מעבדת המחקר של יבמ בחיפה פיתחה כלים חדשים שמפשטים את תהליך הווירטואליזציה למיחשוב ענן

המערכת מבוססת על מודל המוגדר על ידי המשתמש ומתקינה את התוכנה על גבי מכונה וירטואלית ● העבודה מתבצעת באמצעות הפרדת התפקידים של בניית מערכת ההפעלה, בניית תוכנות התשתית ובניית תמונת המערכת ● הכלים שפותחו במעבדת יבמ בחיפה פועלים בסביבת האינטרנט, ומאפשרים ליצור ולהגדיר בקלות מכונות וירטואליות, בעזרת תמונות המערכת

חוקרים ומפתחים במעבדת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה הובילו פיתוח כלי תוכנה חדש שמפשט את תהליכי הגדרת תמונת המערכת של מכונות וירטואליות, בדרך להקמה מהירה ויעילה יותר של מיחשוב ענן. נציגים של מעבדות הענק הכחול בחיפה מבקרים בכנס Impact 2011, שהחברה עורכת השבוע בלאס ווגאס. וירטואליזציה למיחשוב ענן היא אחד הפתרונות שמוצגים באירוע.

מיחשוב ענן משתמש בווירטואליזציה של חומרה, שהיא היכולת להריץ יחידות שונות של מכונות וירטואליות על גבי אותה מכונה פיזית תמונות. מערכת וירטואליות משמשות כתבניות ליצירה והקמה של "מכונות" חדשות. התמונות הווירטואליות האלה מצמצמות משמעותית את עלויות התפעול של מחלקות טכנולוגיות המידע בארגונים, בזכות השימוש החוזר והעבודה השיתופית.

אלא שהיצירה הראשונית של אותן תמונות מערכת וירטואליות הניתנות לשימוש חוזר ונשנה מהווה משימה מורכבת, עתירת עבודה וחשופה לשגיאות, הדורשת הבנה מעמיקה והיכרות עם מגוון סוגים של רכיבי תוכנה.

כלים לבנייה ולחיבור תמונות מערכת, ICON (ר"ת Construction and Composition Tools), משתמשים בטכנולוגיות מודלים על מנת לזהות ולאתר נושאים הנוגעים לתאימות תוכנה ולהגדרות תצורה ולאפשר שיתוף פעולה ועבודה שיתופית סביב תמונות וירטואליות, ההופכות לנכסי מערכות מידע הניתנים לשימוש חוזר. הכלים הללו מבטיחים אוטומטיזציה של תהליכים ידניים להגדרות תצורה של מכונות וירטואליות, יוצרים ומרחיבים תמונה של מכונה וירטואלית שאותה ניתן לשכפל שוב ושוב. הם מתאימים במיוחד למשתמשים חסרי ידע מקצועי נרחב בתחומי הווירטואליזציה ומיחשוב הענן.

המערכת מבוססת על מודל המוגדר על ידי המשתמש ומתקינה את התוכנה הנבחרת על ידו על גבי מכונה וירטואלית. העבודה מתבצעת במתכונת פשוטה וברורה, באמצעות הפרדת התפקידים של בניית מערכת ההפעלה, בניית תוכנות התשתית ובניית תמונת המערכת.
ממשקי תכנות יישומים (API) מבטיחים אפשרות הרחבה ועבודה משולבת עם מגוון רחב של כלים לאוטומטיזציה של מערכות ופלטפורמות ענן שונות ומגוונות.

הכלים שפותחו במעבדת יבמ בחיפה פועלים בסביבת האינטרנט, ומאפשרים לצוותי טכנולוגיות מידע, צוותי פיתוח ויצרני תוכנה ליצור ולהגדיר בקלות מכונות וירטואליות, בעזרת תמונות המערכת. פיתוח הכלים נעשה במאמץ משולב של מותגים ומרכזי מחקר שונים הפועלים במסגרת יבמ, בעזרת מעבדות המחקר על שם ווטסון, AIM, רשיונל וכאמור – מעבדות המחקר של יבמ בחיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים