מנמ"ר אולימפיאדת לונדון: "המשחקים יהיו מאובטחים מפני התקפות קיברנטיות"

"אנחנו נערכים מפני סוגי מתקפות שונים ומגוונים, תוך שיתוף פעולה עם ספקיות אבטחה וגורמים ממשלתיים, על מנת לקבל את מערך ההגנה המיטבי", אמר גרי פנל, מנמ"ר המשחקים האולימפיים שייערכו בלונדון בשנה הבאה ● בין התרחישים שנבחנו: שריפה של מרכז המיחשוב ועמידה בפני מגוון סוגים של נוזקות ● לצורך כך נבנה מערך ניטור, שליטה ובקרה, שיסייע לעמידות של תשתיות ה-IT ויבחן את התנהגות רשתות התקשורת והמחשבים במצבים קיצוניים

"המשחקים האולימפיים ב-2012 יהיו מאובטחים מפני סוגים שונים של התקפות קיברנטיות", כך הבטיח בסוף השבוע גרי פנל, מנמ"ר אולימפיאדת לונדון.

פנל דיבר בעת השקת מערך מעבדות של בדיקות האבטחה. האירוע, שהתקיים בסוף השבוע, נערך במשותף עם חברת Atos Origin, שמספקת את שירותי הטכנולוגיה לוועד האולימפי.

לדברי פנל, ההיערכות היא לקראת מגוון רחב של תרחישים, לרבות ניסיונות להורדת אתרי האולימפיאדה, בין השאר בדרך של מתקפה מבוזרת למניעת שירות (DDoS). "יהיו לנו מתקפות קיברנטיות, בוודאות", אמר. "המשחקים האולימפיים הקודמים הותקפו גם הם. לכן, אנחנו נערכים מפני סוגי מתקפות שונים ומגוונים, תוך שיתוף פעולה עם ספקיות אבטחה וגורמים ממשלתיים, על מנת לקבל את מערך ההגנה המיטבי".

הוא מסר, כי בין התרחישים שנבחנו היו שריפה של מרכז המיחשוב ועמידה בפני מגוון סוגים של נוזקות. לצורך כך, הסביר, נבנה מערך ניטור, שליטה ובקרה, שיסייע לעמידות של תשתיות ה-IT ויבחן את התנהגות רשתות התקשורת והמחשבים במצבים קיצוניים. המיחשוב במעבדת הבדיקות כולל 880 תחנות קצה ו-130 שרתים. פנל אף ציין, כי נעשתה הפרדה בין מערכות המיחשוב הקריטיות לבין האתרים שיהיו נגישים לציבור. "במערכות הקריטיות הטמענו מערכות כפולות לגיבוי מסיבי", ציין.

לפני כשנה הקימה משטרת לונדון צוותי מאבק בפשיעה הקיברנטית, כחלק מההיערכות לאולימפיאדה. אחד התחומים שבו יתמקדו צוותים אלה הוא הונאות במכירה מקוונת של כרטיסים. כבר אז החלו מספר אתרים להציע כרטיסים מזויפים למשחקים. עוד נמסר אז מהמשטרה הלונדונית, כי ככל שיתקרב מועד המשחקים, כך צפויה לגדול כמות ההתקפות על מערך המיחשוב שלהם. אחד הצוותים מטפל בהיערכות להיבטים המקוונים ולפשע המקוון הצפוי בעיר, דוגמת ניסיונות פריצה למערכות המיחשוב של האולימפיאדה וניסיונות הונאה מקוונים – בנקאיים ואחרים. צוות נוסף מתמקד במניעת זיוף כרטיסי כניסה, ושאר ההיבטים המשלבים פשיעה "רגילה" ומקוונת. משטרת לונדון אף גייסה מומחי אבטחת מידע ומקצועני IT לאיוש כוחות המשימה המיוחדים, ויחד עם הסוכנות הבריטית למלחמה בפשע המאורגן ו-Atos Origin, החלה בחקירת אתרים שפועלים בתחום הונאות הפישינג.

ב-2009 האריך הוועד האולימפי את החוזה עם Atos Origin עד ל-2016. החברה הצרפתית-בלגית תספק שירותי IT וטכנולוגיה לאולימפיאדות ב-2012 וב-2016, כמו גם לאולימפיאדת החורף ב-2014. למשחקים האולימפיים שהתקיימו בבייג'ינג לפני כשנתיים וחצי שלחה החברה 4,000 עובדים, שסיפקו תמיכה אלקטרונית לפני המשחקים ובמהלכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים