מטריקס הקימה מערכת לניהול המרכז הלוגיסטי של רשת שילב; ההיקף הכספי: מיליון שקלים

המערכת אחראית לניהול רצפת המרכז הלוגיסטי באופן מלא ומתעדת את כלל המהלכים הלוגיסטיים, החל משלב כניסת הסחורה ועד הליקוטים לטובת ההפצה ב-50 סניפי שילב ברחבי הארץ ● הפרויקט בוצע לאחר השלמת יישום מערכת ה-ERP תפנית בשילב

חטיבת המערכות העסקיות של מטריקס (Matrix) השלימה באחרונה פרויקט ליישום מערכת לניהול מרכזים לוגיסטיים WMS (ר"ת Warehouse Management System) ברשת שילב. המערכת אחראית לניהול רצפת המרכז הלוגיסטי באופן מלא ומתעדת את כלל המהלכים הלוגיסטיים, החל משלב כניסת הסחורה ועד הליקוטים לטובת ההפצה ב-50 סניפי שילב ברחבי הארץ. היקף הפרויקט מוערך במיליון שקלים.

מערכת ה-WMS משמשת במרכז הלוגיסטי של הרשת באייר פורט סיטי לליקוט עשרות אלפי פריטים, כאשר העבודה מבוצעת באמצעות מסופונים ייעודיים. היא מרכזת יחד נתונים שמגיעים משסק – חברת הייבוא של שילב – ומנתוני הרשת עצמה.

בנוסף, המערכת מתממשקת באופן מלא למערכת ה-ERP תפנית, שיושמה אף היא בשילב על ידי חטיבת המערכות העסקיות של מטריקס. מערכת תפנית, שעובדת בסביבת האינטרנט, אחראית לניהול הפיננסי והלוגיסטי של שילב ושסק. היא אחראית לניהול מלאי בחנויות ותיאום מול המלאי במרכז הלוגיסטי, ניהול ייבוא והזמנת סחורה מהארץ ומחוץ לארץ, שינוע הסחורה לסניפים, קליטת סחורה, ניהול פיננסי של החנות ועוד. תפנית אף משמשת כבסיס הנתונים העדכני לקטלוג המוצרים שמופיע באתר האינטרנט של שילב. באמצעות ממשקים שפיתחה מטריקס נשאבים הנתונים ממערכת ה-ERP לאתר האינטרנט.

בימים אלה מבצעת מטריקס, בשיתוף עם שילב, פרויקט לפיתוח מערכת ממוחשבת שמתממשקת למערכת תפנית ולמערכת ה-WMS שתתמוך בשינוי שמבוצע בשילב, שבמסגרתו יסופקו חבילות הלידה לבתי הלקוחות ישירות מהמרכז הלוגיסטי באייר פורט סיטי, במקום מהחנויות שבהן הוזמנו, כפי שהיה נהוג עד כה. תהליך זה צפוי, על פי מטריקס, לחסוך לרשת הוצאות רבות ולייעל את התפעול הלוגיסטי בארגון.

לדברי רוני דוהן, סמנכ"ל הכספים של שילב, "את כל המידע וכל הפעולות והתהליכים אנחנו מבצעים דרך המערכות שהותקנו, תוך התממשקות מלאה ועדכון אונליין בין מערכות ה-ERP, ה-WMS, הקופות הרושמות, הבינה העסקית ועוד. מערכת תפנית משמשת הן את הצוות במטה החברה והן ב-50 הסניפים הפזורים ברחבי הארץ". הוא הוסיף, כי "המערכות מנהלות הן את שילב והן את שסק, כאשר תהליכי העבודה מרגע הזמנת הסחורה ועד רגע המכירה בחנות וכלל העדכונים הם אוטומטיים, ללא מגע יד אדם, ועם בקרה מלאה".

חנן וולמן, מנהל תחום WMS בחטיבת המערכות העסקיות של מטריקס, אמר, כי ניהול מרכז לוגיסטי דוגמת זה של שילב נחשב למורכב במיוחד בשל הכמות הרבה של הפריטים במלאי, התחלופה הגבוהה של פריטי אופנה וריהוט, המידות השונות והצבעים של כל פריט ופריט. "יישום המערכת מאפשר לשילב להתייעל באופן משמעותי. שליטה וניהול ברמה כזו מאפשרים דיוק במלאים, הפחתה בעלויות ושיפור רמת השירות", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים