הבית הלבן פרסם אסטרטגיה למיחשוב ענן

במסמך שפורסם קורא מנהל המיחשוב הראשי של הממשל הפדרלי, וויווק קונדרה, להאיץ את קצב האימוץ של מיחשוב הענן ● המסמך אף מגדיר את הסמכויות והתפקידים של סוכנויות הממשל השונות בנושא

לקראת ההכרעות על התקציבים, שצפויות השבוע, פרסם הבית הלבן מסמך שמתווה את האסטרטגיה של הממשל הפדרלי בארצות הברית בכל הקשור למיחשוב ענן.

במסמך מפורטים היתרונות של מיחשוב הענן ומובאים השיקולים שיש לקחת בחשבון. כן מובאים מקרי המבחן, מוגדרות הסמכויות ומוקצים התפקידים של סוכנויות הממשל השונות לקראת האימוץ של מיחשוב הענן. סוכנויות הממשל נקראות "להעריך מחדש את אסטרטגיית המיקור ולכלול את מיחשוב הענן במסגרת קבלת ההחלטות על התקציב". זאת כמתבקש מאסטרטגיית "הענן תחילה" של הממשל הפדרלי.

המסמך, שנושא את הכותרת The Federal Cloud Computing Strategy, חובר, לפחות באופן רשמי, על ידי מנהל המיחשוב הראשי של הממשל הפדרלי, וויווק קונדרה. הוא מזכיר דו"ח של חברת אנליסטים שנתבקשה לייעץ לממשל בכל הקשור למעבר למיחשוב ענן. המסמך פורסם ביום ו' בבוקר באתר הרשמי של מנהל המיחשוב הראשי של הממשל הפדרלי. עם זאת, הוא נושא את התאריך 14 בפברואר 2011.

התוכנית מתפרסמת לאחר שבין 25 הצעדים שמנה קונדרה בתוכנית הרפורמה של המיחשוב בממשל הפדרלי, שפורסמה בדצמבר האחרון, הוא קרא לפרסם תוך שישה חודשים אסטרטגיה בכל הקשור למיחשוב ענן.

בין היתרונות של מיחשוב הענן שנמנים במסמך החדש: האפשרות להגיע לניצולת גבוהה הרבה יותר של השרתים בסביבות של מיחשוב ענן, היכולת להבטיח שימוש בגרסאות עדכניות של תוכנות והקיבולת הגמישה הרבה יותר. על פי המסמך, יכול הממשל לחסוך עד 30% מהוצאות התשתית במרכזי הנתונים בזכות שיפור הניצולת שיניב המעבר למיחשוב הענן.

"מיחשוב הענן יכול לשפר באופן משמעותי את תשתיות המיחשוב במגזר הציבורי", נכתב במסמך. כדוגמה מובאת סביבת המיחשוב של נאס"א (NASA), שמכונה Nebula ובנויה במתכונת של מיחשוב ענן פרטי. על פי המסמך, במקום שהחוקרים יצטרכו להמתין חודשים כדי לעבד נתונים עבור מחקרים חשובים, הם יכולים ליהנות באמצעותה מעיבוד תוך דקות ספורות.

דוגמה נוספת היא זו של הגוף Army Experience Center, שאימץ מערכת מותאמת אישית של CRM במתכונת של מיחשוב ענן על מנת לצמצם הוצאות ולהגביר את הגמישות, תוך עמידה "בצרכי האבטחה הייחודיים של הצבא". בנוסף, במשרד החקלאות האמריקני איחדו 21 מערכות נפרדות של דואר אלקטרוני במסגרת מעבר למערכת המקוונת Microsoft Exchange Online.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים