המתקפות ברשת פייסבוק מתרבות

התפוצה של סקרים כוזבים ומתיחות ברשת החברתית הולכת ועולה ● בין היתר, פורסמו באתר סקר שמבקש מגולשים להוכיח שהם בני האדם והמתיחה המוכחשת שלפיה פייסבוק תיסגר ב-15 במרס ● בנוסף, בסוף השבוע הופץ בפייסבוק מזיק המכונה Koobface - שבו נדבקים בעקבות לחיצה על תצלום

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

בסוף השבוע הופץ בפייסבוק (Facebook) מזיק המכונה Koobface – שבו נדבקים בעקבות לחיצה על תצלום. "בניגוד למרבית המתקפות בפייסבוק, במקרה זה נדבקים במזיק ולא רק נופלים קורבן למתיחה או מכתב שרשרת", ציין צ'סטר ווישניאבסקי, יועץ אבטחה בכיר בחברת סופוס (Sophos). היישום העוין כבר הוסר מהרשת החברתית.

לא הייתה זו המתקפה היחידה בפייסבוק בסוף השבוע האחרון. אחת המתקפות היותר בולטות הייתה המתיחה שעל פיה תיסגר פייסבוק ב-15 במרס 2011 (יום המכונה גם Ides of March). "הלחצים הכרוכים בניהול החברה הרסו לי את החיים", צוטט מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, במכתב שהופץ. "אני חייב לשים קץ לטירוף".אוורט הומרטי, סגן נשיא לנושאים טכניים בפייסבוק (דמות שאינה קיימת במציאות) הזהיר לכאורה במכתב, כי "אם אתם רוצים לשוב ולצפות בתמונות שלכם – כדאי שתסירו אותן מהאינטרנט, כי לאחר שרשת פייסבוק תפסיק לפעול, לא תוכלו עוד לראות אותן".

המתיחה התפשטה "כאש בשדה קוצים", ציין גרהאם קלולי, יועץ אבטחה בכיר בסופוס. הוא העריך שכמיליון משתמשים לחצו על הידיעה שהופיעה לכאורה ב-Weekly World News. "אף על פי שמתיחות פחות גרועות לכאורה ממזיקים שגונבים נתונים, מדובר במטרד שצורך רוחב פס, מגביר את ההיקפים של דואר הזבל וגורם לאנשים לקבל החלטות שגויות", אמר.

בתרמית אחרת הזמינו נוכלים את הקורבנות התמימים לצפות בסרטון שכדי להגיע אליו יש צורך "למלא שאלון במשך 30 שניות כדי להוכיח שאתה אדם". קלולי הזהיר, כי "אלה נוכלים שפועלים למטרות רווח ומשתמשים בסרטון כדי לפתות כמה שיותר משתמשים למלא את השאלון". להערכתו, לפחות 125 אלף גולשים לחצו על הקישור, שהופץ על ידי 10 יישומים עוינים שונים. אלה הוסיפו והתפשטו באמצעות הקיר של כל אחד מאלה שלחצו על הקישור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים