יוסי דיין, APC : "רק 10% מחדרי המחשב מנוהלים בצורה יעילה"

"כעשירית בלבד מחדרי המחשב מגיעים לניצול של 67%, ויש לשפר מדד זה בשנים הבאות", אמר דיין, ה-CTO של APC-שניידר אלקטריק ● לדבריו, "שיפור המדד יביא להתייעלות אנרגטית, וכפועל יוצא - להפחתת פליטת מזהמים ולחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל"

"ממוצע מדד היעילות של חדרי המחשב עומד על 47%, משמע – רק 47% מהאנרגיה החשמלית נצרכת על ידי מערכות ה-IT וכל השאר נצרך על ידי מערכות תשתית תומכות, מערכות קירור וכוח. כיום, רק כ-10% מחדרי המחשב מגיעים לניצול של 67%, ויש לשפר מדד זה בשנים הבאות. שיפור המדד יביא להתייעלות אנרגטית, וכפועל יוצא – להפחתת פליטת מזהמים ולחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל", כך אמר יוסי דיין, ה-CTO של APC-שניידר אלקטריק.

דיין היה בין הדוברים בכנס Data Center 2011, שהופק על ידי אנשים ומחשבים והתקיים הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס הגיעו מאות אנשי תשתיות ומנהלי חדרי מיחשוב והנחו אותו פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי דיין, "אנחנו נמצאים בפני דילמת האנרגיה ברמה העולמית: הדרישות לאנרגיה בכלל עד 2050 ולאנרגיה חשמלית בפרט עד 2030 תוכפלנה, ומנגד – נדרש לקצץ בפליטת ה-co2 במחצית כדי למנוע שינויים דרסטיים באקלים ולשמור על כדור הארץ למען הדורות הבאים".

דן טולדנו, מנהל פעילות סאן באורקל ישראל. צילום: קובי קנטורהוא אמר, כי צריכת האנרגיה באולמות המחשבים מהווה כ-2% מצריכת האנרגיה העולמית, שווה לצריכת תעשיית המטוסים העולמית ומבוססת בעיקרה על אנרגיה חשמלית. "הפקת האנרגיה החשמלית נעשית בתהליך בזבזני שבו הנצילות עומדת על כשליש", הוסיף דיין. "לכן, ייעול הצריכה באולמות המחשב יביא להפחתה משמעותית של פליטת ה-co2 לאטמוספרה".

"כדי לבצע את ההתייעלות האנרגטית הנדרשת, נדרש למדוד ולנהל אותה ולהשתמש בציוד מתאים שיביא לחיסכון", סיכם דיין. "אנחנו מעמידים לרשות לקוחותינו כלים המאפשרים, כבר בשלבי התכנון הראשוניים של אולמות המחשב, להעלות את מדד היעילות".

"ספגטי של מערכות ה-IT"

דן טולדנו, מנהל פעילות סאן (Sun) באורקל (Oracle) ישראל, אמר, כי "חדרי המחשב עוברים ויעברו שינויים מהותיים, בשל טכנולוגיות חדשות שנכנסו למערכי המיחשוב הארגוניים. אילוצים שונים הביאו לכך שחדרי המחשב נבנו באופן נטול תכנון ארוך טווח, והביאו לספגטי המפורסם של מערכות ה-IT". הוא ציין, כי "אורקל מאפשרת לעבור לשלב מיטוב מערכות ה-IT המהווה בסיס למיחשוב ענן. אנחנו מציעים חבילה כוללת של רכיבי IT המאפשרת ביצועים, זמינות, אבטחת מידע ויכולת ניהול. כך ניתן לקבל חדר מחשב מנוהל שפועל ביעילות".

אבנר מימון, מנהל הפיתוח העסקי של אורקל ישראל. צילום: קובי קנטוראבנר מימון, מנהל הפיתוח העסקי של אורקל ישראל, אמר, כי מכונת בסיסי הנתונים של החברה, האקסה-דטה (Exadata), מגלמת חדשנות וניתן ליצור באמצעותה ערך עסקי עבור ארגונים. "עד עכשיו, מחלקות IT התנהלו בכל פרויקט שניגשו אליו במתכונת של 'הבה נמציא את הגלגל מחדש'", אמר. "כל פרויקט הוא אוסף של מומחים מכל מיני תחומים וחברות, שיושבים יחד ובונים מערכת בהתאם לצורך עסקי ברמת דחיפות כזו או אחרת. ארגונים בזבזו הרבה זמן ומחשבה בתהליך שכלל תכנון, הטמעה, אינטגרציה בין מערכות שונות ועוד. לא פעם, המערכת הסופית שהתקבלה לא הייתה יציבה או חזקה מספיק והרבה מאוד מהזמן של ה-IT הופנה לתחזוקה ולפתרון בעיות יציבות וביצועים".

אורקל משנה מצב זה, סיכם מיימון. "במקום להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש, להסתבך עם מערכות הטרוגניות הדורשות אינטגרציה והתאמה אינטנסיביות שעלותן גבוהה ויעילותן מוטלת בספק – אנחנו מספקים מערכות כוללות המגיעות בקופסאות מוכנות, עם תצורה מוקדמת, שישמשו את מערכות ה-IT בכל התחומים ויחסכו את העבודה הרבה הנדרשת לתכנון, הקמה ותחזוקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים