נט-אפ בדו"ח לאובמה: וירטואליזציה וקונסולידציה של IT בממשל תניב חסכון של 18 מיליארד דולרים

הדו"ח מצביע על שורה של ליקויים בסוכנויות ממשל שכבר ביצעו פרויקטים שכאלה, כך שלא ניתן לנצל ביעילות את התועלות מהם ● הוא קובע שנדרשות שתי פעולות עיקריות ליישום מדיניות המשרד האמריקני לניהול ותקציב בנושא: צמצום מספר מרכזי המיחשוב של הממשל והקטנת גודלם בכ-40% ● המשרד מסר, כי מימוש ההמלצות שבדו"ח הוא צעד ראשון לקראת הליכה של הממשל הפדרלי למיחשוב ענן

בעוד שהממשל האמריקני, ובראשו ברק אובמה, נאבקים כיצד לצמצם את הגרעון בסך 14 טריליון דולרים, דו"ח חדש שהגישה נט-אפ (NetApp) לנשיא ארצות הברית קובע, כי פעולות של וירטואליזציה וקונסולידציה במרכזי המיחשוב של הממשל יניבו חיסכון של 18 מיליארד דולרים.

לכאורה, מדובר בסכום קטן וזניח, המהווה רק מעט יותר מפרומיל של החוב הלאומי. עם זאת, למעשה, זהו סכום משמעותי, שעשוי לממן למשך שנה את תקציבי ה-IT של מגוון גופי ממשל, בהם המשרד להגנה על תשתיות לאומיות קריטיות, המשרד לענייני גמלאים של הצבא, המוסד לביטוח לאומי ומשרדי הפנים והבריאות. זאת, באמצעות מימוש של פרויקטי IT זולים יחסית.

הדו"ח, שנושא את הכותרת "קונסולידציה בחדרי מיחשוב פדרליים – מדידה וניהול", פורסם בסוף השבוע ב-MeriTalk, רשת ה-IT של הממשל. הוא נערך במרץ השנה, באמצעות ביצוע שאלונים ל-152 מנמ"רים ומנהלי מיחשוב ממשלתיים. בבסיסו של הדו"ח מצוי פירוט של המצב הקיים של חדרי המיחשוב בממשל, לצד שורה של המלצות לפעולות שנדרש לבצע על מנת להגיע לחיסכון מרבי ומיטבי.

לצד ההזדמנויות הכספיות המוצעות בדו"ח, הוא מצביע על חוסר עקבי במדדים וניהול של קונסולידציות שכבר נעשו, כך שניתן יהיה לשמר ולשפר את ההשקעות שבוצעו בתחום.

המשרד לניהול ולתקציב בממשל, שהזמין את הדו"ח, מסר שהחיסכון מביצוע הקונסולידציה והווירטואליזציה עשוי להוות תשתית לבניית חדרי המיחשוב העתידיים בממשל, תוך ניהול יעיל יותר של ה-IT ובנייה של הצעדים הראשונים לעבר מיחשוב ענן.

ויווק קונדרה, מנמ"ר הבית הלבן, הכריז בדצמבר האחרון על מדיניות "ענן תחילה", כחלק ממאמציו להניע ולעודד את סוכנויות הממשל לצמצם בהוצאות המיחשוב ולהפוך את ה-IT שלהן ליעיל יותר, באמצעות הענן. הוא קבע, כי עליהן להעביר במהלך 2011 לפחות יישום אחד לסביבת אירוח. ואמנם, משרד האוצר האמריקני העביר בינואר השנה את האתר שלו לאירוח בתשתית של אמזון (Amazon).

הדו"ח מתווה דרכים כיצד יש ליישם את מדיניות המשרד לניהול ותקציב. הוא קובע שנדרשות שתי פעולות עיקריות: צמצום מספר מרכזי המיחשוב של הממשל, העומד כיום על 800, והקטנת גודלם בכ-40%.

מהדו"ח עולה, כי כמחצית (47%) מהמנמ"רים בממשל דיווחו על ביצוע מוצלח של קונסולידציה במערכי המיחשוב שלהם. פעילות זו הניבה לצמצום של 31% במספר חדרי המיחשוב ולהפחתה של חמישית מתקציב ה-IT שלהם. רק 41% מהם ציינו שיש להם תמונה ברורה של מערך המיחשוב שבאחריותם, בהקשר לפעילות הקונסולידציה שנעשתה. בנוסף, רק 40% מהם יודעים בוודאות כמה כסף חסכו בעקבות זו פעילות. רובם (82%) צופים, כי ישלימו את פעילות הקונסולידציה בתוך חמש שנים. עוד העלה הדו"ח, כי קיים חוסר אחידות באופן המדידה של כמות חדרי המחשב, גודלם, שטחם, נפח האיחסון, ניצולת האיחסון ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים