלה, פיטר ז'אלוויצור, סיפר שהשתמש בשני מחשבים ביתיים כדי לנתח נתונים שפרסם המכון לחיפוש כוכבים של אוניברסיטת קליפורניה ● "חיפשתי תופעה אחת פשוטה: אם כוכב סובב כוכב אחר, הוא גורם לרטט בתנועת הכוכב שבמרכז, והרטט הזה מתגלה באור שלו", אמר

מסתבר שלא חייבים לקנות טלסקופ כדי לגלות כוכבים. לפי דיווח של הדיילי מייל (Daily Mail), חובב האסטרונומיה הבריטי פיטר ז'אלוויצור בן ה-45 הצליח לגלות ארבעה כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש בעזרת המחשב הביתי שלו. הוא הוכרז על ידי מכון ליק-קארנגי לחיפוש כוכבים של אוניברסיטת קליפורניה כמגלה-שותף של הכוכבים HD31253b ,HD218566b ,HD177830c ו-HD99492c. ממצאיו פורסמו באחרונה ב-Astrophysical Journal.

ז'אלוויצור סיפר, כי השתמש בשני מחשבים ביתיים – ובהרבה מזמנו הפנוי בשלוש השנים האחרונות – כדי לנתח נתונים שפורסמו על ידי המכון. ייתכן שסייעו לו שני תארים אקדמיים במדע שבבעלותו כדי להשתמש בספקטרוסקופיה לפי אפקט דופלר ולהעריך את מיקומם של כוכבים שנמצאים רחוק מכדי שאפשר יהיה לעשות זאת רק בעזרת טלסקופים.

הוא אמר, כי באין-ספור הלילות שבילה בחיפוש הכוכבים "חיפשתי שינויים קלים בהתנהגות שלהם, שיכולים להתרחש רק בעקבות כוכב או כוכבים שמקיפים אותם. חיפשתי תופעה אחת פשוטה: אם כוכב סובב כוכב אחר, הוא גורם לרטט בתנועת הכוכב שבמרכז, והרטט הזה מתגלה באור שלו".

אם כך, אולי כדאי לשקול לוותר בשנה-שנתיים הקרובות על משחקי הווידיאו, הגלישה בפייסבוק (Facebook) ויתר פעילויות הפנאי ולהתיישב ליד המחשב כדי לגלות כוכבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים