ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו: "המרכז שלנו בישראל יגדל ככל שיגדלו העסקים ביניכם לפלשתינאים"

"סיסקו מאמינה בכל מקום בו היא פועלת בהרמת תרומה מיוחדת לקירוב אוכלוסיות שונות המצויות בעימות פוליטי, חברתי וכלכלי. אני מאמין באופן אישי שיצירת מעמד ביניים חזק בכל מדינה, מגביר את היציבות בה", אמר צ'יימברס בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, במסיבת עיתונאים שנערכה בלונדון ● לדבריו, "ככל שישתפרו יחסי ישראל עם שכנותיה, כך יגדלו בה ההשקעות של סיסקו, כמו מן הסתם גם של חברות גלובליות אחרות"

01/02/2011 16:45

הכנס השנתי Cisco Live 2011 נפתח היום (ג') בלונדון בהשתתפות כ-5,000 ממשתמשי החברה באזורי EMEA ואמריקה הלטינית. זהו הכנס ה-20 כבר, שהחל ב-1991 – גם אז בלונדון. השנה לראשונה שינה הכנס הפעם את שמו, שכן עד עתה נקרא Networkers. הסיבה: ג'ון צ'יימברס – מנכ"ל החברה, שהצטרף לסיסקו (Cisco) לפני כ-20 שנה, שואף להפוך אותה לחברת ה-IT הגדולה בעולם – לא עוד חברה המתעסקת "רק" ברישות (Networking) – היכן שסיסקו החלה לפני כ-30 שנה. צ'יימברס רוצה את סיסקו כחברה גדולה יותר מ-יבמ (IBM) – בה החל את הקריירה שלו בעידן המיינפריים, וגם יותר גדולה מ-HP, המובילה בעולם מבחינת מחזור.

במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר הרצאת הפתיחה של צ'יימברס, נשאל המנכ"ל על ידי אנשים ומחשבים על עתידו של מרכז המחקר ופיתוח בישראל, ועל תמיכתו בעידוד הקשרים העסקיים בין ישראלים לפלשתינאים.

הזכרת בהרצאת הפתיחה שלך את מרכז המו"פ בישראל כאחד משמונת המרכזים באזור EMEA. בשיאו הוא העסיק קרוב ל-600 מהנדסים, אך לאחרונה מספרם פחת עד לכ-500 בלבד. האם המגמה של העברת מו"פ למזרח תמשך? האם אתה צופה הגדלת מספר העובדים בישראל והאם תמשיכו בפעילות לעידוד ההשקעות ב-IT ובתעסוקה סביבו ברשות הפלשתינאית?
"סיסקו מאמינה בכל מקום בו היא פועלת בהרמת תרומה מיוחדת לקירוב אוכלוסיות שונות המצויות בעימות פוליטי, חברתי וכלכלי. אני מאמין באופן אישי שיצירת מעמד ביניים חזק בכל מדינה, מגביר את היציבות בה. במזרח התיכון אנו תורמים רבות לחינוך אוכלוסיות חלשות יותר בשימושי IT, התורמים לשיפור מצבם. כך אנו פועלים גם ברשות הפלשתינאית ובישראל – מקרבים בין נוצרים, מוסלמים ויהודים. אנו משקיעים גם בירדן ובמצרים ורואים ברכה בעמלנו.

לשאלתך, ככל שהיחסים בין הישראלים לפלשתינאים ילכו וישתפרו, כך סיסקו תשקיע יותר באזור כולו וכך יגדל גם המרכז בישראל. כפי שהזכרתי, יש לנו 'קופה' של מזומנים בהיקף של 40 מיליארד דולרים ונשמח להשקיע אותה גם ברכישות בישראל. התחום החם להשלמת 'חורים' בארכיטקטורה שלנו ליישם חזון 'ארכיטקטורת החברה המרושתת' הוא האבטחה. אני מכיר היטב את הישראלים, את החברה הישראלית ואת יכולותיה – ואני חבר אישי של שמעון פרס, הנשיא שלכם, שמתברר שכל שועי העולם שמחים להסתופף בחברתו. הצטערתי לשמוע על פטירתה של סוניה, אשתו. במעין חזון של מזרח תיכון חדש – או בכלל עולם חדש – מבוסס ארכיטקטורה טכנולוגית מתקדמת, אני מאמין שככל שישתפרו יחסי ישראל עם שכנותיה, כך יגדלו בה ההשקעות של סיסקו, כמו מן הסתם גם של חברות גלובליות אחרות. כבר היום אנו לא לבדנו בישראל, אלא פועלים לצידן של חברות טכנולוגיה רבות וטובות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לבריטניה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סתם ציוני

    האם גם את עסקיה עם מדינות ערב מתנה סיסקו בשיפור היחסים עם ישראל? אם כן - שווה להקשיב לאיש, אם לא - הרי שמדובר בהתבטאות פטרונית וצבועה ובעיקר מיותרת.

אירועים קרובים