קבוצת מחזיקי מניות בנוקיה קוראת לפיטורי המנכ"ל

הקבוצה האנונימית מתנגדת לשיתוף הפעולה עם מיקרוסופט וקוראת לפטר את המנכ"ל אילופ כבר באסיפת בעלי המניות השנתית ב-3 במאי ● בנוסף, הקבוצה מעוניינת שנוקיה תהיה אחראית על מערכת ההפעלה במכשירי הטלפון החכמים מתוצרתה, וש-MeeGo תהיה הפלטפורמה הראשית למכשירים החכמים שלה ● נוקיה: "האסטרטגיה החדשה קיבלה גיבוי מלא ממועצת המנהלים ומצוות ההנהלה המוביל"

החרב נשלפת מעל ראשו של סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה (Nokia), בעקבות אסטרטגיית שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט (Microsoft): קבוצה אנונימית של תשעה מחזיקי המניות הקטנים של החברה פרסמה באינטרנט גילוי דעת שכונה "תוכנית נוקיה ב'", המביע התנגדות לתוכנית של החברה וקורא לפטר את המנכ"ל באסיפת בעלי המניות השנתית הצפויה ב-3 במאי.

בנוסף לקריאה לפיטוריו המיידיים של המנכ"ל, סטיבן אילופ, הקבוצה טוענת, כי היא מעוניינת שנוקיה היא זו שתהיה אחראית על מערכת ההפעלה במכשירי הטלפון החכמים מתוצרתה, וש-MeeGo צריכה להיות הפלטפורמה הראשית למכשירים החכמים שלה. כמו כן, הקבוצה מעוניינת גם להרחיב את תוחלת החיים של סימביאן (Symbian) לחמש שנים לפחות, ולבנות מחדש את העסקה עם מיקרוסופט כאסטרטגיה טאקטית המיועדת לצפון אמריקה בלבד.

מנוקיה נמסר בתגובה, כי היא מודעת לפרסום האנונימי ושכותביו לא יצרו עמה שום קשר. לדברי מונה קופונן, דוברת נוקיה, "האסטרטגיה החדשה של נוקיה קיבלה גיבוי מלא ממועצת המנהלים ומצוות ההנהלה המוביל, והמיקוד שלנו נתון עכשיו לביצוע האסטרטגיה החדשה".

למרות גילוי הדעת האנונימי, צוטטו כמה משקיעים נוספים בענקית הסלולר, שאמרו, כי הם מסכימים עם האסטרטגיה החדשה. "המנכ"ל אילופ פועל מעמדת חולשה", אמר אחד מהם, אבל ציין שהוא מסכים עם ההחלטה של החברה. לדבריו, "זו הייתה האפשרות הטובה ביותר שהייתה לחברה כדי לנצל את היתרונות של נוכחותה הענקית בשוק, אבל זה פשוט היה מאוחר מדי, וחבל שקודמו לא עשה את זה", ואף הביע אופטימיות ואמר, כי הוא חושב שאם נוקיה ומיקרוסופט יצליחו להציג הצלחה כלשהי, ההשקעה בחברה תישא החזר נאה למשקיעים.

עם זאת, נראה, כי הסיפור ממשיך להתגלגל: יומיים לאחר פרסום גילוי הדעת, פרסמה הקבוצה הודעה נוספת, תחת הכותרת "מתפייסים". "החלטנו להפסיק עם העניין", הם כותבים.

"ב-36 השעות האחרונות יצרו עמנו קשר מאות מחזיקי מניות קטנים, שהתחייבו לתמוך בנו על ידי ייפוי כוח בהצבעה או על ידי נוכחות אישית באסיפת בעלי המניות. בכל זאת, התגובות שקיבלנו ממשקיעים מוסדיים לא היו מעודדות. מוסדות אלה נושאים באחריות ללקוחותיהם, והם מנועים בשל היבטים חוקיים מלתמוך בגישות קיצוניות כמו הושבת קבוצת ילדים בדירקטוריון. אם הם לא יסכימו עם התוכניות של נוקיה, הם פשוט יעבירו את השקעותיהם לחברות אחרות שמתאימות לאסטרטגיית ההשקעות שלהם. אנחנו גם מודעים לכך שעד שתוכל לצאת לדרך 'תוכנית ב' שלנו, מרבית הכישרונות בתחום התוכנה בנוקיה כבר יעזבו את החברה, ולכן זה יהיה באמת קרב מייגע להתחיל דברים מנקודה כזאת. זהו זה מבחינתנו. תחליטו אתם מה לעשות בכספכם. כבר לא נציע 'תוכנית ג', וגם לא 'תוכנית X', למרות שלדעתנו שתיהן הן רעיון מצוין".

למרות הנימה הסופית של ההודעה, קרוב לוודאי שהסאגה הזאת עוד תמשיך להתגלגל ולעורר הדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים