מיקרוסופט מגישה תלונה נגד גוגל לרשות האירופית להגבלים עסקיים

לפי מיקרוסופט, שבעצמה ניצבה תחת חקירות של הממונים על ההגבלים העסקיים באירופה ובארצות הברית, גוגל פוגעת בתחרות בשוקי החיפוש, הפרסום באינטרנט ומערכות ההפעלה לטלפונים חכמים ● היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט כתב בבלוג, כי "אנחנו חוששים שאופן ההתנהלות של החברה - כולל חסימת הגישה לתכנים ונתונים - נועד למנוע יצירה של חלופות שעלולות להתחרות בה"

במהלך אירוני להפליא הודיעה אתמול (ד') מיקרוסופט (Microsoft), כי בכוונתה להגיש היום תלונה רשמית נגד גוגל (Google) לרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי. מיקרוסופט, שניצבה בעצמה במרכזן של חקירות הגבלים עסקיים באירופה ובארצות הברית, טוענת, כי גוגל פוגעת בתחרות בשוקי החיפוש, הפרסום באינטרנט ומערכות ההפעלה לטלפונים חכמים.

בהודעה שפרסם בבלוג כתב בראד סמית, היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, כי "גוגל עשתה הרבה כדי לקדם את החזון של 'ארגון המידע בעולם', אך אנחנו חוששים שאופן ההתנהלות של החברה – כולל חסימת הגישה לתכנים ונתונים – נועד למנוע יצירה של חלופות שעלולות להתחרות בה".

סמית ציין, כי הנתח של גוגל בשוק החיפוש, ובשוק הפרסום בתוצאות החיפוש מגיע לכ-95%. לעומת זאת, בארצות הברית מגיע הנתח של מיקרוסופט, המשתפת פעולה עם יאהו! (!Yahoo), לכרבע משוק הפרסום בתוצאות החיפוש. "למרבה הצער, גוגל חוסמת את הגישה לתכנים ונתונים הנחוצים למתחרים כדי לספק לצרכנים פרטיים תוצאות חיפוש ולמשוך מפרסמים", הוסיף סמית.

בין השאר, הוא ציין שגוגל מגבילה את הגישה של מכשירי חלונות פון (Windows Phone) ליו-טיוב (YouTube), חוסמת את הגישה לתכנים של ספרים במסגרת הסכם שחתמה עם המו"לים ומגבילה את הגישה של המפרסמים לנתונים הקשורים אליהם.

לא ניתן היה לקבל תגובה מנציגי גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים