HP תובעת בכיר שלה לשעבר על מסחר בסודות עסקיים

על פי כתב התביעה, ראש חטיבת המכירות לארגוני אנטרפרייז לאזור אסיה ופסיפיק בחברה גנב מסמכים וסודות מסחריים שלה לפני שעבר לאורקל ● הקבצים והמסמכים שהועתקו שלא כדין מכילים רשימות של לקוחות ארגוניים של החברה, דיווחים על מידת שביעות רצון של לקוחות ותוכניות הצטיידות של לקוחות במערכות IT ● כמו כן, נכללים בהם תוכניות הנוגעות למוצרים עתידיים ומפות הדרכים שלהן ב-HP, וכן נתוני מכירות ורווחים שבאזור שהיה תחת אחריותו

מתחרה למארק הארד? HP הגישה בסוף השבוע תביעה נגד בכיר שלה לשעבר בטענה, כי גנב מסמכים וסודות מסחריים שלה לפני שעבר לאורקל (Oracle) – מהלך דומה למה שטענה החברה שביצע המנכ"ל שלה לשעבר.

הבכיר, אדריאן ג'ונס, שימש עד לא מכבר ראש חטיבת המכירות לארגוני אנטרפרייז לאזור אסיה ופסיפיק בחברה, והיה אחראי על תחומי התקשורת, השרתים והאיחסון. על פי התביעה, שהוגשה לבית משפט בסנטה קלרה, קליפורניה, הוא העתיק ל-USB בסתר וגנב מאות מסמכים וקבצים ואלפי תכתובות מייל מ-HP. הגניבה בוצעה בחודש פברואר, סמוך לעזיבתו של ג'ונס לתפקיד זהה באורקל, וכשהוא כבר ידע שבכוונתו לעזוב.

בכתב התביעה נטען, כי הקבצים והמסמכים שהועתקו שלא כדין מכילים רשימות של לקוחות ארגוניים של החברה מאזור אסיה-פסיפיק, דיווחים על מידת שביעות רצון של לקוחות ותוכניות הצטיידות של לקוחות במערכות IT. כמו כן, נכללים בהם תוכניות הנוגעות למוצרים עתידיים ומפות הדרכים שלהן ב-HP, וכן נתוני מכירות ורווחים שבאזור שהיה תחת אחריותו.

עוד נטען, כי לפני שעזב את HP, ג'ונס סידר לעצמו קידום מהותי בשכר, לטובת התחשבנות עם התפטרותו, כמו גם העלאה בשכר של מפיצה של מוצרי HP באוסטרליה, "שעימה הוא היה מצוי בקשרים אינטימיים הדוקים".

ג'ונס מועסק כיום באורקל כסגן נשיא בכיר לאזור אסיה-פסיפיק ויפן. HP הגישה בקשה לצו מניעה שיאסור על 25 אנשים שעימם ג'ונס מצוי בקשר במסגרת תפקידו החדש לקבל את המידע שנגנב, להעתיקו או לעשות בו שימוש מסחרי כלשהו. ג'ונס נדרש להשיב את ההתקן ועליו הפרטים האמורים. עוד מבקשת HP מבית המשפט לפצותה בסכום שלא נקבע גובהו ולהטיל על ג'ונס קנס בשל הפגיעה בעסקיה.

החברה ציינה בתביעה, כי התכוונה לפטר את ג'ונס, כיוון שנודע לה על הקשרים האישיים עם המפיצה, שלטובתה הוא סידר שורה ארוכה של תשלומים, לכאורה עבור עבודתה הטובה. עוד טענה HP, כי בשל הקשרים הללו, ג'ונס הוציא דיווחים בסך אלפי דולרים על הוצאות אישיות עבורה ועבורו, "אף על פי שבפועל, לא נעשו עסקים כלשהם ביניהם".

בהודעה לעיתונות הטכנולוגית מסרה HP, כי "החברה שומרת ומגנה על סודותיה המסחריים בקפידה. עילת התביעה היא למנוע מג'ונס לנצל את פירות גניבתו, במצב שיביא לחוסר שוויון בתחרות של HP בשוק".

פרשת מארק הארד חדשה?

הפרשה החדשה מזכירה במידת מה את הסאגה שהתנהלה סביב פיטוריו מ-HP של המנכ"ל, מארק הארד. זה פוטר על ידי החברה לאחר שעל פי החשד, הוא השתמש שלא כדין בסודות מסווגים עסקית שלה ואף הטריד מינית עובדת בחברת קבלן ש-HP שכרה את שירותיה.

לפני שבועיים דחה בית המשפט בדלוור, ארצות הברית, בקשה שהגיש ארנסטו אספינוזה, משקיע ב-HP, לחשוף את הדו"ח שהכין משרד הפרקליטים קובינגטון אנד ברלינג עבור מועצת המנהלים של החברה, שבעקבותיו נאלץ הארד לפרוש מתפקידו.

אספינוזה דרש מהחברה לחשוף ספרים ורישומים במסגרת חקירה שערך על פעולות שעשו הדירקטורים של החברה שלא כדין, לטענתו. זאת, משום שהעניקו להארד חבילת פרישה בשווי של 40 מיליון דולרים "במקום לפטר אותו בבושת פנים". בעלי מניות הגישו תביעות בנושא נגד HP בדלוור ובקליפורניה, בטענה שחבילת הפרישה ה-"כה נדיבה", לדבריהם, שהוענקה להארד גרמה לבזבוז של נכסי החברה. הם טענו, כי בעקבות פרשת ההטרדה המינית, לכאורה, של עובדת הקבלן, ג'ודי פישר, הייתה צריכה HP לפטר את הארד ללא פיצויים כלל.

בתביעה אחרת שהוגשה נגד הארד לאחר שעבר לאורקל, טענה HP כי הוא הפר את תנאי חוזהו ועשה שימוש בלתי נאות בסודות מסווגים עסקית. התביעה יושבה לאחר כמה שבועות מחוץ לבית המשפט, במסגרתה החזיר הארד חלק לא גדול מהפיצויים וממצנח הזהב שקיבל עת עזב את HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים