סבסטיאן מרוט, גוגל: "אנחנו מעלימים את התחזוקה מעולם המיחשוב"

"המציאות של שדרוגי החומרה והתוכנה כבר אינה כורח כבעבר; מיחשוב הענן מביא עידן חדש לעולם ה-IT", אמר מרוט, סגן נשיא גוגל אנטרפרייז לאזור EMEA ● "העבודה בתצורת מיחשוב ענן מפשטת את חייהם המורכבים מקצועית של המנמ"רים ומביאה לחסכון של כ-50% בהוצאות התפעול על המיחשוב", אמר ברק רגב, מנהל תחום האנטרפרייז בגוגל ישראל

"אנחנו מעלימים את התחזוקה מעולם ה-IT הארגוני, בעזרת מיחשוב הענן שלנו. המציאות של שדרוגי החומרה והתוכנה כבר אינה כורח כבעבר", כך אמר סבסטיאן מרוט, סגן נשיא גוגל (Google) אנטרפרייז לאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

מרוט דיבר בפתח אירוע שערך הסניף הישראלי של גוגל תחת המוטו "חדשנות במקום העבודה", שבמהלכו נחשפו תשתיות הענן של גוגל לארגונים. האירוע התקיים אמש (ג') ברידינג 3 בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, בהשתתפות מנמ"רים ומנהלי IT בכירים מכלל מגזרי המשק.

לדברי מרוט, "מיחשוב הענן מביא עידן חדש לעולם ה-IT". הוא ציין, כי המנמ"רים בארגונים ניצבים בפני שלוש מגמות מרכזיות: הצורך במהירות, הכניסה לעולם הנייד והחדשנות. "לאחר שליטה של שני עשורים", אמר מרוט, "מתערער מעמד ה-PC. רכיבי המיחשוב החדשים משנים את האופן שבו אנחנו צורכים מידע ועובדים. עבודה בצורה חדשנית, יחד עם שיתופיות רבה יותר של המידע, מגבירה את היעילות בעבודה".

לצד מגמות אלה, ציין מרוט שלושה אתגרים העומדים בפני מערכי המיחשוב בארגונים: הצורך להיות אג'יליים (זריזים, גמישים ומסתגלים בקלות ובמהירות) יותר, לפשט את מורכבות מערכות ה-IT ולצמצם בהוצאות המיחשוב. "לא יכול להיות מצב שבו מנמ"ר יוציא 80% מתקציבו על תחזוקה", אמר. "אנחנו עדים ליותר מדי קשיי הטמעה של מערכות שונות, דוגמת ERP, שלוקח זמן רב מדי להטמיען, והן לא עונות בצורה טובה על הצרכים העסקיים".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

לדבריו, תפיסת מיחשוב הענן של גוגל נובעת מהשאלה הבסיסית: "מדוע קל לנו לצרוך שירותים בבית, ואילו לא כך הדבר במשרד?" לכן, הסביר, המענה הוא ש-"דרוש מודל חדש ל-IT, מבוסס כולו ווב. בדרך זו נוכל לענות על מגוון צרכים: שלא יהיה דבר על רכיב המיחשוב, אלא הכול יצרך מרחוק, שתהיה אפשרות לגידול ושהמידע יהיה מאובטח, מנוהל ונגיש".

ברק רגב, מנהל תחום האנטרפרייז בגוגל ישראל, דרום אפריקה ויוון. צילום: ניב קנטור"עולם ה-IT ניצב בפני פרשת דרכים היסטורית", סיכם מרוט. "מודל התשלום על פי צריכה 'ישטוף' את הארגונים. אנחנו מכירים בעובדה שהמנמ"רים לא יכולים לעבור מיד ובצורה כוללת למיחשוב ענן ביום אחד, ולכן – אנחנו הולכים במודל מדורג, תוך שילוב בין התשתיות הקיימות ובין תשתיות הענן שלנו. גוגל אנטרפרייז היא פלטפורמה מבוססת 100% ווב, המספקת מהירות, ניידות וחדשנות. השוק בשל למענה שלנו לאתגרים אלה".

"החזון: בלי תוכנה במערכי המיחשוב הארגוניים"

ברק רגב, מנהל תחום האנטרפרייז בגוגל ישראל, דרום אפריקה ויוון, אמר, כי "לפני שנים רבות גרתי בארצות הברית, ועלויות התקשורת הטלפוניות היו יקרות. לכן, עיקר הקשר שלי עם משפחתי וחבריי היה באמצעות הדואר. החיים שלי השתנו במהלך השנים, כמו חיי כולם, בגלל מהפכת ה-PC והאינטרנט. זמן התגובה, שבעבר ארך שבועות, התקצר לדקות ושניות. החיים נהיו יותר פשוטים. כמו שאמר ליאונרדו דה-וינצ'י: 'פשטות היא התחכום האולטימטיבי'. העולם העסקי שלנו מתחדש".

"לקח 165 שנים עד שהבול כבר אינו אופן התשלום העיקרי עבור העברת מידע, בגלל הופעת הדואר האלקטרוני. התהליכים ייקחו כעת פחות זמן. האופן שבו המידע נצרך, משתנה", הוסיף רגב. לדבריו, "החזון שלנו הוא שבמערכי המיחשוב הארגוניים לא תהיה תוכנה, אלא רק ברקע. יש לנו תשתית מסיבית, עם יכולות אבטחת מידע, לשנע מידע בכל נפח ובכל היקף. מודל התמחור שלנו הגיוני ועונה על הצורך שלא לרכוש תוכנה אלא לשלם על פי שימוש. החדשנות האמיתית היא לצרוך את המידע הארגוני בכל עת ובכל מקום".

"מאות ארגונים בארץ ומיליוני ארגונים בעולם אימצו את החזון שלנו, שלפיו אין צורך לתחזק את השרתים", סיכם. "העבודה בתצורת מיחשוב ענן מפשטת את חייהם המורכבים מקצועית של המנמ"רים ומביאה לחסכון של כ-50% בהוצאות התפעול על המיחשוב, מפני שלא נדרש לרכוש חומרה, שרתים ומערכות איחסון ואין צורך בניהול חלק ניכר מהתשתיות".

"עידן הענן הארגוני – כמו המהפכה התעשייתית"

האירוע נפתח בדבריו של מאיר ברנד, מנהל אזורי בגוגל, שאמר, כי "אנחנו ניצבים בפתחו של עידן הענן הארגוני. ניתן לדמותו למהפכה התעשייתית. אז, כל מפעל החזיק גנרטור, ולאחר מכן המפעלים עברו לצרוך חשמל מחברות החשמל, שילמו על פי שימוש וקיבלו מערכת זמינה ואמינה". הוא סיכם בציינו, כי "הענן של גוגל מגיע למיחשוב הארגוני ומניב עימו תועלות רבות ביעילות ובחיסכון בהוצאות".

קרלו דסארו ביונדו, סגן נשיא גוגל לאזור דרום מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, אמר, כי "ישראל מהווה עבורנו אזור חשוב, מפני שהחברות שבה הן מאמצות מוקדמות של טכנולוגיות".

אולבייה קולינט, מנהל פריסייל, גוגל, ביצע המחשה של השירותים שאותם מספקת גוגל בענן. לדבריו, "מיחשוב ענן משפיע על אופי וטבע השיתופיות, החדשנות ותפוקת העובדים בארגון. זאת, בשל כמה יכולות שגוגל מציגה". ביניהן מנה קולינט "יכולות חדשות ושיתופיות לטובת ניצול משופר שלהן על ידי עובדי הארגון; ניהול טוב יותר של המידע; עבודה בסביבה ניידת עם רכיבים מבוססי אנדרואיד; וסביבת עבודה פתוחה".

בין הנוכחים באירוע היו: מיכאל ליבר, יד ושם; ראובן אדלר, אלקו; מאיר פורמנסקי, NDS; מוטי טובי, קומברס (Comverse); אבי ונגר, רד תקשורת; יעקב בר-חיים ויוסי גרוס, אורבוטק; אלכס דרוקר, כ.צ.ט.; מאיר מושקה, אורמת; משה זעירא, שמוליק חכים ומנחם לנדאו, משרד הביטחון; דורון יצחקי, שירותי בריאות כללית; שלמה נווה, וישיי ישראל; ישראל דק, המכללה למינהל; צבי אמיתי, מפעל הפיס; ריבה נדם, האוניברסיטה הפתוחה; אורי אביגדורוב, צורן; בני וייס, אמבר; אלי פרנק, בזק; אמירעם היידקר, רשות הנמלים; זאב קליגר, בנק הפועלים; איריס נחשוני, ש. שסטוביץ'; גיל בכר, הרץ; יוסי עפרוני, נוקיה (Nokia); אריאל שקרצי, NRG-מעריב; ואורי בן ארי, קרן אתנה. הערב הסתיים במופע של הקוסם נמרוד הראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. nex

    חלומות באספמיה - ללא תחזוקה גם כל ענן יהפוך לבלון נפוח ריק מתוכן וחוץ מזה גוגל מנסה להיות אלוהים של הרשת ושהכול יושב אצלה = מסוכן !

אירועים קרובים