שואבי אבק רובוטיים, מוצרי IT ומה שביניהם – בתערוכה השנתית של סמסונג

הענקית הקוריאנית הציגה בתערוכה, שהתקיימה באיסטנבול, את האסטרטגיה שלה לאזור המזרח התיכון וצפון אפריקה ואת פורטפוליו המוצרים שלה לשנת 2011 ● בין היתר, סמסונג השיקה בתערוכה נגני בלו-ריי דקיקים, טלוויזיות, טלפונים ניידים, טאבלטים ואפילו שואבי אבק שיודעים לזכור היכן הם כבר ניקו

135.8 מיליארד דולרים – זה היה מחזור השיא של סמסונג (Samsung) העולמית לשנת 2010, שהייתה השנה המוצלחת ביותר שלה עד כה. עם זאת, חברת הענק הקוריאנית שואפת, כמובן, ליותר. כחברה שהוכרה כאחד המותגים הבינלאומיים בעלי קצב הצמיחה מן המהירים בעולם, ערכה סמסונג לפני ימים אחדים באיסטנבול את התערוכה השנתית השנייה ברציפות של מוצרי הצריכה שלה, SAMSUNG Forum 2011, לאזור המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA – ר"ת Meadle East North Africa). במסגרת התערוכה, הציגה החברה את האסטרטגיה האזורית ואת פורטפוליו המוצרים שלה לשנת 2011.

גם ההכנסות של סמסונג באזור MENA רשמו ב-2010 שיא – 4.4 מיליארד דולרים. הסיבות לכך הן צמיחה של 34% במכירות ושיפור מערכות היחסים של החברה עם שותפיה השונים. סמסונג מצהירה בריש גלי על מטרתה לקדם את נוכחותה בשוק האזורי ועל שאיפתה להגיע למקום הראשון בתעשייה באזור המזרח התיכון ובצפון אפריקה.

500 שותפים עסקיים ומשווקים מ-16 מדינות באזור הגיעו לתערוכה – בהם משלחת של 40 אנשים מישראל, מנהלים ומקבלי החלטות של חמישה ממפיציה בארץ. אלה יכולים היו לחזות במהלך האירוע בכל קווי המוצרים של סמסונג ולהחליט אילו מהם ייובאו למדינות שבהן הם פועלים.

למרות נוכחותה הבולטת של סמסונג בתערוכות עולמיות גדולות, כמו CES ו-CTIA בארצות הברית, MWC בברצלונה, IFA ו-CeBit בגרמניה – אין כמו תערוכה של החברה עצמה, שמרכזת תחת קורת גג אחת את כל קווי המוצרים שלה.

"החיים החכמים" של סמסונג

סונג יונג הונג, נשיא סמסונג אלקטרוניקס טורקיה, פתח את מסיבת העיתונאים המקדימה לתערוכה והציג בה את המוטו של החברה: "החיים החכמים". המוטו נסמך על שלושה עמודי תווך: עיצוב חכם – שמגביר את השימושיות עבור הצרכן; חוויות חכמות – הצעת מגוון רחב של יישומים, משחקים ותוכנות על פני מרחב גדול של ממשקים; וקישורים חכמים – יכולת אוטומטית של מוצרי החברה להתקוונן זה עם זה, לשתף תכנים ולהעצים את חוויית המשתמשים.

"אנחנו צופים לבסס את המנהיגות שלנו בשוק הטלוויזיות, מקווים לתפוס את המקום הראשון בכל מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה, תוך התמקדות בטלוויזיות חכמות ובתלת מימד", אמר הונג. "במהלך 2011 נכוון להיות החברה מספר אחת במזרח התיכון ובצפון אפריקה בתחום המוצרים הלבנים. בטלפונים הניידים, נמשיך להתמקד ב-Galaxy S II וכן בטלפונים חכמים חדישים, כמו Touch ו-Duo. אסטרטגיית פתרונות ה-IT הכוללים שלנו תסייע לנו להמשיך ולגוון בקטגוריה מתפתחת זו. לבסוף, בצילום דיגיטלי, אנחנו רוצים להרחיב את אחיזתנו בשוק ולהגיע במהלך 2011 לנתח שוק של יותר מ-20%".

קיר תצוגה דיגיטלי, המורכב מארבעה מסכים. צילום: נחמה אלמוגהונג ציין, כי החברה צופה שיפור בכלכלת האזור והתגברות התחרות במהלך 2011, אך לדבריו, "מטרותינו שאפתניות, ואנחנו פועלים להפוך למותג איקוני של הקצה העליון המועדף ביותר בארצות המזרח התיכון ואפריקה. נמשיך לתור אחר הזדמנויות שיהפכו את החברה לחזקה וגמישה יותר בתחרות על הובלת השוק במגוון המוצרים ובקטגוריות השונות".

בידור ביתי

בתחום הבידור הביתי הציגה סמסונג כמה סדרות של טלוויזיות חכמות, ובראשן סדרת הדגל של טלוויזיות LED, ששולב בהן יישום Smart Hub – המאפשר חיבור הטלוויזיה לאינטרנט והורדת מבחר יישומים מחנות היישומים Samsung Apps הראשונה בעולם עבור טלוויזיות. בנוסף, הוצגו בתערוכה כמה סדרות של טלוויזיות תלת מימד, כמו גם קו של טלוויזיות פלזמה, שנוספו להן גדלים של 51 ו-64 אינץ'.

עוד בתחום הבידור הביתי הוצגו נגני בלו-ריי (BlueRay) דקיקים, המאפשרים המרת תכנים מדו-מימד לתלת-מימד, ומערכת בידור ביתית עם נגן בלו-ריי, הכוללת יכולות שמע בתלת-מימד ואיכות HD מלאה. בתחום הצגים הציגה סמסונג סדרות חדשות של צגי LED, התומכים ברזולוציית HD של 1080X1920. להשלמת החוויה, מציעה החברה מגוון של אביזרים, כמו משקפי תלת מימד אקטיביים, המותאמים גם לבעלי עדשות אופטיות, מצלמת סקייפ באיכות HD ומטען אלחוטי למשקפי תלת מימד.

צילום

סמסונג השיקה בתערוכה כמה משפחות של מצלמות דיגיטליות ומצלמות וידיאו, וכן משפחה של עדשות הניתנות להחלפה. חלק מאותן מצלמות כוללות חיבוריות Wi-Fi, המאפשרת את העברת התמונות לרשתות חברתיות וכן לגיבוי במחשב הביתי. בנוסף, קיימת בהן קישוריות בין המצלמה ובין הטלפונים החכמים מבוססי אנדרואיד (Android) של החברה. בחלק מן המצלמות מוטמע גם מסך מגע וממשק טאץ', המאפשר הפעלת פונקציות במגע.

טלפונים ניידים וטאבלטים

מקום של כבוד יוחד בתערוכה למשפחת הטלפונים הניידים והטאבלטים מבוססי האנדרואיד שהוכרזו בחודשים האחרונים, ממשפחת הגלאקסי (Galaxy). אל משפחת הטלפונים החכמים הצטרפו חמישה חברים חדשים, המיועדים לקהלי מטרה שונים: Ace, Fit, Gio, Mini ו-Pro. אלה מהווים אחים למכשיר הדגל, גלאקסי S II בעל הליבה הכפולה, המצויד במסך SUPER AMOLED Plus קריסטלי שמציע יכולות קישוריות מתקדמות לצד גישה למבחר גדול של תכנים בעזרת Samsung Hub.

באולמות התצוגה. צילום: נחמה אלמוגמחשבי הטאבלט החדשים שהוכרזו באחרונה זכו לרוב ה-"מישושים" של המבקרים. מדובר במחשבי הגלאקסי טאב 10.1 אינץ' ו-8.9 אינץ', שהושקו בתערוכת CTIA בארצות הברית כמה ימים לפני התערוכה באיסטנבול, והצטרפו לאח הבכור – בן ה-7 אינץ'. סמסונג היא כרגע החברה היחידה שמציעה מגוון של טאבלטים בגדלים שונים וברמות מחיר שונות, המאפשרים לה להתחרות באחד השווקים הצומחים ביותר בעולם.

מוצרים לבנים

בתחום המוצרים הלבנים הוצגו בתערוכה סדרות של מקררים, מכונות כביסה ומזגני אוויר המצטיינים בחיסכון באנרגיה, מיקרוגל חכם בעל חיישן לחות וחיישן משקל המקושרים למגש המסתובב ומזהים את משקל המזון ואת רמת הלחות שלו ומפקחים על תהליך הבישול. כמו כן, השיקה החברה שואב אבק רובוטי בשם Navibot Silencio, הכולל בעל מצלמות ותוכנת ניווט חכמה שמאפשרת לו לזכור היכן כבר ניקה. 39 חיישנים שמוטמעים בשואב האבק החדש שומרים עליו מפני התנגשויות, נפילה במדרגות וסכנות פוטנציאליות אחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים