ב-53% מהעסקים הבינוניים מתכוונים להגדיל את ההשקעות במיחשוב

עוד נמצא בסקר שערכה יבמ, כי בחברות בינוניות מתכוונים להתמקד בשנת 2011 בעיקר בהשקעות בתשתית, במיחשוב ענן ובניתוח עסקי - במקום בקיצוץ בהוצאות ● "ברור לנו שבמבט קדימה, החברות רוצות להשיג צמיחה עסקית, ולשם כך הן מבקשות להיעזר בטכנולוגיה; זה חשוב להן יותר מפיקוח הדוק על ההוצאות", אמר ריק טלפורד, סגן נשיא לשירותי ענן ביבמ

ב-53% מהחברות הבינוניות מתכוונים להגדיל בשנת 2011 את ההשקעות במיחשוב – כך עולה מסקר של יבמ (IBM), שפרסמה את תוצאותיו בסוף השבוע.

הסקר כולל ממצא מעודד אולי אף יותר: רק 21% מבין המשיבים ציינו, כי "היעד האסטרטגי הראשון במעלה" שלהם הוא "יעילות תפעולית" או "קיצוץ בהוצאות". מדובר בירידה של לא פחות מ-32% בהשוואה לסקר דומה שערכה יבמ לפני שנה בקרב חברות בינוניות.

אין להסיק מכך שחברות אינן מייחסות עוד חשיבות להפחתת ההוצאות: 76% מהמשיבים מציבים את הקיצוץ בהוצאות "במקום קריטי בסדר העדיפויות" – יותר מכל נושא אחר. עם זאת, הקיצוץ בהוצאות אינו עוד השיקול העיקרי בהקצאת תקציבי המיחשוב לשנת 2011.

במקום זאת, השיקול העיקרי בתחום זה הוא ההתמקדות בלקוחות. ב-31% מהחברות הבינוניות רואים בכך את הגורם החשוב ביותר – עליה של 20% בהשוואה לממצאי הסקר שערכה יבמ לקראת 2010. הגידול בהכנסות נמצא במקום השני, עם 30% אחוזים שרואים בו יעד אסטרטגי בקביעת תקציבי המיחשוב. החדשנות הגיעה למקום הרביעי (מבין ארבע אפשרויות), כאשר רק 18% ציינו אותה.

"ברור לנו שבמבט קדימה, החברות רוצות להשיג צמיחה עסקית, ולשם כך הן מבקשות להיעזר בטכנולוגיה. זה חשוב להן יותר מפיקוח הדוק על ההוצאות", אמר ריק טלפורד, סגן נשיא לשירותי ענן ביבמ.

הקטגוריה המובילה בסעיף "פרויקטים מובילים ברחבי העולם", שמתייחס לפרויקטים שמתנהלים אך טרם הושלמו ולפרויקטים מתוכננים ברחבי העולם, הייתה פרויקטים לשיפור תשתיות. שלושה מכל ארבעה משיבים נמצאים בעיצומו של פרויקט לשיפור תשתיות או מתכננים פרויקט שכזה לשנה הקרובה.

טלפורד הדגיש שני תחומים בולטים בין הפרויקטים המתנהלים: מיחשוב ענן וניתוח עסקי. ב-70% מהחברות הבינוניות החלו ליישם פרויקט לניתוח עסקי או תובנה עסקית, או יחלו ליישם פרויקט שכזה בשנה הקרובה. בשני שלישים מהחברות הבינוניות החלו בפרויקט של מיחשוב ענן, או יחלו בפרויקט שכזה בשנה הקרובה.

הסקר נערך עבור יבמ על ידי חברת מחקר עצמאית בקרב 2,112 חברות ברחבי העולם, ממגוון ענפי תעשייה, שמעסיקות 100 עד 1,000 עובדים.

מתעניינים בתחום ה-SMB? הירשמו לכנס SME 2011 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים