מק'אפי: עליה חדה בהיקף האיומים בתקשורת סלולרית

העליה נרשמה בעקבות המעבר לטלפונים חכמים וטאבלטים שמצוידים בטכנולוגיית דור שלישי - נמסר מחברת האבטחה ● מספר המזיקים המיועדים לטלפונים סלולריים עלה בשיעור של 46% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת ● מק'אפי העריכה, כי התצורות של חברת אדובי - פלאש ו-PDF - יוסיפו להיות יעד מועדף מבחינתם של עברייני הרשת

עליה חדה נרשמה בהיקף האיומים בתקשורת הסלולרית בשנה האחרונה, בעקבות המעבר לטלפונים חכמים וטאבלטים שמצוידים בטכנולוגיית דור שלישי – נמסר מחברת האבטחה מק'אפי (McAfee).

בדו"ח האיומים לרבעון הרביעי שפרסמה החברה, ציינה מק'אפי, כי מספר המזיקים המיועדים לטלפונים סלולריים עלה בשיעור של 46% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. על פי מק'אפי, "ככל שיותר משתמשים ניגשים לאינטרנט ממגוון רחב של מכשירים – מחשבים אישיים, מחשבי לוח, טלפונים חכמים או טלוויזיות אינטרנט – יוסיפו לעלות היקף האיומים והתחכום שלהם".

חברת מק'אפי, אשר נרכשה על ידי אינטל (Intel) תמורת 7.68 מיליארד דולרים, העריכה, כי התצורות של חברת אדובי (Adobe) – פלאש (Flash) ו-PDF – יוסיפו להיות יעד מועדף מבחינתם של עברייני הרשת. בשנת 2010 עקף היקף המתקפות על התצורות של אדובי את היקף המתקפות על התצורות של מיקרוסופט (Microsoft). מגמה זו משתלבת עם עליית הפופולריות של הפלטפורמות שאינן מתוצרת מיקרוסופט, דוגמת טלפונים חכמים ומחשבי לוח, ובשימוש הגובר במסמכי PDF להפצת מזיקים.

עוד הזכירו בחברת מק'אפי סוס טרויאני שהתגלה ביישומים ומשחקים שמיועדים למכשירי אנדרואיד (Android) – הטלפונים החכמים הפופולריים ביותר בעולם כיום. כמו כן, ניכרה עליה במתקפות שנובעות ממניעים פוליטיים, דוגמת המתקפות של החברים בקבוצת אנונימוס (Anonymous) על אתרי אינטרנט של חברות שנתפסו כאויבות של האתר השנוי במחלוקת ויקיליקס (WikiLeaks).

מק'אפי מדווחת גם על ירידה חדה בהיקפים של דואר הזבל, במיוחד במחצית השנייה של הרבעון הרביעי, בו היה ההיקף של דואר הזבל נמוך ב-62% בהשוואה לתחילת השנה. עם זאת, בחברה סבורים, כי מדובר בירידה זמנית עקב תהליכי מעבר במספר רשתות של תוכנות רובוטיות ולא מייחסים אותה להצלחת המערכה למיגור דואר זבל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים