"האם אחיה מחר?" שאלה אישה יפנית באינטרנט

יפנים רבים השתמשו ברשתות החברתיות כדי להביע דאגה מהדליפה בכור הגרעיני, בעקבות רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את המדינה ● אחרים הודיעו באמצעותן לבני משפחתם שלא נפגעו באסון הטבע ● אחד מהם סיכם זאת כשכתב: "רשת האינטרנט מפילה דיקטטורים ומאחדת בין בני משפחה"

אלפי יפנים נעזרו באינטרנט בשעות שלאחר רעידת האדמה והצונאמי שאירעו במדינה בסוף השבוע כדי להודיע ליקיריהם שלא נפגעו באסון הטבע שפקד את המדינה. בנוסף, אתרי הרשתות החברתיות מלאו בחששות מפני תוצאות התקלות בתחנת הכוח הגרעינית.

לפחות 1,300 בני אדם נהרגו באסון, על פי הדיווחים באמצעי התקשורת, ואלפי מבנים נהרסו לאחר שהאדמה רעדה ואזורים נרחבים בצפון יפן – בהם קרקעות חקלאיות, דרכים וכפרים – הוצפו במים.

כאשר נודע אתמול (ש') על דליפת הקרינה מתחנת כוח של חברת החשמל של טוקיו, בעקבות פיצוץ בכור, הופיעו ברשתות החברתיות הודעות רבות של אנשים מודאגים. "אחרי שלא ישנתי כל הלילה, שמעתי הבוקר על פיצוץ בכור גרעיני… יכול להיות שנחשפנו לקרינה", כתבה מזכירה בת 23 ממשרד בטוקיו בדף שלה בפייסבוק (Facebook). "אני לא יודעת מה לעשות, מה יקרה עכשיו, האם בכלל אחיה מחר?".

במדינות רבות ברחבי העולם – ממדרונות הרים בהודו ועד לערים הגדולות בארצות הברית – נעזרו אזרחים יפניים ששהו מחוץ למולדתם ברשתות החברתיות טוויטר (Twitter), פייסבוק ו-mixi כדי ליצור קשר עם בני משפחותיהם, שאותם לא הצליחו להשיג בטלפון. "רשת האינטרנט מפילה דיקטטורים ומאחדת בין בני משפחה", כתב אחד היפנים שהצליח ליצור קשר עם יקיריו. אולם, סטודנטית מאוניברסיטת סופיה כתבה, כי לא הצליחה ליצור קשר עם בני משפחתה וביקשה מכל מי שיכול לסייע במידע.

אחרים הביעו את זעמם על אזלת היד של הרשויות ועל התפקוד של ראש הממשלה, נאוטו קאן, שהפופולריות שלו נמצאת בשפל. "אני לא חושב שהם זכאים להיקרא אנשי ציבור", כתב אחד הגולשים בטוויטר על המפלגה הדמוקרטית, השלטת ביפן. "אסור לתמוך בהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים