דיווחים: טוויטר מסרה פרטים של משתמש למועצה מקומית בבריטניה

הרשת החברתית מסרה את פרטיו של חבר המועצה, שתובעת אותו לאחר שמתח עליה ביקורת בטוויטר ● חבר המועצה טוען, כי הוא לא עשה זאת וכי "אם המועצה יכולה לנקוט בצעדים כאלה נגד חבריה משום שלא מוצא חן בעיניה מה שאני אומר, איזו תקווה נותרה לחופש הדיבור או לשמירה על הפרטיות?"

רגע עם טוויטר

טוויטר (Twitter) מסרה את השם, כתובת הדואר האלקטרוני ומספר הטלפון של אדם שפרסם הודעה באתר ובה מתח ביקורת על מועצה מקומית בבריטניה – כך עולה מדיווח שפורסם בגרדיאן (Guardian). על פי הדיווח, המועצה המקומית של דרום טינסייד, בצפון בריטניה, החליטה להגיש עתירה לבית המשפט בקליפורניה כדי לקבל את הפרטים של האדם שמתח את הביקורת.

במדיניות הפרטיות של טוויטר מצוין, כי "אנו עשויים למסור פרטים אודותיכם אם נשתכנע שהדבר נחוץ כדי לקיים את הוראות החוק, התקנות או דרישות משפטיות; כדי להגן על בטחונו של אדם כלשהו; כדי להתמודד עם הונאות, אבטחה או בעיות טכניות; או כדי להגן על הזכויות של חברת טוויטר". נראה שבמקרה זה השתכנעו בטוויטר, כי מסירת הפרטים הכרחית.

עוד פורסם בגרדיאן, כי החשד נפל על אחד מחברי המועצה, אחמד חאן, שהודה שפנו אליו מטוויטר והודיעו לו שפרטיו ייחשפו. עם זאת, חאן טען, כי הוא לא פרסם את הביקורת האמורה. לדבריו, "אני מרגיש כמו בספר 1984. אם המועצה יכולה לנקוט בצעדים כאלה נגד חבריה משום שלא מוצא חן בעיניה מה שאני אומר, איזו תקווה נותרה לחופש הדיבור או לשמירה על הפרטיות?"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים