קד'אפי הוריד את השאלטר: שלטונות לוב ניתקו את האינטרנט במדינה

במאמץ לדכא את ההפגנות נגד השלטון, הורידו השלטונות בטריפולי מהאוויר ביום ו' תחילה את פייסבוק, ואחר כך את הרשת כולה ● האינטרנט חזר לפעול במדינה, באופן כמעט מלא, רק במוצאי שבת ● לוב הצטרפה בכך לשורה של מדינות ערביות שניתקו את הרשת על מנת למנוע מהומות - חלקן ללא הועיל ● בתוך כך, הבוקר (א') שלחו השלטונות הודעות SMS לאזרחים שבהן הם מזהירים שיירו באש חיה על מי שיצטרף למפגינים

שלטונות לוב הורידו בסוף השבוע לפרקים מהאוויר את רשת האינטרנט במדינה, כאחד מצעדי המנע של השלטונות למגר את ההפגנות נגד השלטון במדינה – כך דיווחו סוכנויות הידיעות. בכך הצטרפה לוב למדינות ערב נוספות שניתקו את הרשת במאמץ למנוע הפיכות.

על פי Arbor Networks, שמנטרת את תעבורת הרשת העולמית, האינטרנט שותק בלוב למשך מספר שעות בליל שישי, לאחר שגם במהלך היום היא סבלה מהפרעות. מ-Renesys נמסר, כי בתחילה, חסמו השלטונות בטריפולי את פייסבוק (Facebook) ולאחר מכן מנעו את התעבורה בכלל הרשת.

האינטרנט חזר לפעול בלוב, על פי הדיווחים, אתמול (ש') בבוקר. עם זאת, מדובר היה בחזרה חלקית, והגולשים הלוביים לא יכולים היו להיכנס לפייסבוק. הרשת במדינה, שבה שולט מועמר קד'אפי מזה יותר מארבעה עשורים, שבה לפעולה כמעט תקינה במוצאי שבת.

לוב הצטרפה בצעד זה לשורה של מדינות ערביות שניתקו את הרשת במאמץ לדכא את ההפגנות נגד השלטון. אנליסטים בתחום הסבירו, כי יש קווי דמיון ברורים בין אופן ניתוק הרשתות בלוב ובמצרים: בשתי המדינות נעשה הדבר על ידי ניתוק התקשורת בין נתבי האינטרנט ברחבי המדינה. בנוסף, כמו בלוב, גם במצרים החל הניתוק בחסימת רשתות חברתיות, ולאחר מכן הורידו השלטונות את הרשת כולה מהאוויר.

מדינות במזרח התיכון ניתקו את הרשת לאחר שזו שימשה בשבועות האחרונים מפגינים לתיאומים לוגיסטיים שונים אודות מיקומן של ההפגנות ולדיווחים מהשטח. ניתוק רשת האינטרנט לא סייע לשלטונות במצרים, שכן ההפגנות שהחלו ברשת הובילו, בסופו של דבר, לנפילתו של המשטר הדיקטטורי בראשותו של חוסני מובראק.

בתוך כך, גולשים לובים דיווחו בטוויטר (Twitter), כי השלטונות שלחו הבוקר הודעות SMS לאזרחי המדינה, שבהן הם מזהירים, כי יפתחו באש חיה נגד מי מהם שיצטרף למפגינים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חני

    לשלוח SMSאזרחים ולאיים עליהם.....ולנתק את האינטרנט...איכשהו השליטים האלה מצלים את כוחה של הטכנולוגיה באופן חד צדדי...

  2. אני רק שאלה

    רעיון גאוני! זה בטח יעזור לו בדיוק כמו שזה עזר לשכנו ממזרח...

אירועים קרובים