בריאן בורבה, CA: "מכירות הסניף הישראלי – עשרות מיליוני דולרים בשנה; הן יוסיפו לצמוח – בגלל הענן"

"יש לסניף המקומי 200 לקוחות ארגוניים, מה שהופך אותו לשוק חשוב עבורנו, ואף נתון זה צפוי לגדול השנה", אמר בורבה, סגן נשיא לאסטרטגיה של פתרונות עסקיים ב-CA העולמית ● למנמ"ר המודאג הוא מציע ללכת לענן פרטי - ולא ציבורי, ולבחור ב-"ספקי תשתיות ואירוח מקומיים ולא כאלה המצויים מחוץ לארצם"

"היקף המכירות של CA ישראל עומד על עשרות מיליוני דולרים בשנה, והוא צפוי לגדול, בגלל היצע הפתרונות שלנו לארגונים בעולם מיחשוב הענן. יש לסניף המקומי 200 לקוחות ארגוניים, מה שהופך אותו לשוק חשוב עבורנו, ואף נתון זה צפוי לגדול השנה", כך אמר בריאן בורבה, סגן נשיא לאסטרטגיה של פתרונות עסקיים ב-CA העולמית.

בורבה הגיע לכנס השנתי של הסניף הישראלי של החברה, CA Day – עידן הענן 2011. הכנס נערך אתמול (ד') במלון הילטון בתל אביב בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפותם של  יותר מ-500 מנהלי IT ומנהלי תשתיות ממגוון ארגונים מהמשק הישראלי.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר בורבה, כי "מיחשוב הענן הוא טכנולוגיה פורצת דרך וכזו אשר משנה את הסדר הקיים בעולם ה-IT. אם נתבונן במה שקרה בעולם המיחשוב ב-40 השנים האחרונות, נראה ארבע נקודות ציון משמעותיות. הראשונה היא הופעת המיינפריים בשנות ה-60', שהייתה חלוצה בתחום הקישור שבין מיחשוב ועסקים, תוך מיכון תהליכים וייעול שלהם. השנייה היא הופעת המחשב האישי בשנות ה-80', ש-'הורידה' את המיחשוב לרמת הפרט והנגישה אותו למשתמש. השלישית – הופעת האינטרנט בסוף שנות ה-90', אף שהרשת הייתה קיימת כבר שנים רבות קודם. הופעת הרשת שינתה את האופן שבו ארגונים עשו עסקים – מסביב לשעון ובצורה מקוונת. כיום אנחנו נמצאים בפתחו של השינוי הרביעי המשמעותי – זהו עידן חדש, של מיחשוב הענן. מדובר בפירוש במהפכה ולא בעוד התפתחות".

כיצד המהפכה הזו תבוא לידי ביטוי בארגונים?

"מטרתו של מיחשוב הענן היא אחת: לסייע לארגונים להגדיל את היקף העסקים שלהם ולייעל את התהליכים שלהם, בעזרת ה-IT. להרחיב את מאגר הלקוחות ובמקביל – להציע יותר ללקוחות קיימים ולשרת את הלקוחות של הארגון בצורה טובה ויעילה יותר. הכול הוא שאלה של זריזות עסקית, וזה מה שמאפשר מיחשוב הענן.

הענן הוא דרך חדשה לצרוך ולספק שירותי IT. מערכי המיחשוב הארגוניים מאופיינים בריבוי מערכות ובמורכבות, לצד חוסר יכולת לנהל אותן בצורה יעילה.

יש הרבה מבוכה לגבי נושא מיחשוב הענן, זהו תחום 'מעונן'. יש הרבה דיבורים על מיחשוב הענן, חלקם שונים בתוכן שלהם זה מזה. זה מזכיר את הסיפור על חמשת העיוורים שממששים פיל, וכל אחד קובע משהו אחר לגביו. בעיקרו של דבר – כולם צודקים. אנחנו מצויים בשיא של ההתעניינות בנושא הענן, ולאחריו תבוא ההטמעה שלו. אין ספק, לשם הולך עולם המיחשוב הארגוני, ואנחנו ב-CA נמצאים כדי לסייע לארגונים לבצע את המסע הזה בצורה קלה יותר.

בסופו של דבר, המנמ"ר בוחר את האופן שבו הלקוחות שלו יצרכו את משאבי המיחשוב. בעבר היו קיימות מעט דרכים לעשות זאת, אם באמצעות רכישת תוכנה ואם באמצעות מיקור-חוץ. כעת, מיחשוב הענן מרחיב את היצע הבחירה, בשל המודלים המגוונים של ענני מיחשוב שונים: פרטי, ציבורי או בן כלאיים".

היית מעורב ברכישה של 3Tera. כיצד היא מסייעת לכם בעולם הענן?

"אנחנו מציעים ללקוחות את מוצר AppLogic, שמספק יכולות למיכון, ניהול ואבטחת תשתיות ה-IT בסביבת מיחשוב ענן, כמו גם לאספקת שירותי מיחשוב במתכונת זו. המוצר מבוסס על הרכישה, שבוצעה בפברואר 2010. מוצריה של 3Tera מספקים לעסקים ולספקי שירות דרך אוטומטית להעברת יישומים קיימים לסביבות ענן פרטיות וציבוריות. AppLogic הפך לפלטפורמה למכירת כלי הניהול שלנו, לא רק לספקי שירות אלא גם ללקוחותיהם, ואנחנו מוכרים את הטכנולוגיה הזו לעסקים שמוכנים להמיר את תשתיות הווירטואליזציה הפנימית שלהם בסביבות ענן. הפתרון שלנו הוא ייחודי, כי הוא מאפשר למכן את כלל תשתית המיחשוב בענן. לאף אחד אין יכולת להתמודד עם הניהול ומיכון כל שכבות המיחשוב. לכל אחת מהמתחרות שלנו יש רק פתרונות חלקיים בתחום.

מדובר בפתרון המאפשר ליצור נתיב מהיר ואמיתי לענני מיחשוב פרטיים או באירוח חיצוני. הוא מאפשר פריסה, הרכבה והפעלה של שירותי IT, הקצאה דינמית והרחבה שלהם, שירות עצמי ומדידת משאבים, והכל בסביבה בודדת".

מה תאמר למנמ"ר המודאג, שחושש להעביר את המידע הארגוני, שהוא הנכס היקר ביותר שלו, אל מחוץ לארגון?

"גם כיום, האבטחה בארגונים היא לא מושלמת. מה לעשות – החיים לא מושלמים. גם מחוץ לענן יש נפילות של מערכות IT. יש בעיות אבטחה מידע גם בעולם הלא ענני. ברור שיש פחות שליטה על המידע ולכן רמת אבטחת המידע בענן צריכה להיות גבוהה יותר. בענן ומחוצה לו, נדרש לבנות אבטחת מידע היקפית וכוללת. אבטחת מידע היא אבטחה. נקודה.

דרך נוספת להתמודד עם היבטי אבטחת המידע, היא הליכה לענן הפרטי ולא זה הציבורי. אני ממליץ למנמ"רים ללכת לספקי תשתיות ואירוח מקומיים ולא כאלה המצויים מחוץ לארצם. כך, אתם מכירים את המארחים, הם קרובים אליכם. זה פתרון עדיף בעיני מאשר, לדוגמה, אמזון (Amazon)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים