גוגל: הנתונים של משתמשי ג'י-מייל אבדו בשל עדכון תוכנה
"החדשות הטובות הן שהדואר האלקטרוני לא אבד וכי הגישה של רבים מהמשתמשים כבר חודשה", מסר בכיר בגוגל ● לדבריו, "אף על פי שהתהליך יהיה ממושך מכפי שסברנו בתחילה, קצב ההתקדמות טוב ובקרוב יוכלו כל המשתמשים לשוב ולהשתמש בשירות כרגיל"
התקלה בג'י-מייל (Gmail), שירות הדואר האלקטרוני של גוגל (Google), נגרמה בשל עדכון של תוכנת האיחסון – כך נמסר מהחברה. על פי גוגל, השחזור המלא של הדואר של אלה שנפגעו מהתקלה יושלם בקרוב.
בתחילת השבוע התקבלו תלונות ממשתמשי ג'י-מייל שאיבדו בצורה פתאומית את הגישה לכל הנתונים שלהם בשירות, ובכלל זה אנשי הקשר וכל תיקיות הדואר. בתחילה סברו בגוגל, כי הבעיה נוגעת ל-0.29% מהמשתמשים, אך בהמשך הוברר, כי סובלים ממנה פחות מ-0.02% מהמשתמשים, שמייצגים כ-40 אלף מבין 200 מיליון החשבונות בשירות הדואר.
בעדכון מצב שפורסם אתמול (ב') התנצל בן טריינור, סגן נשיא להנדסה והממונה על אמינות האתר בגוגל, על אי הנוחות והעריך, כי השחזור המלא של הנתונים יושלם בקרוב. "החדשות הטובות הן שהדואר האלקטרוני לא אבד וכי הגישה של רבים מהמשתמשים כבר חודשה", כתב טריינור בהודעה שפרסם בבלוג. "אף על פי שהתהליך יהיה ממושך מכפי שסברנו בתחילה, קצב ההתקדמות טוב ובקרוב יוכלו כל המשתמשים לשוב ולהשתמש בשירות כרגיל".
הוא הוסיף והסביר, כי על אף שהחברה שומרת את הנתונים במספר מרכזי נתונים, הרי שלעתים "באגים בתוכנה עלולים לפגוע במספר עותקים של הנתונים". כאמצעי בטיחות שומרת החברה את הנתונים בקלטות גיבוי – דבר שעשוי להאריך את תהליך השחזור. טריינור ציין, כי ברגע שהוברר שהעדכון של תוכנת הגיבוי הוא זה שגרם לתקלה, עצרה גוגל את המשך היישום של העדכון והחזירה לפעולה את הגרסה הקודמת של התוכנה.
לדברי טריינור, סביר להניח שבמשך מספר שעות, הודעות הדואר שנשלחו למשתמשי ג'י-מייל שנפגעו מהתקלה לא הגיע ליעדו, והודעה על כך נשלחה לשולחים של הודעות אלה.
תגובות
(0)