גרטנר: שוק ה-IaaS יעבור את רף ה-10 מיליארד דולרים ב-2014

חברת המחקר חוזה, כי היקף שוק תשתית הענן כשירות יעמוד השנה על 3.7 מיליארד דולרים, ויגיע בעוד כשלוש שנים ל-10.5 מיליארד ● לדברי לידיה ליאונג, סגן נשיא למחקר בגרטנר העולמית, "אנחנו נמצאים עדיין בתחילת מחזור אימוץ ה-IaaS בעולם ● היא המליצה לספקיות השירותים "לשמור על גמישות, להיות מוכנות לספק מענה מהיר לשינויים בשוק ולהיות קלות רגליים באימוץ טכנולוגיות חדשות, על מנת למקסם את מלוא פוטנציאל השוק"

שוק ה-IaaS (תשתית ענן כשירות) צפוי לחוות צמיחה חזקה, והיקף השוק שלו, שיעמוד השנה על 3.7 מיליארד דולרים, יגדל ל-10.5 מיליארד דולרים ב-2014 – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, IaaS הוא מונח המייצג קשת רחבה של שירותים ואפשרויות, כאשר כיום לא קיימת עדיין ספקית שירותים שפונה לכל פלחי השוק בהצלחה. גרטנר מגדירה IaaS כיכולת לספק עיבוד, איחסון, רשתות תקשורת ומשאבי מיחשוב חיוניים אחרים לצרכן, כאשר הוא מסוגל לפרוס ולהריץ תוכנה הכוללת מערכות הפעלה ויישומים. הצרכן אינו אחראי לנהל או לשלוט בתשתית הענן, אולם הוא בעל היכולת לשלוט במערכות ההפעלה, האיחסון וביישומים המותקנים, כמו גם בכמות מוגבלת של רכיבי תקשורת, בהם שרתים או יישומי אבטחה.

לדברי לידיה ליאונג, סגן נשיא למחקר בגרטנר העולמית, "אנחנו נמצאים עדיין בתחילת מחזור אימוץ ה-IaaS בעולם. מדובר בשוק שמתפתח במהרה ומייצג את השינוי שעוברות תשתיות ה-IT במהלך 10 עד 20 שנים. עם זאת, חמש השנים הקרובות מייצגות הזדמנות הכנסה משמעותית, כמו גם תקופה קריטית לספקיות שמעוניינות להניח יסודות לעתיד".

שירותי ה-IaaS מסופקים לצרכן על ידי מחלקת IT פנימית, או על ידי ספקית שירותים חיצונית, כאשר התשתית עצמה ניתנת לאירוח במרכז המיחשוב הארגוני, או במרכז מיחשוב חיצוני. היא ניתנת להקצאה ללקוח אחד (ענן פרטי), לשיתוף בין מספר לקוחות (ענן קהילתי) או לשיתוף בין כל הלקוחות במאגר הספקית (ענן ציבורי).

גרטנר קובעת, כי מכיוון שהשוק והטכנולוגיות הקשורות אליו טרם הבשילו, "לקוחות מתפשרים תמידית עבור מה שהם יכולים לקבל עכשיו, במקום לבחור במה שהם באמת צריכים ורוצים. הם נוטים לקבל החלטות טקטיות בעיקרן, במקום התחייבויות אסטרטגיות לטווח ארוך". האנליסטים של חברת המחקר ממליצים לספקיות השירותים לעבוד קשה על מנת להבטיח שהלקוחות, להם הן מתחילות לספק כעת שירותים, יישארו עמן ככל שהשוק יתפתח.

ליאונג אמרה, כי על מנת להבין את התפתחות השוק, "על ספקיות השירותים להבין תחילה כיצד הלקוחות מתכוונים להשתמש ב-IaaS מבוסס ענן – הן בשלב זה והן בעתיד". בנוסף, ציינה, "הלקוחות אינם מודעים בחלק מהמקרים לצרכים האמיתיים או לאפשרויות העומדות לרשותם בשוק, ויש לתדרך אותם. על ספקיות השירותים לשמור על גמישות, להיות מוכנות לספק מענה מהיר לשינויים בשוק ולהיות קלות רגליים באימוץ טכנולוגיות חדשות, על מנת למקסם את מלוא פוטנציאל השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים