משרד המשפטים האמריקני הורה לטוויטר למסור פרטים על חשבונות של פעילים שקשורים לאתר ויקיליקס

בין היתר, מבקש המשרד לדעת פרטים אודות ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, וכן פוליטיקאית מאיסלנד, האקר ידוע מהולנד, מתכנת מחשבים מארצות הברית ● בריגיטה ג'ונסוטיר, הפוליטיקאית האיסלנדית, מסרה, כי קיבלה הודעה מטוויטר על הצו וכי ניתנו לה 10 ימים להגיש התנגדות לצו, המורה על מסירת פרטים לגבי הפעילות בחשבונה מאז 1 בנובמבר 2009

לבקשת משרד המשפטים האמריקני, הוציא בית המשפט צו שמורה לטוויטר (Twitter) למסור פרטים על חשבונות של פעילים שקשורים לאתר ויקיליקס (WikiLeaks). בין היתר, מבקש המשרד לדעת פרטים אודות פוליטיקאית מאיסלנד, האקר ידוע מהולנד ומתכנת מחשבים מארצות הברית.

בריגיטה ג'ונסוטיר, אחת מבין 63 החברים בפרלמנט הלאומי של איסלנד, מסרה, כי קיבלה הודעה מטוויטר על הצו שהוציא בית המשפט בארצות הברית וכי ניתנו לה 10 ימים להגיש התנגדות לצו, המורה על מסירת פרטים לגבי הפעילות בחשבונה מאז 1 בנובמבר 2009. "אני מרגישה שמישהו מבקש לשדר לי מסר, כמעט כמו איומים בטלפון", כתבה ג'ונסוטיר בהודעה שפרסמה בטוויטר.

הצו מתייחס גם לברדלי מנינג, טוראי בצבא ארצות הברית שהואשם בהדלפת מידע מסווג; ג'ייקוב אפלבאום, מתנדב בוויקיליקס; רופ גונגריפ, האקר מהולנד ואחד ממייסדי ספקית האינטרנט XS4ALL; וג'וליאן אסאנג', עורך ויקיליקס.

אפלבאום, שנשא נאום בשם אתר ההדלפות בוועידת האקרים שנערכה בקיץ האחרון ושוהה כעת באיסלנד, מסר שבכוונתו להיאבק בצו של בית המשפט. הוא אזרח אמריקני שעוסק בפיתוח עבור Tor Project, ועוכב לפרק זמן קצר בביקורת הגבולות. אנשים שהופיעו בפנקס הכתובות שלו תושאלו בשדות תעופה.

הממשל האמריקני פתח בחקירה פלילית נגד ויקיליקס ואסאנג' ביולי האחרון, לאחר שהאתר החל לפרסם חומרים שמוגדרים חסויים. בנובמבר אמר התובע הכללי של ארצות הברית, אריק הולדר, שהחקירה "נמשכת". מספר שבועות לאחר מכן אמר פרקליטו של אסאנג' שנמסר לו, כי החלו להרכיב חבר מושבעים באלכסנדריה, ויומינג.

על הצו שנשלח לטוויטר חתומה השופטת תרזה ביוקנן מאלכסנדריה, ויומינג. הוא נושא את התאריך 14 בדצמבר, ולשירות ניתנו שלושה ימים לפעול בהתאם להוראותיו. עם זאת, ביום ד' פסקה השופטת שיש לבטל את החתימה על הצו ולהעניק לטוויטר שהות "להודיע עליו למנויים וללקוחות", על מנת שאלה יוכלו להגיש את התנגדותם.

נציג טוויטר סירב להתייחס לצו בית המשפט, אך מסר, כי "על מנת לסייע למשתמשים להגן על זכויותיהם, המדיניות שלנו היא שיש להודיע להם על צווים של גורמי האכיפה ורשויות החוק, למעט במקרים שבהם החוק אוסר עלינו לעשות זאת".

בצו המקורי של השופטת ביוקנן נאסר על טוויטר לדווח לאיש על "החקירה המתנהלת", ולא ידוע מה גרם לשופטת לשנות את דעתה. באתר סירבו להשיב לשאלות, אך סביר להניח שפרקליטיו הגישו ערעור על הצו המקורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים