פקיד בכיר בממשלת אוסטרליה פוטר בעקבות חיפוש "שדיים" בגוגל

העובד חיפש במחשב ששייך לממשלה האוסטרלית את הביטוי "knockers", שמשמעותו "שדיים" ● הממשלה עלתה על כך באמצעות תוכנה שעוקבת אחר השימוש שעושים העובדים באינטרנט ובמחשב ● בית המשפט דחה את תביעתו של העובד נגד הפיטורים אולם ציין, כי "אפשר היה למצוא שימוש יעיל יותר למשאבים מאשר מרדף אחר משרתי ציבור שעושים דברים מסוימים בביתם"

פקיד בכיר בממשלת אוסטרליה לקח עמו הביתה מחשב נייד ששייך למשרד ממשלתי, וכשהיה בביתו – חיפש בגוגל (Google) את הביטוי "knockers", שמשמעותו "שדיים". האיש, שעובד מזה 25 שנים במשרד למשאבים, אנרגיה ותיירות של ממשלת אוסטרליה, התעלם מכך שהממשלה מפעילה תוכנה בשם Spector360 שעוקבת אחר השימוש שעושים העובדים באינטרנט ובמחשב, בעבודה, בבית ובנסיעות – וכשמעשהו נתגלה, הוא פוטר מעבודתו.

העובד הגיש תביעה בדרישה לבטל את פיטוריו. לטענתו, הפעלת התוכנה Spector360 היא בגדר פגיעה בפרטיות, משום שהוא השתמש במחשב כדי להוריד תכנים פורנוגרפיים שאינם אסורים בחוק, ועשה זאת בחיבור האינטרנט הפרטי שלו בבית. השופט פסק לטובת הממשלה, משום שהעובד היה מודע לשימוש שעושה הממשלה בתוכנה ומשום שבתחילה טען, כי התכנים הפורנוגרפיים הורדו "בטעות".

עם זאת, השופט ציין, כי "אפשר היה למצוא שימוש יעיל יותר למשאבים מאשר מרדף אחר משרתי ציבור שעושים דברים מסוימים בביתם, כל עוד דברים אלה אינם אסורים בחוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים