נוקיה צופה ירידה בנתח השוק שלה

יושב ראש נוקיה, יורמה אולילה, אמר שחבר המנהלים של החברה צופה שהיא תאבד עוד נתחי שוק לפני שתוכל לצמוח מחדש, עם האסטרטגיה החדשה שלה ● לדבריו, חבר המנהלים מודע לכך שנתח השוק של נוקיה עתיד לרדת בתקופת הביניים, עד שהחברה תייצר מכשירים מבוססי חלונות פון – בעקבות שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט

חבר המנהלים של נוקיה (Nokia) צופה שהיא תאבד עוד נתחי שוק לפני שתוכל לצמוח מחדש, עם האסטרטגיה החדשה שלה – כך עולה מדברים שאמר יושב ראש החברה, יורמה אולילה, בראיון לפייננשל טיימס (The Financial Times).

בתחילת פברואר הודיעה נוקיה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft), שבמסגרתו תייצר ענקית הסלולר מכשירים המתבססים על מערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone). בסופו של דבר, עתידה מערכת ההפעלה סימביאן (Symbian) של נוקיה לצאת מהמשחק, אולם החברה מתכננת למכור כ-150 מיליון מכשירי סימביאן במהלך השנתיים הקרובות.

אולילה אמר בראיון, כי הדירקטוריון "דן בנושא במפורש, ומודע לכך שצפויה ירידה בנתח השוק של החברה בתקופת הביניים, שבה תהיה לה הזדמנות לבנות את התפיסה החדשה וליישר קו".

בתוך כך, אתר בלומברג (Bloomberg) פרסם שיחה עם מנהיגי האיגודים המקצועיים בפינלנד, שמעריכים שנוקיה תפטר עד סוף החודש כמחצית מעובדי המו"פ שלה במדינה – כ-6,000 במספר – בעקבות שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט. נוקיה לא הכחישה שתפטר עובדים, אולם סירבה למסור כמה. להערכת איגודי העובדים, הקיצוצים עלולים להגיע ל-38% מסך עובדי המו"פ של נוקיה ברחבי העולם.

מנתונים של חברת המחקר גרטנר (Gartner) עולה, כי מאז השיקה אפל (Apple) את ה-iPhone הראשון שלה ב-2007, ירד נתח השוק של נוקיה במכירות הטלפונים החכמים ב-20%, והגיע ל-30.8% בסוף הרבעון האחרון של 2010.

טלפונים חכמים חדשים של נוקיה

נוקיה השיקה השבוע שני טלפונים חכמים – E6 ו-X7 – שתומכים באסטרטגיה שלה לשמר את בסיס הלקוחות גם בתקופת הביניים, שלפני השקת מכשירי חלונות פון. "עם אסטרטגיה זו, לצד השקת מכשירי סימביאן ועדכוני תוכנה נוספים בעתיד, אנחנו בטוחים שביכולתנו לשמור על מעורבותם של משתמשי המכשירים החכמים של נוקיה וכן למשוך משתמשים חדשים ולקוחות של חברות מתחרות", אמרה ג'ו הארלו, ראש חטיבת הטלפונים החכמים של החברה, עם ההשקה.

שני המכשירים הם הראשונים הכוללים גרסה מעודכנת של סימביאן. הגרסה החדשה, שנקראת Anna, כוללת כמה שיפורים, בהם אייקונים חדשים ורעננים, הזנת טקסט משופרת, חוויית גלישה מהירה יותר באינטרנט ועדכון של תוכנת המפות החינמית Ovi Maps (לא זמינה בישראל), עם אפשרויות חיפוש משופרות ומסלולי תחבורה ציבורית. כמו כן, עדכון זה מציע סט של מאפיינים חדשים המיועדים בעיקר למשתמשים עסקיים, לרבות אבטחה ברמת ארגון עם קידוד מואץ חומרה, ומאפייני דואר אלקטרוני חדשים, כמו תמיכה מלאה בזימון פגישות.

גרסת התוכנה החדשה תוצע גם לבעלי המכשירים N8, E7, C6 ו-C7, באמצעות הורדה, ותהיה זמינה באופן אלחוטי במועד מאוחר יותר.

יצוין, כי מכשיר ה-E6 פונה לפלח העסקי, הוא בעל מסך מגע ומקלדת QWERTY מלאה ומציע לדברי החברה חיי סוללה ארוכים. המכשיר כולל את ממשק Microsoft messaging, המאפשר גישה לאקסצ'יינג' (Exchange), ל-Communicator Mobile ול-SharePoint של מיקרוסופט.

ה-X7 הוא טלפון חכם הממוקד בבידור, בעל מסך מגע בגודל 4 אינץ' ומצלמת 8 מגה-פיקסל, המצלמת וידיאו ב-HD.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים