ארצות הברית: הצעת החוק ל-"ניתוק האינטרנט" על ידי הנשיא במקרי חירום תוגש פעם נוספת

סנטורים מתכוונים לשוב ולהגיש את ההצעה השנויה במחלוקת במסגרת הצעת חוק כוללת לאבטחה מקוונת ● אם החוק יתקבל, יוכל נשיא ארצות הברית לנתק תשתיות קריטיות במקרה חירום לאומי ● עדיין לא ברור מתי ההצעה תועלה

הצעת החוק שמעניקה לנשיא ארצות הברית את הסמכות לנתק תשתיות קריטיות במקרה של סכנה מיידית לביטחון הלאומי זוכה להזדמנות שנייה בקונגרס. זאת, על רקע ההוראה של שלטונות מצרים לספקיות האינטרנט במדינה, שפועלות על פי רישיון ממשלתי, לנתק את הגישה לרשת בעקבות המהומות שמתרחשות במדינה בימים האחרונים.

הסנטורית סוזן קולינס, רפובליקנית ממיין, נמנית על הסנטורים שמתכוונים לשוב ולהעלות את ההצעה, במסגרת הצעת חוק כוללת לאבטחה קיברנטית, שהוכנה על ידי הוועדה לביטחון פנים וענייני ממשל. זאת, לאחר שההצעה שמסמיכה את נשיא ארצות הברית לנתק תשתיות נדחתה בעבר בעקבות התנגדות נרחבת שעוררה המחשבה על ניתוק האינטרנט על ידי הנשיא.

אולם, על פי קולינס, תיאור זה אינו מדויק. לטענתה, הסבירות שהנשיא ינצל את סמכותו לניתוק רחב היקף נמוכה מאוד, וממילא – חוק קיים משנת 1934 מסמיך את הנשיא להשתלט על רשתות תקשורת במקרה של איום על הביטחון הלאומי או מלחמה. עוד מסבירים ממשרדה של קולינס, כי גם על פי החוק המוצע, הנשיא לא יוכל להפעיל את סמכותו בצורה גורפת שתפגע בחברות פרטיות, אלא באישור הקונגרס.

במשרדה של קולינס הסבירו, כי הנשיא האמריקני יוכל לסמן מערכות בקרה קריטיות דוגמת רשתות תקשורת, רשת החשמל, מערכות פיננסיות וכדומה, ולהורות על ניתוקן במקרה של איום, ברמה ארצית או אזורית. במקרה שכזה, לא יזדקק הנשיא לאישור הקונגרס, אך יהיה עליו להודיע לקונגרס שהחליט להפעיל את סמכותו. משך הניתוק מוגבל ל-30 ימים, והקונגרס יוכל לאשר הארכה לתקופה נוספת, של עד 120 ימים.

לא ברור עדיין מתי תוגש הצעת החוק החדשה, משום שהסנטורים שניצבים מאחוריה עדיין לא השלימו את הניסוח וטרם החליטו מתי המועד המתאים להעמיד אותה להצבעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים