אובמה נועד לארוחת ערב עם ג'ובס, צוקרברג ובכירים נוספים מעמק הסיליקון

הנשיא האמריקני שוחח עם 12 מנהלים בכירים מחברות היי-טק מובילות על נושאים דוגמת תעסוקה, חינוך ותחרותיות של כלכלת ארצות הברית ● מהבית הלבן נמסר, כי הנשיא דן ברעיונות להשקעה במחקר ופיתוח, ביצירת תמריצים לחברות להתרחב ולגייס עובדים וכן ביעד שהוצב - להכפיל את הייצוא מארצות הברית בחמש השנים הקרובות, כאחד האמצעים ליצירת מקומות עבודה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נועד לארוחת ערב עם 12 מנהלים בכירים מחברות היי-טק מובילות, ודן עמם על נושאים בוערים דוגמת תעסוקה, חינוך ותחרותיות של הכלכלה האמריקנית.

בין המנהלים שהשתתפו בארוחה עם הנשיא האמריקני: מנכ"ל אפל (Apple), סטיב ג'ובס, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), מרק צוקרברג, מנכ"ל אורקל (Oracle), לארי אליסון, אריק שמידט מגוגל (Google), קרול ברץ מיאהו! (!Yahoo), ג'ון צ'יימברס מסיסקו (Cisco), דיק קוסטולו מטוויטר (Twitter) וריד הייסטינגס מנטפליקס (Netflix).

עוד השתתפו באירוע איש הון-הסיכון ג'ון דואר (שאירח את החבורה), נשיא אוניברסיטת סטנפורד, ג'ון הנסי, המנכ"ל לשעבר של Genetech, ארט לווינסון, ומייסד Westly Group, סטיב ווסטלי.

האירוע נערך בביתם של דואר ואשתו, אן, בוודסייד שבקליפורניה. מאחר שהוא הוגדר כארוחת ערב פרטית, לא הותר לעיתונאים להשתתף בו.

מהבית הלבן נמסר, כי הנשיא דן במפגש ברעיונות להשקעה במחקר ופיתוח, ביצירת תמריצים לחברות להתרחב ולגייס עובדים וכן ביעד שהוצב – להכפיל את הייצוא מארצות הברית בחמש השנים הקרובות, כאחד האמצעים ליצירת מקומות עבודה.

הדיון נסב גם על חינוך ועל הצורך להשקיע במוסדות חינוך, בדגש על טכנולוגיה. אובמה דן עם שאר האורחים בדרכים לעידוד הלמידה ולקידום קריירות במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. בין היתר, עסקו המשתתפים בפרויקט החדש Startup America, לכינון שיתוף פעולה בין אוניברסיטאות למגזר הפרטי, על מנת לסייע בהקמת עסקים חדשים.

עוד נמסר מהבית הלבן, כי המפגש נערך במסגרת סדרה של דיונים עם המגזר העסקי, מתוך שאיפה לחזק את הכלכלה, לתמוך ביזמים, להגביר את הייצוא מארצות הברית ולהחזיר אנשים לעבודה. אובמה הביע עניין להוסיף ולהיפגש עם בכירים מענף ההיי-טק על מנת לחלוק ברעיונות חדשים ליצירת מקומות עבודה ועידוד הכלכלה.

למחרת האירוע סייר הנשיא אובמה במפעל של אינטל (Intel) ונפגש עם מנכ"ל החברה, פול אוטליני, על מנת לדון בדרכים ליצירת מקומות עבודה חדשים ולקידום קריירות במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. בכוונת אובמה לצרף את אוטליני לצוות המומחים שמקים הממשל על מנת לייעץ בכל הקשור ליצירת מקומות עבודה חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים