תושב ניו-יורק תובע: אני הבעלים של 50% מפייסבוק

סליה הגיש כתב תביעה מתוקן, שאליו צירף תכתובות דואר אלקטרוני שנערכו לכאורה בינו לבין מרק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק ● בתכתובות מבקש סליה עדכונים על התקדמות הפרויקט ודן עם צוקרברג בעיצוב האתר ובמודל העסקי ● הוא השקיע באתר 1,000 דולרים, ועל פי הערכות שווי עדכניות של פייסבוק, אם סליה אמנם בעלים של מחצית מהרשת החברתית הפופולריות, הניבה לו ההשקעה סכום של 25 מיליארד דולרים

פול סליה מניו-יורק הגיש תביעה מתוקנת, ובה הוא טוען שהוא הבעלים של 50% מפייסבוק (Facebook). לתביעה המתוקנת צורפו מסמכים נוספים, ובכלל זה תכתובת שהתנהלה, לכאורה, בדואר האלקטרוני בין סליה לבין מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק ומנכ"ל החברה.

לטענת סליה, באפריל 2003, כשרשת פייסבוק רק הוקמה, הוא השקיע במיזם אלף דולרים, לפי הסכם שמעניק לו 50% בעלות. אם אכן כך היה, הניבה לו ההשקעה סכום של 25 מיליארד דולרים – על פי הערכות שווי עדכניות של פייסבוק, האתר הפופולרי והמצליח ביותר בעולם כיום.

מלבד עותק של ההסכם בחתימתו של צוקרברג, הציג כעת סליה את התכתובות שניהלו השניים, לכאורה, בשנים 2003 ו-2004. בתכתובות מבקש סליה עדכונים על התקדמות הפרויקט ודן עם צוקרברג בעיצוב האתר ובמודל העסקי. במשך הזמן השתנה הסגנון של התכתובות והן שיקפו את זעמו של סליה על העיכובים. באחד השלבים אף איים סליה להתלונן בפני הוריו של צוקרברג. בהמשך, כשעלה האתר, דחה צוקרברג רעיון למכור בו טי-שירטס וספלי קפה לסטודנטים. "מכירה של זבל כזה תוזיל את האתר", כתב.

בהמשך ניסה צוקרברג להיפטר מסליה והציע לפצות אותו על השקעתו בסכום של 2,000 דולרים. לטענת סליה, הוא סירב להצעות אלה, והוא אוחז עדיין בבעלות על 50% מהרשת החברתית.

לא ניתן היה לקבל תגובה מפייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים