אפל הציגה את גרסת CDMA של iPhone 4 – ברשת של וריזון

הגרסה החדשה פועלת ברשת דור שלישי, ללא תמיכה ברשת LTE מדור רביעי ● כמו כן, החברות ויתרו על יכולת פעולה במדינות נוספות, מחוץ לארצות הברית ● מחירי המכשיר החדש יהיו דומים לאלה המוצעים ב-AT&T

אפל (Apple) ו-וריזון (Verizon) השיקו אתמול (ג') את הגרסה החדשה של מכשירי iPhone 4, שפועלת ברשת CDMA.

כדי להציע את המכשיר ל-93 מיליון המנויים של וריזון מהר ככל האפשר, ויתרו החברות על תמיכה ברשת LTE מדור רביעי או על יכולת פעולה במדינות נוספות, מחוץ לארצות הברית – הסביר טים קוק, מנהל התפעול הראשי של אפל. כמו כן, הוא אמר, כי תמיכה מיידית בדור רביעי הייתה מחייבת את אפל לפשרות שהחברה לא הייתה מוכנה להן. כוונתו של קוק היא, ככל הנראה, לחיי סוללה קצרים יותר ולקליטה נמוכה יותר.

המכשיר יוצע למנויי וריזון החל מ-3 בפברואר תמורת 199 דולרים לגרסה בנפח של 16 ג'יגה-בייט או 299 דולרים לגרסה בנפח של 32 ג'יגה-בייט. מדובר במחירים דומים לאלה של AT&T. בווריזון מקווים, כי ב-10 בפברואר תוכל החברה להציע את המכשיר במרבית נקודות המכירה שלה.

וריזון לא פרסמה לפי שעה פרטים על התוכניות שבהן יוצעו מכשירי iPhone 4, אך ניתן להעריך שתוכניות הקול והנתונים יהיו דומות לאלה שבמסגרתן מוצעים טלפונים חכמים אחרים ברשת של החברה, תמורת 70 דולרים בסך הכול (40 דולרים לקול ו-30 דולרים לנתונים).

קיימים שני הבדלים בולטים לעין בין מכשירי iPhone 4 שמוצעים ברשתות של AT&T ו-וריזון: ראשית, המכשיר שמוצע ברשת של וריזון יכול לשמש כנקודת אלחוט (Mobile hotspot) ולספק גישה לאינטרנט לעד חמישה מכשירים נוספים ברשת דור שלישי של החברה. וריזון לא ציינה כמה יעלה השירות. למכשיר המוצע ברשת של AT&T ניתן לחבר מחשבים נישאים לצורך גישה לאינטרנט, אך הוא אינו יכול לשמש כנקודת אלחוט.

ההבדל השני הוא שבניגוד למכשיר iPhone 4 שמוצע ברשת של AT&T, מכשיר iPhone 4 שמוצע ברשת של וריזון לא יכול לטפל בו זמנית בתקשורת קול ונתונים. הבדל זה נובע מהמאפיינים של טכנולוגיות הרשת השונות – CDMA מול GSM – ולא מניסיון לקפח או לצ'פר משתמשים ברשת כלשהי.

מלבד שני הבדלים אלה, הממדים של המכשיר ומשקלם זהים, וכך גם חיי הסוללה והצג (בטכנולוגיית Retina Display בשתי החברות).

ב-AT&T מיהרו לציין, כי רשת הדור השלישי של וריזון בטכנולוגיית EVDO מהירה פחות מהרשת שלה בטכנולוגיית HSPA+.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים