פטריק סטארק, CA: "מנמ"ר, אם אתה רוצה לשמור על עבודתך – לך לענן"

"הענן הוא הכרח מוחלט. השאלה היא איך להגיע לשם", אמר סטארק בכנס השנתי של הסניף הישראלי של החברה, CA Day, שנערך תחת הכותרת עידן הענן 2011 ● "כדי ליישם פתרונות מיחשוב ענן בצורה מיטבית", קבע, "יש לבחון מראש מהם נכסי ה-IT שלך, על מה אתה מוכן לוותר ולהוציא החוצה, ומה אתה רוצה להשאיר בבית פנימה"

"מנמ"רים מבינים, כי הדרך ליעילות עסקית ולזריזות מהירה יותר בתגובות ה-IT לעסק עוברת דרך מיחשוב ענן. על כל מנמ"ר ומנמ"רית לדעת, כי הדרך היחידה שלהם לשמור על מקום עבודתם עוברת דרך הטמעת פתרונות מיחשוב ענן". הצהרה דרמטית זו סיפק פטריק סטארק, יו"ר CA לאזור EMEA.

סטארק היה דובר המפתח בכנס השנתי של הסניף הישראלי של החברה, CA Day – עידן הענן 2011, שנערך היום (ד') במלון הילטון בתל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-500 מנהלי IT ומנהלי תשתיות ממגוון ארגונים מהמשק הישראלי.

על פי סטארק, "הענן הוא הכרח מוחלט. השאלה היא איך להגיע לשם. כדי ליישם פתרונות מיחשוב ענן בצורה מיטבית, יש לבחון מראש מהם נכסי ה-IT שלך, על מה אתה מוכן לוותר ולהוציא החוצה, ומה אתה רוצה להשאיר בבית פנימה. לאחר מכן על המנמ"ר לקבוע מהם היעדים העסקיים של הארגון, שעימם משתלב ה-IT. אז יש לבחון מהם התועלות שינבעו ממיחשוב ענן, ואז, ורק אז, יש לפצוח במסע היישום".

מהן המצוקות בפניהן ניצב המנמ"ר כיום?
"למנמ"ר יש יותר מדי מערכות IT. הן מורכבות ויש לו מעט מדי כוח אדם לטפל בהן, לנהל ותחזק אותן. המרכיב הבסיסי החסר לו, הוא מוטת שליטה לטובת ניהול כלל המערכות. מיחשוב הענן מספק לו שני יתרונות: הוא מפשט לו את המורכבות הזו ונותן לו יכולת לנהל את כלל רכיבי תשתיות ה-IT בצורה יעילה ומנוצלת טוב יותר. CA מתכוונת לקחת את המנמ"ר וללכת עימו 'יד ביד' למיחשוב הענן. תפקידנו יהיה להגדיר את הדרך, איך המנמ"ר יאבטח, איך הוא ינהל את ה-IT, תוך שמירה על רמת שירות ומיכון של כמה שיותר תהליכים.

ערכנו מחקר בקרב אלפי מנמ"רים. 65% מהם אמרו, 'אני יודע שאיני יודע את מלוא הניצול של שירותי ה-IT שלי'. למה משתמשים הולכים החוצה ורוכשים שרתים מאמזון (Amazon)? כי זה קל להם. מה שחשוב הוא האופן בו המנמ"רים יסדרו את המיחשוב שלהם כך שהם יספקו יותר ערך לארגון. לא יכול להיות מצב בו לקוח פנימי מבקש שרת לטובת יישום או פיתוח, ולמנמ"ר לוקח חודש עד שהוא מצליח לתת למשתמש מענה. ברור שבמקרה כזה המשתמש לא יהסס לצרוך את השירותים מגוגל (Google) או אמזון. הליכה למיחשוב ענן לא מספיקה צריך גם לבחור את הדרך המתאימה בה הולכים לענן".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

מה לגבי המתחרים בניהול תשתיות ה-IT?
"היתרון המשמעותי שלנו הוא שבניגוד ל-יבמ (IBM), ול-HP, אנחנו אגנוסטיים לכל תשתית. כאשר אנו מגיעים ללקוח, לא ננסה לשכנע אותו להחליף חומרה. אנו חברת תוכנה טהורה, המתממשקת לכל תשתית. לגבי BMC, אין לה היצע גדול כמו שלנו בעולם התשתיתי.

לאף אחד מהמתחרים אין את היכולות שלנו לניהול, מיכון ואבטחת תשתיות ה-IT. הם מציעים מיכון של התשתיות ואנחנו, לעומתם, מציעים מיגון רחב בהרבה: של התשתיות, מערכות ההפעלה, תקשורת, יישומים ואבטחת מידע. אנחנו לא מדברים על הענן, אנו מספקים אותו".

מה לגבי היבטי האבטחה?
"האבטחה היא בהחלט נושא חשוב בהגירה למיחשוב ענן. אולם יש לנו פתרונות לכך, בין השאר באמצעות כלים לאימות זהויות וניהול משתמשים. כך, רכשנו בין השאר את חברת ארקוט (ARCOT), שהטכנולוגיה שלה מספקת אבטחה בענן, ודואגת לכך שתעבורת התקשורת תהיה מאובטחת לכל אורך הדרך שהיא עוברת, בין אם בענן ובין אם מחוצה לו. ארקוט, אגב, אחראית לאבטחת המידע בעשרות רבות של גופי בנקאות גדולים בעולם".

מהי התרשמותך מהשוק הישראלי?
"השוק הישראלי מהווה עבורנו שוק חשוב בשל שלושה היבטים: האחד, הוא שוק של מדינה מרובת חברות מוטות טכנולוגיה, ומהווה עבורנו מקום לפעילות עסקית. השני הוא העובדה שישראל היא שוק של מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה, וככזו, היא מהווה עבורנו נייר לקמוס לבחינה של הצלחה בהטמעות של פתרונות מוצרים וטכנולוגיות חדשים. ההיבט השלישי הוא העובדה שיש פה לא מעט חברות הזנק, ובעבר כבר רכשנו כמה מהן, דוגמת אובליקור ויוריקיפאי, ואנו בוחנים רכישות עתידיות. ישראל מהווה כר נרחב לפעילות של חברות הזנק.

CA יכולה לסייע למנמ"רים במהלך הדרך. אין לי ספק שכל חברה תלך לבסוף למיחשוב ענן ותצרוך שירותים מהענן ותספק למשתמשים שירותים מהענן. העניין הוא איך לנצל בצורה מיטבית את ה-IT במימוש מיחשוב הענן. בעבר השיח בעולם הטכנולוגי היה על הצורך להדק את ה-IT לצד העסקי בארגונים. הענן יביא לעליית מדרגה נוספת, של היתוך בין ה-IT לעסק".

את המליאה המרכזית חתמה הרצאתו של המזרחן ד"ר גיא בכור. לאחר מכן פוצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אודי

    אולי די עם הפלצנות הזו? כל מי שאין לו מה להגיד אומר שהענן הוא חובה. הענן הוא לא חובה, לא כל חוות שרתים ניתן להעביר לענן והענן הוא לא פתרון גורף לכל מה שהיה פה עד היום והוא בטח לא פתרון לשמירה על מקום עבודה. אז פטריק סטארק אמר. יופי לו!

אירועים קרובים