מיקרוסופט הקימה אתר לעידוד המעבר מאינטרנט אקספלורר 6 לדפדפנים מתקדמים יותר

ענקית התוכנה מעודדת את המעבר לקראת ההשקה הקרובה של אינטרנט אקספלורר 9 ונוכח הרצון להרחיב את השימוש בשפת HTML 5 ● 12% מהגולשים באינטרנט ברחבי העולם משתמשים עדיין בדפדפנים ישנים - מרביתם באסיה ● כך, 34% מהגולשים בסין עושים זאת באמצעות אינטרנט אקספלורר 6

מיקרוסופט (Microsoft) השיקה אתר שמוקדש לקידום המעבר מאינטרנט אקספלורר 6 (Internet Explorer 6) – דפדפן שהושק לפני עשור – לדפדפנים מתקדמים יותר.

לקראת ההשקה הקרובה של אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9) הודיעה מיקרוסופט בסוף השבוע, כי הגיעה העת לומר שלום ולא להתראות לדפדפן הוותיק, מלפני שלושה דורות. "הגיע הזמן להיפרד מהדפדפן הישן ולעבור לדפדפן מודרני", כתב סטיב קלייטון, מנהל אסטרטגיית ענן במיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג של החברה.

על פי אתר IE6 Countdown שהקימה מיקרוסופט, 12% מהגולשים באינטרנט ברחבי העולם משתמשים עדיין בדפדפנים ישנים, נכון לסוף פברואר. מרבית המשתמשים בדפדפן הוותיק הם מאסיה, כאשר יותר מ-34% ממשתמשי האינטרנט בסין גולשים באמצעותו. במיקרוסופט מתכוונים להמשיך בעידוד המעבר עד ששיעור המשתמשים באינטרנט אקספלורר 6 יירד לפחות מ-1%.

מפתחי האינטרנט נאלצים להשקיע כיום עבודה רבה כדי להוסיף ולתמוך בדפדפן הוותיק. מאחר שכה רבים ממשתמשי האינטרנט גולשים עדיין באקספלורר 6, הם חייבים להוסיף ולתמוך בטכנולוגיות ישנות, במקביל לתמיכה בטכנולוגיות מודרניות. הצורך לעשות כן מעכב את המעבר לשפת HTML 5, שמאפשרת, בין השאר, להציג סרטוני וידיאו ללא צורך בתוסף מיוחד.

במיקרוסופט מעדיפים, כמובן, שמשתמשי אינטרנט אספלורר 6 יעברו לאינטרנט אקספלורר 9, שיושק בהמשך השנה, לאחר שגרסת ה-Release Candidate שלו שוחררה בפברואר. בחברה מקווים שהדפדפן החדש יסייע לשוב ולהגדיל את הנתח שלה בשוק הדפדפנים, שנמצא בשנה האחרונה בנסיגה. אם בפברואר 2009 הוא עמד על כ-70% (כולל כל הגרסאות של האקספלורר), הרי שכיום עומד הנתח שלה על 56% בלבד – לאחר שליריב הוותיק, פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla), הצטרף גם כרום (Chrome) של גוגל (Google).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים