ז'אן פיליפ קורטואה, מיקרוסופט: "מיחשוב הענן נמצא רק בתחילת דרכו והוא ישנה את חיינו"

"הענן ישפיע עלינו הן כאזרחים ומשתמשים באינטרנט ובסלולר, הן בחברות עסקיות והן את שירותי הממשלה", אמר ז'אן פיליפ קורטואה, נשיא מיקרוסופט אינטרנשיונל, בהרצאה במסגרת כנס CEBIT ● בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים הכחיש קורטואה את טענת המתחרים שלפיה שירות הענן של מיקרוסופט מבוסס על מוצריה בלבד

"מיחשוב הענן נמצא רק בתחילת דרכו והוא ישנה את חיינו – הן כאזרחים ומשתמשים באינטרנט ובסלולר, הן בחברות עסקיות והן את שירותי הממשלה" – כך אמר ז'אן פיליפ קורטואה, נשיא מיקרוסופט (Microsoft) העולמית, במסגרת תערוכת CEBIT, שמתקיימת בימים אלה בהנובר שבגרמניה.

"אנחנו, במיקרוסופט, מפרידים בין הענן הפרטי והענן לעסקים", הוסיף. "ענן פרטי קיים כבר 15 שנים, עם שירותים כגון אי-מיילים ויישומים רבים, בהם מנוע החיפוש שלנו, בינג (Bing). אנשים התרגלו להיכנס לאי-מייל שלהם מכל מקום. אנחנו מקשרים את הכול, מיישומי האופיס (Office) ועד לשרתים, ומספקים את השירות באמצעות הענן ללקוחות – מחברות קטנות ועד לארגוני ענק".

קורטואה אמר, כי "אנחנו מאחסנים את המערכות שלנו במרכזי מיחשוב גדולים ומאפשרים לארגונים לצרוך את היישומים הארגוניים לפי דרישה, כמו שצורכים חשמל. הארגון משלם על השירות כשהוא מקבל אותו, מבלי לחשוב מה יש מאחוריו".

"הלקוח יכול להשתמש ביישומים, או אפילו בתשתית", ציין. "המודל מבוסס על IT As A Service. עלות הבעלות נמוכה יותר ב-80% מאשר עלות החזקת שרת עצמאי". קורטואה הוסיף, כי "יש כמה חברות שבונות מרכזי נתונים. מיקרוסופט היא אחד מהם". לדבריו, "כארגון, יש לנו חזון לאפשר לכל אדם ולכל עסק על כדור הארץ לקבל שירותי ענן בלתי פוסקים. האחריות שיש לנו כספקים היא להגן על הפרטיות של המשתמשים ולהגביר את האבטחה כדי שאף אחד לא יוכל להזיק למערכת שיוצאת מהידיים של הארגון".

בהמשך הוא נתן דוגמאות לשימוש בשירותי ענן בשלושה מגזרים: הממשלתי, העסקי והפרטי.

הדוגמה שהוא נתן מהמגזר הממשלתי מגיעה מאירלנד, שם מעריכה הממשלה, כי תחסוך עלויות בשווי חצי מיליארד יורו בשנה באמצעות העברת שירותים שלה למיחשוב ענן. כמו כן, על פי ההערכה, אימוץ שירותי הענן יוסיף לתל"ג של אירלנד 9.5 מיליארד יורו, באמצעות שירותים חדשים, וכן יתווספו כ-8,500 משרות הקשורות לענן. 2,200 עסקים קטנים, שאינם עוסקים ב-IT, יתנו שירותים על בסיס המידע והשירותים הממשלתיים או יוסיפו שירותים ויישומים משלהם, מה שיגרום ליצירת 11 אלף משרות חדשות. עוד מעריכה הממשלה בדבלין, כי השימוש בענן יוריד את עלות אספקת השירותים לאזרח וישפר את איכותם.

דוגמה נוספת מגיעה מספרד: חברת טקניגרל בנתה עבור עיריית מדריד שירות מיחשוב ענן לטיפול בכרבע מיליון העצים בעיר, תוך העלאת הנתונים למפה עדכנית. לדבריו, "כל השירותים, לרבות מפת העצים, מבוססים על מערכות של מיקרוסופט, ובפרט על מערכת ההפעלה חלונות אזורה (Windows Azure), המיועדת לענן. האזרחים יכולים להעיר הערות, להודיע על עץ חולה, לבקש מהעירייה לטעת עצים במקומות שבהם לדעתם הם חסרים, וכל זאת – לא רק באתר אינטרנט אלא גם ממכשירים סלולריים, באופן ספונטני".

בנוסף, ציין קורטואה את חברת זירוקס (Xerox), שהפעילה שירות הדפסות בענן הציבורי. השירות מאפשר, בין היתר, הדפסת מסמכים ממכשירים ניידים.

הענן של מיקרוסופט מבוסס רק על מוצריה?

בנוסף, הציג קורטואה את שירות NCBI, שנועד לאפשר למדענים להשוות רצפים של גנים. כך, למשל, לאחר שהמדענים מצאו גן חשוב בעכברים, הם חיפשו האם רצף דומה קיים באדם. מדובר בשירות חופשי שמאפשר להאיץ את הגילוי המדעי.

התכונות של מיחשוב הענן שעושות אותו מתאים לחולל מהפכות הן גישה בזמן אמת ואפשרות לסקלביליות וגמישות, ושימוש בו מפחית את זמן ועלות השלמת המשימה, אמר קורטואה. "רק חישבו על הצירוף של ענן עם טכנולוגיות ממשקים שונים ואינסוף יישומים", הוסיף.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אם הכול טוב, מדוע מיקרוסופט בונה שירותי מיחשוב ענן שיעבדו רק בטכנולוגיות שלה השיב נשיא מיקרוסופט העולמית, כי "חלונות אזורה היא פלטפורמה שעובדת טוב עם יישומי דוט.נט, אבל גם עם ג'אווה (Java), אורקל (Oracle) וסביבות רבות, כולל סביבות פתוחות. לדוגמה, חברת פיצה גדולה בארצות הברית העבירה לענן מבוסס אזורה יישום שפותח בקוד פתוח".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים