יו-טיוב רכשה את Next New Networks

גוגל תשלם פחות מ-50 מיליון דולרים תמורת החברה, שיצרה להיטים ויראליים דוגמת Bed Intruder ו-Double Rainbow ● העסקה מייצגת את החדירה הראשונה של יו-טיוב לתחום יצירת התכנים

חטיבת יו-טיוב (YouTube) של גוגל (Google) הודיעה, כי רכשה את חברת Next New Networks, בעסקה שהמשא ומתן אודותיה התנהל מאז סוף השנה שעברה. רמז ראשון אודות העסקה המתגבשת פורסם כבר בחודש דצמבר, ועל פי הניו-יורק טיימס (New York Times), תשלם גוגל סכום של פחות מ-50 מיליון דולרים תמורת החברה.

העסקה מייצגת את החדירה הראשונה של יו-טיוב לתחום יצירת התכנים. חברת Next New Networks, שמושבה בניו-יורק, יצרה להיטים ויראליים דוגמת Bed Intruder ו-Double Rainbow – סדרה יומית שאותה השיקה החברה בנובמבר האחרון ושמתפרסמת בדך הבית של AOL. חברת Next New Networks גייסה כבר סכום של 26 מיליון דולרים מפירמות דוגמת Spark Capital ,Fuse Capital וגולדמן זקס (Goldman Sachs). לארי פודל, יושב ראש Next New Networks, ישמש כמנהל עולמי לפיתוח קהלים במעבדות YouTube Next.

"אנחנו שמחים להודיע על הרכישה של Next New Networks", כתב טום פיקט, מנהל תוכן ביו-טיוב, בהודעה שפורסמה בבלוג של החברה. לדבריו, "מאז ההשקה במרס 2007, הקימו אנשי Next New Networks פלטפורמה יעילה לפיתוח, אריזה וגישה לקהלים באמצעות תוכניות וידיאו באינטרנט. הם צברו יותר משני מיליארד צפיות ושישה מיליון מנויים ברשתות, ערוצים ותוכניות שונות". הוא הוסיף, כי "בחטיבת יו-טיוב, תשמש Next New Networks כמעבדה לניסויים והמצאות, ביחד עם מגוון רחב של שותפי תוכן ויוצרים מוכשרים שיתרמו להצלחה".

עוד הודיעה יו-טיוב, כי גייסה את אלכס קרלוס, ששימש בשש השנים האחרונות כמנהל הפצה של תכנים דיגיטליים באולפני פרמונט (Paramount), ועבד קודם לכן בחברות Real Networks ו-Electronic Arts. ביו-טיוב יצטרף קרלוס לרוברט קינקל בצוות שעוסק ברכישת תכנים. קינקל עצמו הצטרף ליו-טיוב לפני כשבעה חודשים, לאחר שעבד במשך שבע שנים בחברת נטפליקס (Netflix).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים