ג'ורמה אולילה, יושב ראש נוקיה, יפרוש בשנה הבאה

אולילה הודיע, כי יפרוש בעוד 12 חודשים, אחרי יותר מ-25 שנים בחברה ● "אני מחויב להמשיך בתפקיד ולתרום את חלקי; אינני נוהג לברוח מקשיים", אמר באסיפה השנתית של בעלי המניות של נוקיה ● הוא ציין, כי "זו הייתה שנה קשה, ואני צופה שגם השנה הבאה תהיה קשה"

נוקיה (Nokia), יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, החלה לחפש יושב ראש חדש – במקום ג'ורמה אולילה הוותיק, שיפרוש מתפקידו בשנה הבאה.

אולילה הוביל את המהפך של נוקיה, שאירע בשנות התשעים, כאשר החברה הפכה מיצרנית מגפיים ומכשירי טלוויזיה לענקית סלולר עולמית. עם זאת, בשנים האחרונות איבדה נוקיה את מעמדה בשוק הטלפונים החכמים אל מול המכשירים החדשים של אפל (Apple) וגוגל (Google).

"זו הייתה שנה קשה, ואני צופה שגם השנה הבאה תהיה קשה", אמר אולילה באסיפה השנתית של בעלי המניות של נוקיה, שנערכה אתמול (ג').

הוא הבטיח להישאר בתפקידו במשך 12 חודשים נוספים. "אני מחויב להמשיך בתפקיד ולתרום את חלקי. אינני נוהג לברוח מקשיים", אמר.

אולילה הוא המנהל הבכיר האחרון שנותר בנוקיה מתקופת הטיפוס לצמרת בשנות התשעים. "הוא עשה בנוקיה עבודה נפלאה במשך תקופה ארוכה, אבל אז עשה כמה שגיאות שעלו הון לבעלי המניות של החברה", אמר ג'ון סטרנד, מייסד ומנהל החברה הדנית Strand Consult. לדבריו, "בהנהגתו של אולילה פעלה נוקיה באיטיות רבה מדי בשוק של הטלפונים החכמים, לא השיבה מלחמה לאפל ולגוגל ולא זכתה להצלחה בארצות הברית".

יושב הראש הפורש הצטרף לנוקיה ב-1985, כיהן כמנכ"ל מ-1992 עד 2006 ומאז הוא מכהן כיושב ראש. כמו כן, מכהן אולילה כיושב ראש חברת Royal Dutch Shell.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים