מיקרוסופט מאשימה בכיר לשעבר שלה בגניבת 600 מגה-בייט של מידע עסקי

החברה הגישה תביעה נגד מאט מיזווסקי, עד לא מכבר מנהל פיתוח עסקי בחטיבת המגזר הממשלתי בחברה, שעבר ל-Salesforce.com ● היא מבקשת מבית המשפט להאריך את משכו של צו מניעה זמני שהוצא נגד מיזווסקי, האוסר עליו לעבוד בחברת ה-CRM וליצור כל קשר עם לקוחותיו במיקרוסופט, וכן לקבוע שנאסר עליו להשתמש בתפקידו הנוכחי במידע מסווג עסקית שהשיג מהמעסיקה שלו לשעבר

מיקרוסופט (Microsoft) מאשימה בכיר לשעבר שלה, שבטרם עבר למתחרתה, Salesforce.com, גנב מאות מגה-בייט של מידע עסקי.

בתביעה, שהוגשה בסוף השבוע לבית המשפט העליון בוושינגטון, האשימה הענקית מרדמונד את מאט מיזווסקי, עד לא מכבר מנהל פיתוח עסקי בחטיבת המגזר הממשלתי בחברה, כי בטרם עזב את מיקרוסופט, העתיק ולקח לעצמו על גבי המחשב האישי שלו יותר מ-900 קבצים בנפח של יותר מ-600 מגה-בייט. אלה שווים לכ-25 אלף מסמכים מנייר.

זו אינה הפעם הראשונה שבה תובעת מיקרוסופט את מיזווסקי. בסוף ינואר היא הגישה נגדו תביעה על הפרת הסכמים לשמירת סודיות עסקית ומניעת תחרות, שעליהם חתם. זאת, לאחר שנודע לה, כי עבר לעבוד כסגן נשיא בכיר ב-Salesforce.com. המדינה הוציאה בעקבות תביעה זו צו מניעה זמני נגד העסקתו בחברת ה-CRM, שבמסגרתו אף אסרה עליו ליצור כל קשר עם לקוחותיו במיקרוסופט.

כאשר התפטר ממיקרוסופט בסוף 2010, אמר מיזווסקי לאנשי החברה שהוא לקח במחשבו אך ורק מידע אישי, אולם תחת חוקים מסוימים, התגלה שלא כך היה: בין המסמכים גילתה מיקרוסופט את התוכנית העסקית שלה ל-2011, לרבות האסטרטגיה של חטיבת המגזר הממשלתי, מוצרים ושירותים בענן.

"הפגיעה הנובעת מגניבת המסמכים מהווה מכה חמורה לאסטרטגיות המכירה של מיקרוסופט", נכתב בתביעה הנוכחית. "מדובר במסמכים שחושפים התנהלות ברמה האסטרטגית". בנוסף, נטען בכתב התביעה, כי "מיזווסקי נטל על עצמו מחויבויות של חשאיות והפר אותן. העסקתו ב-Salesforce.com מאיימת להסב נזק משמעותי ובר-קיימא למיקרוסופט". הענקית מרדמונד מבקשת מבית המשפט להאריך את משך צו המניעה הזמני שהוצא נגד מיזווסקי ולקבוע שנאסר עליו להשתמש בתפקידו הנוכחי במידע מסווג עסקית שהשיג ממיקרוסופט.

שתי החברות הן יריבות בעולמות ה-CRM ומיחשוב הענן. כך, למשל, בחודש שעבר מיקרוסופט הציעה הצעת מחיר מיוחדת ללקוחות Salesforce.com שרוצים לעבור לשירות ה-CRM בענן שלה. יצוין, כי המאבק אינו רק על לקוחות, אלא מתנהל גם באולמות בית המשפט. במסגרת המאבקים המשפטיים ביניהן, שתי המתחרות זו את זו בגניבת רעיונות ובהפרת זכויות יוצרים על פטנטים, במהלך 2010.

מדיניות Salesforce.com הינה שאין להגיב בתקשורת על הליכים משפטיים. לא ניתן היה להשיג את תגובת מיזווסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים